gud hvor jeg hader mine forældre!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.779 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. november 2011

kiwilouise

det har været aftalen i 3 måneder at mine forældre skulle komme til jul i år for første gang i de 5 år jeg har haft ungerne. jeg har glædet mig så meget lige indtil idag.

det starter med at min far ringer og spørger hvordan jeg kan byde ham at skulle sidde ude på trappen hele juleaften hvor jeg spørger ham hvor han får den ide fra. jamen han kæderøg jo så han ville jo aldrig kommee ind i stuen til os andre. jeg blev så ked af det og forlangte og snakke med min mor og så begyndte hun at brokke vsig over hvorfor jeg aldrig kom og besøgte dem med børnebørnene. jeg forklarede hende at når de kæderøg på den måde ude at tage hensyn til 2 5-årigebørn og et lille spædbarn så kom vi ikke hos dem.

det endte med et kæmpe skænderi og jeg sidder nu og tuder

what to do???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Frk.S

Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men ville lige give sådan én:

Hvor er det dog træls de ikke tager hensyn til dine børn med hensyn til rygning. Sådan noget fatter jeg bare ikke!

Anmeld

9. november 2011

Isabella_mor

kiwilouise skriver:

det har været aftalen i 3 måneder at mine forældre skulle komme til jul i år for første gang i de 5 år jeg har haft ungerne. jeg har glædet mig så meget lige indtil idag.

det starter med at min far ringer og spørger hvordan jeg kan byde ham at skulle sidde ude på trappen hele juleaften hvor jeg spørger ham hvor han får den ide fra. jamen han kæderøg jo så han ville jo aldrig kommee ind i stuen til os andre. jeg blev så ked af det og forlangte og snakke med min mor og så begyndte hun at brokke vsig over hvorfor jeg aldrig kom og besøgte dem med børnebørnene. jeg forklarede hende at når de kæderøg på den måde ude at tage hensyn til 2 5-årigebørn og et lille spædbarn så kom vi ikke hos dem.

what to do???

i deres hjem bestemmer de jo selv.. og i bestemmer jo helt selv i jeres hjem. 

hvis smøgerne er vigtigere end børnebørnene og dig, jamen så har de jo ligesom truffet deres valg.. 

Anmeld

9. november 2011

Vidunderligeunger

hold fast i din beslutning både i hverdagen og til jul. hvis ikke de kan tilsidesætte deres lårte behov mens I er der, så kan de sgu blive fri.. Sådan er det herhjemme!! men når hun er puttet (hvis vi er der om aftenen) ryger de, hun sover så bare i gangen eller udenfor i barnevognen.. for det ER deres hjem, men sådan gik vi på kompromis

Anmeld

9. november 2011

Gry91

isabellamor skriver:

hvis smøgerne er vigtigere end børnebørnene og dig, jamen så har de jo ligesom truffet deres valg.. 

Anmeld

9. november 2011

kiwilouise

isabellamor skriver:

det sagde jeg også til hende men hun mente at jeg brugte børnene imod hende og så havde jeg jo truffet valget for hende.

Anmeld

9. november 2011

lycly

Jeg synes dine forældre er mega urimelige.. At de ikke kan undvære smøger en enkelt aften til jul, eller generelt når I er på besøg, synes jeg er mega uacceptabelt. De behøver jo ikke droppe smøgerne helt  når I er der, de kunne jo bare ryge HALVT så mange, så din far kun skal sidde på trappen noget af aftenen.

Jeg synes du bør tage en LANG alvorssnak med dem. Det er trods alt deres børnebørn de risikerer at gå glip af, så mon ikke det kan lade sig gøre at få talt dem bare lidt til fornuft?

Anmeld

9. november 2011

Isabella_mor

kiwilouise skriver:

det sagde jeg også til hende men hun mente at jeg brugte børnene imod hende og så havde jeg jo truffet valget for hende.

at bruge børnene imod hende er et typisk træk fra en der ikke kan se indad... min mor er LIGESÅDAN.. at det er ALLE andre der er gal på den.

men hun vælger jo at hun vil ryge... vil hun virkelig sine børnebørn havde hun sgu valgt at kvitte smøgerne eller hvertfald holde det til en minumum når de er der. 

jeg priser mig godtnok lykkelig over at min far er et klogere menneske som når vi kommer på besøg hos dem, så går de ud og ryger og har luftet ud en hel dag inden vi kom for at besøge dem.. det er virkelig noget jeg sætter pris på.

min mor ryger dog ikke men det gør hendes kæreste og ham kan man ikke bede om at gå ud og ryge, så der kommer vi ikke.. også fordi at jeg ikke kan så godt med min mor, men det er ikke pga smøgerne...  jeg kan bare ikke acceptere den måde hun er på.. 

men det er jo en helt anden historie..

du vil ikke have at der bliver røget op i hovederne på dine børn, også selvom det drejer sig om en dag... og det forstår jeg godt.. 

jeg har det på heeeelt samme måde.. det er dit hjem hvor der skal holdes jul, det er dine regler der skal overholdes.. 

forældre tror de stadig kan befale og syre og regere over sine børn resten af livet, forældre fatter ikke når deres børn er voksne at de kan træffe nogle valg selv. og de tror at alt det man har gjort som teenager og som barn skal de give een tifold tilbage når man bliver voksen.! det er så forkert en tankegang at have.. 

nok er det dine forældre. men selv dronningen havde fanme fået samme besked... 

Anmeld

9. november 2011

Chr-Hei

kiwilouise skriver:

what to do???

ØVØV sikke en lorte situation ...

Syntes som de andre piger det er dine forældre der er mega urimelige...

Hold ved din beslutning..

Forstår slet ikk dine forældre kan være sådan, det er deres børnebørn de må da ville dem det bedste..

Mine forældre er ved dø hvis ikk de ser Christian en gang i ugen..

Og helt ærlig så meget trang kan man sgu da vel ikke have til en smøg at man ikke kan ryge engang hver 1.5 time de dage i er sammen med dem.. Er dubt rystet..

Du får i hvertfald lige en . Håber dine forældre kommer på bedre tanker.. Syntes du skal lade dem kontakte dig, selvom det kan være svært.

Håber dine børn i det mindste har nogle gode far forældre så.. Selvom det ikke vil være det samme for dig

Anmeld

9. november 2011

-Sigrid-

Wow, det lyder som om dine forældre ikke kan tage henyn... Jeg syntes s*u det er fair nok at din far skal sidde ude på trappen hvis han hellere vil smøgerne end dig og dine børn  Det er jo ikke urimelige krav du stiller, og jeg kan godt forstå du ikke besøger dem, for det er jo egentlig også en måde at respektere din fars kæderygning på - så du ikke bestemmer i deres hjem

Hvis dine forældre ikke kan forstå det... Det er træls, men det er dejligt du ikke vil udsætte dine børn for det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.