40 + 40 x 0 + 1 = hvad giver det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

Hougaard92

Det giver 1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Giraffen

K&S skriver:

Manden og jeg er lidt uenige om et regnestykke, så hvad siger I?

* Jeg siger 41, da jeg er helt overbevist om, at x-tegn er stærkest i regnestykket

* Manden siger 1, da han har regnet det direkte fra højre til venstre

Så hjælp os med at afgøre væddemålet

ej puha jeg kan mærke jeg blir sådan helt forarget over at "1" faktik fører...

Men altså - jeg har haft MEGET matematik igennem tiden inkl 2-åris højniveau på gymnasiet.

Hvis man siger 

40+40 = 80

80x0 = 0

0+1 = 1

så er det følgende regnestykke man løser:

(40+40) x 0 + 1 Og det er ikke det samme regnestykke som

40+40x0+1, som skal løses ved 40 + (40x0) + 1 - netop fordi som du siger gange vinder over plus

Når man bruger en lommeregner og den siger =1 er det ligeledes fordi man så 'opfinder' en parantes der ikke er der

Altså har du 100% ret og hvis debatten fortsætter ville jeg anbefale at finde en matematiklærer og så ku man lige samtidig brokke sig over hvor rystende mange der ikke kan regne den rigtig 

Anmeld

11. november 2011

Silas&Mille

K&S skriver:

Manden og jeg er lidt uenige om et regnestykke, så hvad siger I?

* Jeg siger 41, da jeg er helt overbevist om, at x-tegn er stærkest i regnestykket

det giver 41.

man ganger og dividere altid først, så det bliver til 40+0+1

Anmeld

11. november 2011

Silas&Mille

Giraffen skriver:

Men altså - jeg har haft MEGET matematik igennem tiden inkl 2-åris højniveau på gymnasiet.

Hvis man siger 

40+40 = 80

80x0 = 0

0+1 = 1

40+40x0+1, som skal løses ved 40 + (40x0) + 1 - netop fordi som du siger gange vinder over plus

Når man bruger en lommeregner og den siger =1 er det ligeledes fordi man så 'opfinder' en parantes der ikke er der

Altså har du 100% ret og hvis debatten fortsætter ville jeg anbefale at finde en matematiklærer og så ku man lige samtidig brokke sig over hvor rystende mange der ikke kan regne den rigtig 

Anmeld

11. november 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Dhare:-Manden og jeg er lidt uenige om et regnestykke, så hvad siger I?

Du har ret :-) man skal gange først

Anmeld

11. november 2011

louise8723

11. november 2011

1012lmp

Jeg har stemt 1, men altså når der ikke er nogen () kan man ikke gøre andet end at regne den fra venstre mod højre der SKAL være parantes for at du kan regne * stykket ud først.

Anmeld

11. november 2011

Frøken J.

Giraffen skriver:

Hvis man siger 

40+40 = 80

80x0 = 0

0+1 = 1

Samme her! Altså selvfølgelig er det fair nok ikke at kunne regne rigtigt, men synes det er vildt at lidt over halvdelen har forkert :-o

Anmeld

11. november 2011

Dinna88

Muhmi skriver:

Som skrevet ovenover.... Man kan da ikke bare fjerne et tal fordi der er 0 indblandet... Det er sgu da ikk fair for 40......

hader matematik for jeg fatter overhovedet ingen logik i det

Vil du høre en hemmelighed? Jeg fik 02 på C niveau i gym. HAHA! Jeg er 100 % sproglig, men for at læren ikke skulle til samtale med rektor, så fik nogle af os 02, for ikke at dumpe os alle. Jeg skulle have haft -03. Jeg fatter INTET af matematik, men kan dog det basale

Men du har ret! Stakkels 40!  

Anmeld

11. november 2011

K&S

Afstemningen er stadig i fuld gang, men da svaret  "1" faktisk fører, synes jeg lige, at jeg vil opdatere med det KORREKTE svar på regnestykket

Efter snak med flere matematik-kyndige (inkl. flere svar herinde fra) + læsning af diverse sider med grundlæggende regneregler er det  KORREKTE svar

41

Man ganger og dividere ALTID før man plusser og minus´er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.