Rød i enden og rød om munden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.735 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. november 2011

Mussen2

igennem længere tid har min datter på knap 2½ år  "døjet" med røde knopper om munden - sådan mest på hagen og så meget rød lige over læberyggen, så det ligner hun rigtig har suttet og blevet nærmest helt hudløs øverst på læben.

Hun bruger kun sut om natten, så det er næppe sutteeksem. Nogle dage er det værre end andre og nogle gange er det der slet ikke... Har spurgt læge et par gange, men det er bare blevet slået hen. Sidste gang nævnte hun det kunne være fødevarerallergi af en art og nævnte tomat, ketchup som syndere, men det spiser min datter ikke

Nu synes jeg imidlertid der skal gøres noget ved det, det kan ikke passe - når det er på sit højeste er hun ret øm på læberne.

Det skal siges jeg har smurt med diverse cremet og forsøgt at holde det så tørt som muligt.

Hun har også døjet med rød numse. særligt omkring endetarmen og i ny og næ på skamlæberne. Jeg har i den sidste tid smurt flittig med inotoylsalve, som plejer at kunne tage det. Og det har også slået det ned, men det kommer ligesåhurtig igen.

Nu tænker jeg om der kan være en sammenhæng mellem eksem om mund og endetarm?? Svamp, fødevarerallergi eller?

Jeg tror jeg vil ringe til lægen (igen! trods det, at jeg føler mig lidt hypokondrisk i denne tid) og forhører mig.

Eller skal jeg blot prøve at smører med brentacort, som jeg har liggende herhjemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min første tanke var; er hun ved at få tænder?

Anmeld

9. november 2011

LISBETH:-)

hvordan ser det ud? Er det sådan nældefeber agtigt eller?????

Anmeld

10. november 2011

Mussen2

PT skriver:

Min første tanke var; er hun ved at få tænder?

Ja, og nej - der er en kindtand som er brudt frem for lang tid siden - jeg tror ikke selv det er tænderne.

Anmeld

10. november 2011

Mussen2

LISBETH:-) skriver:

hvordan ser det ud? Er det sådan nældefeber agtigt eller?????

Nej, det er det ikke, må prøve at tage et billede af hendes mund når det er værst. Har et billede af numsen, men det er med numsehul og hele moletjavsen, så det vil jeg ikke lige smide op

Anmeld

10. november 2011

malo

Min søn har døjet med det samme, da han var yngre. Vi fandt aldrig ud af hvorfor, men det er nok meget følsom hud. Det var tydeligt at han reagerede på tomater, citrusfrugter og andre ting, som der var syre i.

Men prøv at holde det så rent og tørt som muligt.

Vi tørrede ham grundigt om munden, når han havde spist (og påpegede det i vs, specielt når de spiser frugt osv.) og brugte inotyol i numsen. Det var særlig slemt omkring munden i efteråret/vinteren, og vi har brugt fedtecreme (Ceridal) morgen og aften, da vind og kulde kunne gøre det værre. Vi har også brugt A-Derma, men Ceridalen var bedre for os.

Men prøv evt. at tjekke om det evt. kan være svamp, for det kan behandles.

Håber det bliver bedre.

:-) Mathilde

Anmeld

10. november 2011

LISBETH:-)

Mussen2 skriver:

Nej, det er det ikke, må prøve at tage et billede af hendes mund når det er værst. Har et billede af numsen, men det er med numsehul og hele moletjavsen, så det vil jeg ikke lige smide op

Nej det skal du heller ikke

Jeg tænkte bare om det mon så ud som min datters gjorde, det lyder nemlig meget ens.

Hun kunne ikke tåle farvestoffer, men er nu vokset fra det

Anmeld

10. november 2011

Mussen2

malo skriver:

Min søn har døjet med det samme, da han var yngre. Vi fandt aldrig ud af hvorfor, men det er nok meget følsom hud. Det var tydeligt at han reagerede på tomater, citrusfrugter og andre ting, som der var syre i.

Men prøv at holde det så rent og tørt som muligt.

Vi tørrede ham grundigt om munden, når han havde spist (og påpegede det i vs, specielt når de spiser frugt osv.) og brugte inotyol i numsen. Det var særlig slemt omkring munden i efteråret/vinteren, og vi har brugt fedtecreme (Ceridal) morgen og aften, da vind og kulde kunne gøre det værre. Vi har også brugt A-Derma, men Ceridalen var bedre for os.

Men prøv evt. at tjekke om det evt. kan være svamp, for det kan behandles.

Håber det bliver bedre.

:-) Mathilde

Vi har længe brugt a-derme fedt creme og er netop begyndt på ceridal Jeg har ikke været så opmærksom på at få hende tørret med en fugtig klud efter spisetiderne - det vil jeg prøve.

Hun spiser ikke tomat, ketchup og citrusfrugterne er hun jo egentlig først lige begyndt på, så det kan heller ikke udelukkende være dem.

Måske makrel sagde DP? Eller rød saftevand fra Rynkeby, tænker jeg?

Voksede i fra det?

Anmeld

10. november 2011

malo

Mussen2 skriver:

Vi har længe brugt a-derme fedt creme og er netop begyndt på ceridal Jeg har ikke været så opmærksom på at få hende tørret med en fugtig klud efter spisetiderne - det vil jeg prøve.

Hun spiser ikke tomat, ketchup og citrusfrugterne er hun jo egentlig først lige begyndt på, så det kan heller ikke udelukkende være dem.

Måske makrel sagde DP? Eller rød saftevand fra Rynkeby, tænker jeg?

Voksede i fra det?

Håber at det virker. Ja, makrel - for der er jo også tomat i, og rød peberfrugt skulle også være en røver. Og saftevand også. Men hvis DP'en også er opmærksom på at holde det rent og tørt, så burde det blive bedre.

I dette efterår har der ikke været noget endnu (han er 3 3/4 år), men jeg sørger stadig for at smøre ham med Ceridal. Men jeg håber lidt at han er blevet lidt "hærdet" og han er ved at vokse fra det.

Anmeld

10. november 2011

Mussen2

malo skriver:

Håber at det virker. Ja, makrel - for der er jo også tomat i, og rød peberfrugt skulle også være en røver. Og saftevand også. Men hvis DP'en også er opmærksom på at holde det rent og tørt, så burde det blive bedre.

I dette efterår har der ikke været noget endnu (han er 3 3/4 år), men jeg sørger stadig for at smøre ham med Ceridal. Men jeg håber lidt at han er blevet lidt "hærdet" og han er ved at vokse fra det.

hvor tit smører du ham med Ceridalen?

Døjede I også med rød numse, som sådan kunne komme og gå? Jeg tænker på om der er sammenhæng...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.