Ja, jeg spørger fordi jeg selv synes at jeg personligt er blevet et meget tålmodigt menneske efter at jeg har fået min datter. Før jeg fik hende, var jeg meget utålmodig og min lunte var generelt meget kort. Men nu tager jeg bare alting stille og roligt, og jeg gentager gerne ting flere gange, hvis folk ikke lige fanger det første gang osv.
Udover det, så føler jeg mig også mere "moden". Af frygt for at komme til at lyde meget snobbet, så må jeg sige at jeg godt nogen gange kan synes at (nogen!) folk uden børn kan være meget uansvarlige og barnlige
Fx den måde folk vælger at bruge sine penge, drikke sig fra sans og samling i weekenderne, kører for stærkt på motorvejen osv. Jeg har bare ikke det behov, og synes jeg har fået et wake-up call og fået foræret en ny realitetssans i forbindelse med min datters ankomst. Det er nok lidt underligt, for folk uden børn KAN jo netop gøre præcis hvad de har lyst til. Jeg vil bare gerne passe bedre på mig selv, fordi jeg har et barn at tage mig af. Og man bør jo passe på sig selv uanset om man har børn eller ej. Måske forstår man først rigtig det når man får barn??
Er jeg bare helt mærkelig, eller er der andre der har det ligesådan?
Anmeld