Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Maja88

MaybeBaby skriver:

Ja, ham her er også en der spiser igennem, når han først er lagt til. 25 min plejer han at tage. Spiser han derover gylper han. Men ringer lige til SP i morgen

jamen så spiser han da længe.. her spiste hun 10min

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

MaybeBaby

Maja88 skriver:

jamen så spiser han da længe.. her spiste hun 10min

Ja, det var ikke længe! Måske der bare er gods i vores mælk, så der ikke behøves så meget

Anmeld

10. november 2011

Nessie

Det var da også en vildt lang "lur"

Måske har han bare lige haft brug for ekstra søvn? Men nok en god idé lige at tale med Sp

Anmeld

10. november 2011

MaybeBaby

Nessie skriver:

Det var da også en vildt lang "lur"

Måske har han bare lige haft brug for ekstra søvn? Men nok en god idé lige at tale med Sp

Ja, og han tager min. samme længde om natten. Han gav lyd fra sig kl 3, fik sutten og sov videre til halv syv. Men ringer som sagt lige til SP - selvom jeg håber på, at hun siger, at det bare er skønt

Anmeld

10. november 2011

annec

MaybeBaby skriver:

Ja, har altså smidt den herind, da det både er om amning og søvn... Men landet ligger sådan her, at min 7 ugers baby simpelthen sover sådan om dagen. I nat sov ham fra 22.30 til 7.30 og kun vågen fordi han ville have sutten et par gange. Så fik han bryst, ny ble, snakke med mor og lidt sang og så faldt han i søvn før liften ramte barnevognen. Og han sov fra 10-17(!!!) og så spise igen. Og en time efter lagde jeg ham altså til igen inden han skulle i bad, da jeg synes 2 gange mad var for lidt. Nu sover han igen, og måske når han at få mad en gang til inden i morgen tidlig, men jeg synes, det lyder af lidt, når han for bare 2-3 uger siden spiste en 8 gange på en dag?Så spørgsmålet er: skal jeg bare lade ham sove eller skal jeg mon vække ham der midt på dagen, så han kan spise? Ps SP kommer først d. 24.

Jeg har fået at vide af min SP at Sebastian skulle vækkes hver 2. time i dagtimerne og der var hsn omkring 6-7 uger

Anmeld

10. november 2011

annec

Babymor2010 skriver:

Uh man siger jo at man ikke må vække et sovende barn, men jeg synes at 7 timers søvn er lang tid for sådan en lille størrelse  

Jeg ville nok lige ringe til SP en gang for at høre ad. 

Hm, jeg fik da ellers at vide af min SP at jeg skulle vække ham hver anden time. nogen gange måtte der godt gå 2½ time inden jeg vækkede ham igen.
Har aldrig hørt at man ikke må vække et sovende barn, så hvorfor egentlig?

Anmeld

10. november 2011

Clisolka

annec skriver:

Hm, jeg fik da ellers at vide af min SP at jeg skulle vække ham hver anden time. nogen gange måtte der godt gå 2½ time inden jeg vækkede ham igen.
Har aldrig hørt at man ikke må vække et sovende barn, så hvorfor egentlig?

Kan egentlig ikke huske hvorfor, så kan være der er en anden der kan svare på, hvorfor man ikke må vække et sovende barn - det var blot dét jeg fik at vide sidste år 

Jeg skulle skam også vække min datter de første par dage hver 2. time, men eftersom hun startede på en stor vægt, så måtte vi vække hende 3-4 time og lade hende sove igennem om natten 

Anmeld

10. november 2011

annec

Babymor2010 skriver:

Kan egentlig ikke huske hvorfor, så kan være der er en anden der kan svare på, hvorfor man ikke må vække et sovende barn - det var blot dét jeg fik at vide sidste år 

Jeg skulle skam også vække min datter de første par dage hver 2. time, men eftersom hun startede på en stor vægt, så måtte vi vække hende 3-4 time og lade hende sove igennem om natten 

Ja okay Har nemlig bare aldrig hørt det før

Anmeld

10. november 2011

Sitrani

MaybeBaby skriver:

Ja, har altså smidt den herind, da det både er om amning og søvn... Men landet ligger sådan her, at min 7 ugers baby simpelthen sover sådan om dagen. I nat sov ham fra 22.30 til 7.30 og kun vågen fordi han ville have sutten et par gange. Så fik han bryst, ny ble, snakke med mor og lidt sang og så faldt han i søvn før liften ramte barnevognen. Og han sov fra 10-17(!!!) og så spise igen. Og en time efter lagde jeg ham altså til igen inden han skulle i bad, da jeg synes 2 gange mad var for lidt. Nu sover han igen, og måske når han at få mad en gang til inden i morgen tidlig, men jeg synes, det lyder af lidt, når han for bare 2-3 uger siden spiste en 8 gange på en dag?Så spørgsmålet er: skal jeg bare lade ham sove eller skal jeg mon vække ham der midt på dagen, så han kan spise? Ps SP kommer først d. 24.

Min lille piger var stort set lige sådan, da hun var i den alder Og det sker der ikke noget ved.. sagde min SP... Så længe de ikke taber sig, så får de det, de har brug for.. og normalt vågner de små også, hvis de er meget sultne, så jeg fik at vide, at jeg bare skulle lade hende sove det hun ville

Jeg var selv meget bekymret, fordi hun sov så længe af gangen uden mad...

Anmeld

10. november 2011

Krussedulle

Vil sige det samme som STN min dreng sov 7 timer i streg, da ham var 1 døgn gammel og han kunne også sagtens finde på at tage nogle lange lure engang imellem.. Og jeg skulle bare lade ham sove, så længe han virkede glad og frisk som han plejede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.