Højre eller venstre hånd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

heidi30

JeNoVa skriver:

Jeg mener at have læst, at mange børn først vælger favorithånd, når de kommer i skole.

Hvis barnet er i stand til at bruge begge hænder, vil jeg mene, at man skal lade dem bruge den hånd, barnet har lyst til. Brugen af højre hånd vil stimulere den venstre hjernehalvdel og omvendt.

Tak for svar. Vidste slet ikke noget om stimulans af hjernen. 

Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

heidi30

Simon's moar <3 skriver:

Simon er 25 mdr., og han bruger også både højre og venstre hånd .. Hans dp mor siger det er helt normalt, og at det ikke gør noget, at han kan bruge begge hænder.. Når de tegner og sådan, sørger hun for, at de bruger begge hænder lige meget.. 

Har hørt noget om, at det er godt for hjernen, at de kan bruge begge til det samme... Du må ikke hænge mig op på hvad det præcist er, har bare hørt det sådan med et halvt øre

Hej,

jeg kan vist konkludere at det er ganske normalt så 

Anmeld

10. november 2011

Lunae

heidi30 skriver:

Hej,

nu har jeg tænkt på dette hver gang vi spiser så nu vil jeg lige hører jer damer ad 

Malte er næsten 15 mdr. og jeg gir ham altid skeen eller gaflen i højre hånd, men det er ikke altid han bruger den hånd. Ofte skifter han over til venstre. 

Men kan man på nuværende tidspunt være sikker på om han er højre eller venstrehåndet? Og skal vi prøve at påvirke ham mere end vi allerede gør?

Vh. Heidi

Jeg er venstrehåndet og det så mine forældre meget tidligt. Jeg fik altid bestikket i højre hånd, men tog det blot over i den anden hånd. Jeg ved ikke om man kan påvirke det, jeg tror bare man skal acceptere det

Anmeld

10. november 2011

heidi30

1000Ben skriver:

Børn er generalt rigtig dygtige til at bruge begge hænder, men jeg har hørt fra flere læger at man normalt kan regne med at barnet er enten venstre- eller højrehåndet (selvfølgelig den hånd som bruges mest) ved 1 års alderen. Jeg tror ikke du skal forsøge at påvirke noget som helst, da hjernehalvdelene allerede har bestemt hvad han skal være. Du kunne jo lade vær' at give ham gaffel osv i hånden, men istedet bare ligge den til ham, så han selv tager den op. 

Jeg er venstrehåndet og elsker det. 

Knus

1000Ben

Ja, det kunne jeg self bare prøve at gøre og sse hvad han vælger. 

Det er også fuldstændig lige meget om han er det ene eller andet, men havde bare tænkt meget over det når vi spiste 

Anmeld

10. november 2011

heidi30

K&S skriver:

Anton har stort set altid brugt højre hånd - lige indtil han stak højre hånd i en kop kaffe, så han fik svære 2. grads forbrændinger og måtte have den forbundet i lige knap 14 dage. I den tid brugte han jo slet ikke højre hånd, så nu bruger han primært venstre

Jeg synes ikke, du skal prøve at påvirke ham til at bruge højre mere, i min verden er det fuldstændig ligegyldigt om folk bruger højre eller venstre hånd

Jamen det er det også, men det var bare noget jeg ofte tænkte på når vi spiste.

Men de andre som har skrevet skriver også at det ikke er noget som man kan påvirke og at det nok først viser sig senere.

Jeg tænkte også jeg kunne hjælpe ham bedre til at lære at bruge gaflen eller skeen hvis jeg nu vidste hvilken hånd han havde det bedst med. Men det må vist vise sig med alderen

Anmeld

10. november 2011

heidi30

MoarHvidovre skriver:

Luka er 4 år og når han spiser er det forskelligt, hvilken hånd kan bruger. Men når han f.eks. tegner bruger han altid højre hånd.

Tak for dit svar.

Det er vist generelt på den måde, kan jeg konkludere 

Anmeld

10. november 2011

heidi30

Lunae skriver:

Jeg er venstrehåndet og det så mine forældre meget tidligt. Jeg fik altid bestikket i højre hånd, men tog det blot over i den anden hånd. Jeg ved ikke om man kan påvirke det, jeg tror bare man skal acceptere det

Det vil jeg også gøre, men har ofte tænkt over det.

Jeg vil også gerne hjælpe ham, hvis jeg vidste hvilken hånd han foretrækker. Men det må vise sig senere. 

Anmeld

10. november 2011

Simon's moar <3

heidi30 skriver:

Hej,

jeg kan vist konkludere at det er ganske normalt så 

Ja, det tror jeg også

Men kan godt forstå hvis du har været bekymret, for det var jeg også selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.