Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
19 svar
0 synes godt om
9. november 2011

MaybeBaby

Ja, har altså smidt den herind, da det både er om amning og søvn... Men landet ligger sådan her, at min 7 ugers baby simpelthen sover sådan om dagen. I nat sov ham fra 22.30 til 7.30 og kun vågen fordi han ville have sutten et par gange. Så fik han bryst, ny ble, snakke med mor og lidt sang og så faldt han i søvn før liften ramte barnevognen. Og han sov fra 10-17(!!!) og så spise igen. Og en time efter lagde jeg ham altså til igen inden han skulle i bad, da jeg synes 2 gange mad var for lidt. Nu sover han igen, og måske når han at få mad en gang til inden i morgen tidlig, men jeg synes, det lyder af lidt, når han for bare 2-3 uger siden spiste en 8 gange på en dag?Så spørgsmålet er: skal jeg bare lade ham sove eller skal jeg mon vække ham der midt på dagen, så han kan spise? Ps SP kommer først d. 24.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

ano14316

MaybeBaby skriver:

Ja, har altså smidt den herind, da det både er om amning og søvn... Men landet ligger sådan her, at min 7 ugers baby simpelthen sover sådan om dagen. I nat sov ham fra 22.30 til 7.30 og kun vågen fordi han ville have sutten et par gange. Så fik han bryst, ny ble, snakke med mor og lidt sang og så faldt han i søvn før liften ramte barnevognen. Og han sov fra 10-17(!!!) og så spise igen. Og en time efter lagde jeg ham altså til igen inden han skulle i bad, da jeg synes 2 gange mad var for lidt. Nu sover han igen, og måske når han at få mad en gang til inden i morgen tidlig, men jeg synes, det lyder af lidt, når han for bare 2-3 uger siden spiste en 8 gange på en dag?Så spørgsmålet er: skal jeg bare lade ham sove eller skal jeg mon vække ham der midt på dagen, så han kan spise? Ps SP kommer først d. 24.

Jeg synes du skal ringe til din SP og snakke med hende..

Og så vil jeg tro at du skal vække ham ca. hver 4 time i dagtimerne, og så en enkelt gang i løbet af natten...

Men synes helt klart du skal snakke med SP inden den 24.

Anmeld

9. november 2011

Jibbe

Jeg synes det lyder MEGET vildt. Måske har han bare brug for søvnen men altså det er jo viiiildt lange træk han tager. Kan du ikke ringe til SP? Hvordan er han ellers? Frisk nok?!

Anmeld

9. november 2011

Clisolka

Uh man siger jo at man ikke må vække et sovende barn, men jeg synes at 7 timers søvn er lang tid for sådan en lille størrelse  

Jeg ville nok lige ringe til SP en gang for at høre ad. 

Anmeld

9. november 2011

Maja88

hmm jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre-

men her spiste hun en 3- max 4 gange om dagen og jeg skulle ikke vække eller jo. spiste hun 3 gange så skulle jeg tage hende over når jeg gik i seng og ligge hende til- hun sov hele vejen igennem den amning så var ok

Anmeld

9. november 2011

ano14316

Uh man siger jo at man ikke må vække et sovende barn, men jeg synes at 7 timers søvn er lang tid for sådan en lille størrelse  

Jeg ville nok lige ringe til SP en gang for at høre ad. 

Med Magnus skulle vi den første tid, vække ham hver 3. time, og så skulle have spise i min. 15 min.  i døgndrift, fordi han havde lavt blodsukker..

Og nu skal han spise hver 3-4 time i dagtimerne og hver 5. om natten..

Ved du hvorfor man siger at man ikke må vække et sovende barn?

Anmeld

9. november 2011

MaybeBaby

ano14316 skriver:

Jeg synes du skal ringe til din SP og snakke med hende..

Og så vil jeg tro at du skal vække ham ca. hver 4 time i dagtimerne, og så en enkelt gang i løbet af natten...

Men synes helt klart du skal snakke med SP inden den 24.

Han har altid taget meget godt på, ja faktisk så meget at SP har sagt, at vi gerne må holde igen. Og han havde i forgårs en dag hvor han var helt umulig og slet ikke sov fra morgen til aften andet end powernaps. Så måske det også kan være dét han har skulle indhentet. Men jeg vil i hvert fald ringe til SP first thing i morgen. Mange tak for dit hurtige svar!

Anmeld

9. november 2011

Clisolka

ano14316 skriver:

Med Magnus skulle vi den første tid, vække ham hver 3. time, og så skulle have spise i min. 15 min.  i døgndrift, fordi han havde lavt blodsukker..

Og nu skal han spise hver 3-4 time i dagtimerne og hver 5. om natten..

Jeg skulle selv vække min pige hver 2. time de første par dage efter fødslen pga lavt blodsukker.... 

Efter en uges tid var det okay med hver 3-4 time. Da hun var omkring 3-4 uger gammel sov hun igennem og SP bad os lade være med at vække hende - pga. hendes høje startvægt, så var det okay 

Anmeld

9. november 2011

MaybeBaby

Jibbe skriver:

Jeg synes det lyder MEGET vildt. Måske har han bare brug for søvnen men altså det er jo viiiildt lange træk han tager. Kan du ikke ringe til SP? Hvordan er han ellers? Frisk nok?!

Jamen han spiser i samme tempo som altid, og er glad og smilende, når han er vågen. Ingen ændring der. Men må vist hellere spørge SP i morgen

Anmeld

9. november 2011

MaybeBaby

Maja88 skriver:

hmm jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre-

men her spiste hun en 3- max 4 gange om dagen og jeg skulle ikke vække eller jo. spiste hun 3 gange så skulle jeg tage hende over når jeg gik i seng og ligge hende til- hun sov hele vejen igennem den amning så var ok

Ja, ham her er også en der spiser igennem, når han først er lagt til. 25 min plejer han at tage. Spiser han derover gylper han. Men ringer lige til SP i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.