igennem længere tid har min datter på knap 2½ år "døjet" med røde knopper om munden - sådan mest på hagen og så meget rød lige over læberyggen, så det ligner hun rigtig har suttet og blevet nærmest helt hudløs øverst på læben.
Hun bruger kun sut om natten, så det er næppe sutteeksem. Nogle dage er det værre end andre og nogle gange er det der slet ikke... Har spurgt læge et par gange, men det er bare blevet slået hen. Sidste gang nævnte hun det kunne være fødevarerallergi af en art og nævnte tomat, ketchup som syndere, men det spiser min datter ikke
Nu synes jeg imidlertid der skal gøres noget ved det, det kan ikke passe - når det er på sit højeste er hun ret øm på læberne.
Det skal siges jeg har smurt med diverse cremet og forsøgt at holde det så tørt som muligt.
Hun har også døjet med rød numse. særligt omkring endetarmen og i ny og næ på skamlæberne. Jeg har i den sidste tid smurt flittig med inotoylsalve, som plejer at kunne tage det. Og det har også slået det ned, men det kommer ligesåhurtig igen.
Nu tænker jeg om der kan være en sammenhæng mellem eksem om mund og endetarm?? Svamp, fødevarerallergi eller?
Jeg tror jeg vil ringe til lægen (igen! trods det, at jeg føler mig lidt hypokondrisk i denne tid) og forhører mig.
Eller skal jeg blot prøve at smører med brentacort, som jeg har liggende herhjemme?
Anmeld