gud hvor jeg hader mine forældre!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

kiwilouise

isabellamor skriver:

at bruge børnene imod hende er et typisk træk fra en der ikke kan se indad... min mor er LIGESÅDAN.. at det er ALLE andre der er gal på den.

men hun vælger jo at hun vil ryge... vil hun virkelig sine børnebørn havde hun sgu valgt at kvitte smøgerne eller hvertfald holde det til en minumum når de er der. 

jeg priser mig godtnok lykkelig over at min far er et klogere menneske som når vi kommer på besøg hos dem, så går de ud og ryger og har luftet ud en hel dag inden vi kom for at besøge dem.. det er virkelig noget jeg sætter pris på.

min mor ryger dog ikke men det gør hendes kæreste og ham kan man ikke bede om at gå ud og ryge, så der kommer vi ikke.. også fordi at jeg ikke kan så godt med min mor, men det er ikke pga smøgerne...  jeg kan bare ikke acceptere den måde hun er på.. 

men det er jo en helt anden historie..

du vil ikke have at der bliver røget op i hovederne på dine børn, også selvom det drejer sig om en dag... og det forstår jeg godt.. 

jeg har det på heeeelt samme måde.. det er dit hjem hvor der skal holdes jul, det er dine regler der skal overholdes.. 

forældre tror de stadig kan befale og syre og regere over sine børn resten af livet, forældre fatter ikke når deres børn er voksne at de kan træffe nogle valg selv. og de tror at alt det man har gjort som teenager og som barn skal de give een tifold tilbage når man bliver voksen.! det er så forkert en tankegang at have.. 

nok er det dine forældre. men selv dronningen havde fanme fået samme besked... 

hvor har du evig ret  min mor begyndte nemlig at snakke til mig som om jeg stadig var teenager. jeg har ikke boet hjemme siden jeg var 12 år så hvordan kan hun snakke om hvad jeg gør forkert når hun íkke kender mig.

det er også lige meget for fortiden gider jeg ikke tænke på - det gør mig bare rigtig ked af at det er rygningen der skulle gøre at vi fløj i totterne på hinanden. hun burde bare glæde sig over at skulle være sammen med sine børnebørn og at jeg er lykkelig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Hasselnødden

Nogen gange skal man vælge fra, for at vælge til!

Dine forældre har valgt fra på baggrund af deres behov, der i denne situation overstiger dine og dine børns. Her vælger DU fra, og vælger dine børn til! Hold den linje. Det er yderst respektløst overfor dig og det er intet under, det gør utrolig ondt. Men gå ikke på kompromis for at møde dem. Selve samtalen du havde med dem begge, er uacceptabel fra deres side. De må tilgodese jeres behov, for at vælge dig og dine børn til. De bestemmer og sætter reglerne i deres hjem, MEN DU sætter reglerne i DIT hjem! Du har gjort dit. De må selv komme til en erkendelse, der viser DIG at de vil DIG og DINE børn.

Anmeld

9. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
isabellamor skriver:

i deres hjem bestemmer de jo selv.. og i bestemmer jo helt selv i jeres hjem. 

hvis smøgerne er vigtigere end børnebørnene og dig, jamen så har de jo ligesom truffet deres valg.. 

Anmeld

9. november 2011

Isabella_mor

kiwilouise skriver:

hvor har du evig ret  min mor begyndte nemlig at snakke til mig som om jeg stadig var teenager. jeg har ikke boet hjemme siden jeg var 12 år så hvordan kan hun snakke om hvad jeg gør forkert når hun íkke kender mig.

det er også lige meget for fortiden gider jeg ikke tænke på - det gør mig bare rigtig ked af at det er rygningen der skulle gøre at vi fløj i totterne på hinanden. hun burde bare glæde sig over at skulle være sammen med sine børnebørn og at jeg er lykkelig.

lige præcist..

det burde hun nemlig....

men hvis det kan trøste dig så er du desværre ikke ene om at have en mor der ikke kender en.. 

Anmeld

9. november 2011

Aagaard

kiwilouise skriver:

det har været aftalen i 3 måneder at mine forældre skulle komme til jul i år for første gang i de 5 år jeg har haft ungerne. jeg har glædet mig så meget lige indtil idag.

det starter med at min far ringer og spørger hvordan jeg kan byde ham at skulle sidde ude på trappen hele juleaften hvor jeg spørger ham hvor han får den ide fra. jamen han kæderøg jo så han ville jo aldrig kommee ind i stuen til os andre. jeg blev så ked af det og forlangte og snakke med min mor og så begyndte hun at brokke vsig over hvorfor jeg aldrig kom og besøgte dem med børnebørnene. jeg forklarede hende at når de kæderøg på den måde ude at tage hensyn til 2 5-årigebørn og et lille spædbarn så kom vi ikke hos dem.

det endte med et kæmpe skænderi og jeg sidder nu og tuder

what to do???

