Allerførst tillykke med din graviditet. Det bliver en stor oplevelse for dig at føde.
Jeg er også alenemor og valgte at faren til mit barn IKKE skulle med til fødslen. For det første er det jo meget intimt og man bander og svovler og skriger....
så hvorfor skulle han være med der når han er en jeg er meget utryg ved og som ville gøre fødslen til alt andet end en god oplevelse for mig.
Med hensyn til forældremyndigheden er det desværre meget svært at få den fulde på trods af manglende kontakt. Jeg har været der. Min x ville ikke anerkende faderskabet, så jeg skulle i retten og afgive forklaring på hvorfor jeg mente han var faren. Han mødte ikke op i statsforvaltningen til konfliktmægling. Mødte ikke op i byretten men fik medhold i at den stadig skulle være fælles, så jeg tog den i landsretten og tabte igen og det på trods af at han slet ikke har set hende nogensinde og hun er over 2 år. På trods af at han ikke tænker på hendes tarv, så det eneste jeg kan håbe på er at forældreansvarsloven bliver ændret eller han dummer sig og ikke lader høre fra sig når jeg beder om et samtykke til bla. pas.
Jeg håber så meget for dig at din x godt kan se det fornuftige i at du får den fulde, så længe han ikke er en del af jeres barns liv. Du må jo gøre det helt klart for ham at du jo ikke nægter ham samvær men at det er for at du ikke skal kontakte ham hver gang der er noget.
Anmeld