til dig med sukkersyge. hjælp mig lige?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.225 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. november 2011

Anonym trådstarter

Hvordan opdagede du at du havde sukkersyge?

Jeg er så bange for at jeg kan have sukkersyge. :-S min teori, er udelukkende baseret på, at jeg er timetal afhængig af sukker. -Jeg drikker enorme mængder af cola. - Fordi jeg er blevet afhængig af det!
Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal komme af med min afhængighed.

Dernæst er jeg begyndt at have SÅ lidt tålmodighed. Jeg er sur, tvær og hele min krop ryster. Jeg har kronisk kolde hænder.

Dette er inden for den sidste uges tid.

Lyder noget af det her bekendt? :-S

Jeg er vold angst for nåle, så hvis jeg skal have taget blodprøver for at få det tjekket går jeg helt ned. Barnligt, ja måske. Men jeg er panisk angst for nåle. Så er der nogen af jer der kan berolige mig, ud fra det jeg is skrevet? Eller omvendt konstaterer at jeg allerede nu, skal tage det meget alvorligt? :-(

Knus en meget meget bange pige. (baseret på de skide nåle)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

K&S

Anonym skriver:

Hvordan opdagede du at du havde sukkersyge?

Jeg er så bange for at jeg kan have sukkersyge. :-S min teori, er udelukkende baseret på, at jeg er timetal afhængig af sukker. -Jeg drikker enorme mængder af cola. - Fordi jeg er blevet afhængig af det!
Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal komme af med min afhængighed.

Dernæst er jeg begyndt at have SÅ lidt tålmodighed. Jeg er sur, tvær og hele min krop ryster. Jeg har kronisk kolde hænder.

Dette er inden for den sidste uges tid.

Lyder noget af det her bekendt? :-S

Jeg er vold angst for nåle, så hvis jeg skal have taget blodprøver for at få det tjekket går jeg helt ned. Barnligt, ja måske. Men jeg er panisk angst for nåle. Så er der nogen af jer der kan berolige mig, ud fra det jeg is skrevet? Eller omvendt konstaterer at jeg allerede nu, skal tage det meget alvorligt? :-(

Knus en meget meget bange pige. (baseret på de skide nåle)

Er du stoppet med at drikke cola eller har skåret væsentligt ned inden for den sidste uge?

Anmeld

10. november 2011

Nessie

Jeg tror nærmere at din krop reagerer på de store mængder af cola

du bliver simpelthen nødt til at begynde at skifte noget af det ud med postevand, så din krop kan få skyllet nogle af affaldssofferne ud, og så du kan få opbygget en sund væskebalance igen

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Er du stoppet med at drikke cola eller har skåret væsentligt ned inden for den sidste uge?

Uden at jeg kan sige det 100% er jeg ret sikker på, at jeg har drukket lidt mindre end jeg plejer. Jeg har prøvet med pepsi max. Så jeg har skåret lidt ned og ellers drukket max men også almindelig cola. :-S

Anmeld

10. november 2011

jette1983

Jeg har ikke sukkersyge men min far har og jeg ved at det første han mærkede til det var enorm tørst, han kunne drikke 3 liter vand og stadig være tørstig, jeg har aldrig hørt at humør svingninger skulle være et tegn, jeg tror nærmere at dit humør svinger fordi du indtager alt for meget sukker hvilket forstyrre kroppen uanset om man har sukkersyge eller ej, jeg ville helt klart prøve at stoppe cola afhængigheden, rigtig mange bliver desværre afhængige af cola fordi der er koffein og andre ting i og det gør ens humør utilregneligt, det lyder umiddelbart ikke som sukkersyge men hvis cola afvænning ikke hjælper skal du helt sikkert til læge ìg have tjekket det. Held og lykke.

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

du bliver simpelthen nødt til at begynde at skifte noget af det ud med postevand, så din krop kan få skyllet nogle af affaldssofferne ud, og så du kan få opbygget en sund væskebalance igen

Er da faktisk kun glad for det du skriver. ;-)

Men puha, det er sgu møg svært. Mon det gør en forskel at jeg udelukkende drikker light en tid for så at droppe colaen helt?! Jeg tror faktisk at min krop vil få et kæmpe chok hvis jeg dropper det fuldstændig fra idag af. :-S ? Eller? Hmm.

Anmeld

10. november 2011

K&S

Anonym skriver:

Uden at jeg kan sige det 100% er jeg ret sikker på, at jeg har drukket lidt mindre end jeg plejer. Jeg har prøvet med pepsi max. Så jeg har skåret lidt ned og ellers drukket max men også almindelig cola. :-S

Det kan jo godt være abstinenser, fordi du har skåret ned eller valgt en sukkerfri variant.

Jeg synes ikke umiddelbart, det lyder som om du har sukkersyge - prøv at læse her:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/diabetes.htm

Jeg er mere overbevist om, at du har en sukkerafhængighed - prøv at læse her:

http://sukker.mind-set.dk/symptomer-paa-sukkerafhaengighed

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Men puha, det er sgu møg svært. Mon det gør en forskel at jeg udelukkende drikker light en tid for så at droppe colaen helt?! Jeg tror faktisk at min krop vil få et kæmpe chok hvis jeg dropper det fuldstændig fra idag af. :-S ? Eller? Hmm.

Anmeld

10. november 2011

Nessie

Anonym skriver:

Jeg synes i hvert fald ikke det lyder som sukkersyge.

Det vil måske nok hjælpe at skifte ud med pepsi max eller cola zero, men din krop vil helt klart have bedre af vand.
du kan jo starte med at drikke et glas vand om morgenen, og så lige så stille skiftes med cola og vand, så din krop ikke får et chok ved at skifte helt med det samme.

Jeg synes bare at du skal tage det stille og roligt, og prøve at drikke mere og mere vand

Held og lykke

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

jette1983 skriver:

Jeg har ikke sukkersyge men min far har og jeg ved at det første han mærkede til det var enorm tørst, han kunne drikke 3 liter vand og stadig være tørstig, jeg har aldrig hørt at humør svingninger skulle være et tegn, jeg tror nærmere at dit humør svinger fordi du indtager alt for meget sukker hvilket forstyrre kroppen uanset om man har sukkersyge eller ej, jeg ville helt klart prøve at stoppe cola afhængigheden, rigtig mange bliver desværre afhængige af cola fordi der er koffein og andre ting i og det gør ens humør utilregneligt, det lyder umiddelbart ikke som sukkersyge men hvis cola afvænning ikke hjælper skal du helt sikkert til læge ìg have tjekket det. Held og lykke.

Puha, er da glad for det du skriver. :-S
Jeg har selv overvejet det med koffeinen, om det lige så meget er det min krop er afhængig af. Jeg drikker bare ikke kaffe, så jeg kan ikke engang bare drikke det i stedet for.

Jeg har nemlig prøvet med fanta eksempelvis, men det slår ikke min krops trang ihjel. Hmm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.