Jeg har desværre ikke løsningen - men jeg syntes ikke at der er urimeligt at holder på at der ikke skal ryges sammen med dine børn.

Jeg har en svigermor som ryger ret meget, men hun har endnu ikke "krævet" at få lov at ryge i sammen med min datter og for at hun heller aldrig gør det!

Men og håber virkelig at i finder ud af det på en go måde

Anmeld

9. november 2011

klmf

Hoooooooold nu op nogle mega-egoister!!

Min far ryger også - men aldrig i vores hjem og når vi er hjemme ved dem gør han det ikke indenfor. Han kunne så heller aldrig drømme om at lave sådan en martyr-parodi

Du skal BARE holde fast på at det hedder No Smoking omkring børnene og så kan de ryge og rejse (he he) hvis de ikke vil overholde det.

Ahrmen det er da utroligt nogen kan vælge smøger over børnebørns helbred

Anmeld

9. november 2011

sandorff

kiwilouise skriver:

det har været aftalen i 3 måneder at mine forældre skulle komme til jul i år for første gang i de 5 år jeg har haft ungerne. jeg har glædet mig så meget lige indtil idag.

det starter med at min far ringer og spørger hvordan jeg kan byde ham at skulle sidde ude på trappen hele juleaften hvor jeg spørger ham hvor han får den ide fra. jamen han kæderøg jo så han ville jo aldrig kommee ind i stuen til os andre. jeg blev så ked af det og forlangte og snakke med min mor og så begyndte hun at brokke vsig over hvorfor jeg aldrig kom og besøgte dem med børnebørnene. jeg forklarede hende at når de kæderøg på den måde ude at tage hensyn til 2 5-årigebørn og et lille spædbarn så kom vi ikke hos dem.

det endte med et kæmpe skænderi og jeg sidder nu og tuder

what to do???

ej sikkke dog nogle forældre!
det lyder da som om de har siddet hjemme og bitchet godt og grundigt over de ikke kan stor-ryge juleaften pga af dig. det luder som om de BARE skal finde noget at brokke sig over. kan godt forstå du er ked af det, men lad dem dog blive hjemme hos dem selv. kommer de vil du sikkert bare føle de kun er der for "ellers bliver du vel bare sur..." hvorfor tilbringe juleaften, som skal være en aften fyldt med varme og glæde med dem man elsker, hvorfor så tilbringe den med nogle der gør en sur/ked og som man ikke er sikker på om de vil være der?

Anmeld

9. november 2011

Muffinmus

Jamen det er som man vil jo, jeg besøger gernefolk en time eller toselv om de ryger, for det er deres hjem og ikke mit. Og vil jeg bevare mit kendskab til dem må jeg også besøge dem. Sådan er det bare. Super ærgeigt så mange ryger, men det er deres liv og det respekterer jeg på alle måder og vil ikke ophøre med at se dem af den grund.

Meget muligt røg selv i små mængder hver 3-4 måned er træls, men tænk på dem der bor i Århus, København. ÅAalborg osv, spm har børn siddende direkte i udstødningsgasser??Det er jo også bevist at være mere end usundt...og de nyeste forskningstla for brænde ovne der nærmest er den rene gift for både menneskelunger og natur??

Dem besøger jeg jo altså også. men jeg er så heldig min mor ofte går i køkkenet og ryger når vi er der, eller udenfor hvis vejret er ok. Men tager hun en smøg indenfor når vi er der bliver jeg ikke sur, jeg ægrer mig bare over hun overhovedet ryger.

Men det er hvad man kan leve med, jeg vil bare helere besøgemine forældre et par timer end stort set ikke at se dem. Og hvad julen angår, så har i jo begge ret, det er da meget irriterende at de ikke kan kvitte bare hver 3 smøg og så nyde middagen indenfor, men samtidigt er det deres livsstil og det der til hverdag giver dem mest nydelse, last eller ej.

Anmeld

9. november 2011

janne1986

Man kan desværre ikke bestemme i andres hjem, men vil sige at jeg synes du skal holde fast i din beslutning, for løser du "båndet" lidt og lader dem ryge derinde til jul, jamen så forstår de sikkert ik hvorfor ik de andre 364 dage om året???

Hjemme ved os er der ingen der ryger indenfor, selvom min mand er ryger, så går han udenfor...

Besøger vi farmor eller mormor og morfar, så ryger de ikke mens vi er der.... Og der blir luftet ud inden vi kommer, det er jeg glad for, for ellers betød det også at vi ikke ku komme der, da begge vores brn har astmatisk bronkitis...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.