Maja_4000 skriver:
Da jeg aflevere Caroline (knap 11 måneder) i vs i morges , var hun heeelt færdig ! Hun græd og græd og græd
Hun har kun gået der i en uge .. Og tror måske virkeligheden er ved at gå op for hende ..
Pædagogen sagde det var bedst hvis jeg bare skyndte mig at sige farvel og gå , så hun ikke kunne se mig mere .. Jeg havde jo selvfølgelig mest lyst til at blive og trøste hende ..
Hvad gør I ? Hurtig afsked eller bliver I lidt ? (Hvis der er tid , jeg går jo stadig hjemme , så kunne sagtens være blevet)
Årh .. Det var hårdt !!
Har så snakket med dem en times tid efter , der var der ingenting og hun sad og legede med det andre børn ..
Når jeg aflevere mine børn har jeg det bedst med at det foregår stille og roligt, vi tager sammen ind på stuen, siger hej til personalet og sådan.. og så siger jeg at mor skal afsted. F.eks, vinker jeg "hej hej" til Nor. Når han så græder og ikke gider det prøver jeg at bevare roen og siger at mor skal afsted og jeg kommer og henter ham igen. Nu skal han lege i vuggestuen. Giver ham til en pædagog (selvom han holder fast i mig og græder) og går så stille og roligt. Viser at jeg har det okay med at han skal blive i vuggestuen, og måske sige "jeg kan godt forstå det er træls, men nu skal mor på arbejde"
Jeg er pæd. stud. og har været i praktik i et halvt år i en vuggestue og også arbejdet som medhjælper i en vuggestue.
Bl.a. er der nogle forældre hvis deres børn græder så bliver de med dem og sidder og trøster dem, og alt sammen i god mening. Men får nogle børn er det bare at trække tiden ud. Den samme reaktion kommer oftes selvom man venter. Og de fleste børn er udemærket klar over at mor skal gå.
Så jeg kan godt følge pædagogen, men selvfølgelig skal du ikke aflevere i hastværk....
Anmeld