40 + 40 x 0 + 1 = hvad giver det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

delimus

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

millesofie

Manden og jeg er lidt uenige om et regnestykke, så hvad siger I?

* Jeg siger 41, da jeg er helt overbevist om, at x-tegn er stærkest i regnestykket

* Manden siger 1, da han har regnet det direkte fra højre til venstre

Så hjælp os med at afgøre væddemålet

når man ganger med nul så bliver det altid nul. i dette regnestykke hedder det så 40 + 40 hvilket jo er 80 og så skal man gange det med 0 så er det jo 0 det hele, hvorefter man skal + med 1 så det bliver jo 1 til sidst

der er jo ingen parenteser ( )

Anmeld

11. november 2011

Noneother

1012lmp skriver:

Ja hvis det står i parentes, hvilket det burde i dette regnestykke

Nej ALTID. parantes eller ej. Parantesen skal kun til hvis x IKKE skal regnes først. Seriøst, slå det op.

Anmeld

11. november 2011

Henriette Aaby

Nej ALTID. parantes eller ej. Parantesen skal kun til hvis x IKKE skal regnes først. Seriøst, slå det op.

Eksempelvis

(40+40)*0+1 = 0

Her regnes parentesen først

40+40 = 80

derefter

80*0 = 0

0+1 = 1

Men har er det jo

40+40*0+1 =41

40*0 =0

40+0+1 = 41

TI83  kan også klare den....

Anmeld

11. november 2011

Darling<3

40+40 = 80 , x 0 = 0 , + 1 = 81

Anmeld

11. november 2011

1012lmp

Noneother skriver:

Da jeg gik på handelsskolen (hvilket selvfølgelig også er maaange år siden) Der fik vi at vide at det der skulle regnes først skulle i parentes! Fordi de skulle regnes særskilt...

Og det har ændret sig det aner jeg ikke men for 10 år siden var det altså sådan!

Anmeld

11. november 2011

Noneother

Da jeg gik på handelsskolen (hvilket selvfølgelig også er maaange år siden) Der fik vi at vide at det der skulle regnes først skulle i parentes! Fordi de skulle regnes særskilt...

Og det har ændret sig det aner jeg ikke men for 10 år siden var det altså sådan!

jeg lærte det her i 3. klasse. Det er mere end 10 år siden. Intet har ændret sig.

Enten husker du forkert, ellers var din handelsskolelærer virkelig ikke særlig god. 

Anmeld

11. november 2011

Tranebær

Gud, jeg er helt chokeret over hvor mange der i afstemningen svarer 1.

Det er da ganske simpel folkeskole-matematik at man altid ganger og dividerer først, og derefter plusser og minusser. 

Undskyld hvis jeg støder nogen, men det er for mig (som ikke har læst matematik eller noget som helst i nærheden) et virkelig simpelt regnestykke som giver 41

Anmeld

11. november 2011

Giraffen

1012lmp skriver:

det er korrekt at paranteser skal regnes først

Men hvis IKKE der er paranteser så er det gange først  

Dvs

40 + 40 x 0 +1 = 40 + 0 + 1 = 41

(40+40) x 0 +1 = 80x0 +1 = 0 + 1 = 1

(40+40)x(0+1) = 40 x 1 = 40

Anmeld

11. november 2011

Giraffen

Tranebær skriver:

Gud, jeg er helt chokeret over hvor mange der i afstemningen svarer 1.

Det er da ganske simpel folkeskole-matematik at man altid ganger og dividerer først, og derefter plusser og minusser. 

Undskyld hvis jeg støder nogen, men det er for mig (som ikke har læst matematik eller noget som helst i nærheden) et virkelig simpelt regnestykke som giver 41

jeg har det på nøjagtig samme måde - har helt lyst til at få en staff til at ændre i svaret hihi... er helt overrasket over hvor meget jeg får lyst til at irettesætte alle for det ligner mig ellers ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.