Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Bondefruen skriver: Nej, tror det ikke - manden spørger hver morgen; "Nårh - hvor mange gange var du så oppe i nat" Mit standart svar lyder gerne i retningen af dette: "Jamen, ser du - de første ti gange sku den bette puttes, så vågnede jeg senere og skulle på toilet x 3, så senere vågnede den store og trængte til et nys, senere skulle jeg ind til den lille og tjekke om han trak vejret, også li den store, da det så var ved at være morgen, tænkte jeg at jeg li kunne nå en halv time, men det mente den bette ikke, så der stod vi op - så omtrent en 20 gange" Har du sovet godt, skat?? Ha
Nej, tror det ikke - manden spørger hver morgen; "Nårh - hvor mange gange var du så oppe i nat"
Mit standart svar lyder gerne i retningen af dette:
"Jamen, ser du - de første ti gange sku den bette puttes, så vågnede jeg senere og skulle på toilet x 3, så senere vågnede den store og trængte til et nys, senere skulle jeg ind til den lille og tjekke om han trak vejret, også li den store, da det så var ved at være morgen, tænkte jeg at jeg li kunne nå en halv time, men det mente den bette ikke, så der stod vi op - så omtrent en 20 gange" Har du sovet godt, skat??
Ha
Haha Og så kan mændene brokke sig over at de er trætte! tsk tsk hehe
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Katte87 skriver: Puh det er godt nok ikke længe. Sådan nogle dage synes jeg også vi har for tiden Han sover fint om aftenen/natten, men ikke om dagen. Middagslurene er meget korte og han bliver sååå overtræt. Fungerer det godt med slyngevuggen? Hvor lang tid sov han!?
Puh det er godt nok ikke længe. Sådan nogle dage synes jeg også vi har for tiden Han sover fint om aftenen/natten, men ikke om dagen. Middagslurene er meget korte og han bliver sååå overtræt.
Fungerer det godt med slyngevuggen? Hvor lang tid sov han!?
Fru Skovrup skriver: Han sov en halvanden time jeg kom til at vække ham da jeg ville ind og sikre mig der stadig var liv i ham, øv. Men det er nok fordi hans første tand kom frem igår at han var så træt.Slyngevuggen virker fantastisk, da han skal hjælpes til at sove, han kan ikke selv finde ro til at sove. Det er det eneste han rigtig kan sove i i løbet af dagen, barnevognen er han ikke super glad for. Vi har dog lavet en anordning, hvor jeg kan vippe ham fra den anden ende af lokalet, da han kræver meget vippe bevægelser lige inden han sover.
Han sov en halvanden time jeg kom til at vække ham da jeg ville ind og sikre mig der stadig var liv i ham, øv. Men det er nok fordi hans første tand kom frem igår at han var så træt.Slyngevuggen virker fantastisk, da han skal hjælpes til at sove, han kan ikke selv finde ro til at sove. Det er det eneste han rigtig kan sove i i løbet af dagen, barnevognen er han ikke super glad for. Vi har dog lavet en anordning, hvor jeg kan vippe ham fra den anden ende af lokalet, da han kræver meget vippe bevægelser lige inden han sover.
Hehe det kender jeg godt. Kommer også til at vække ham, når jeg liiige skal tjekke hvordan han har det
Det lyder kompliceret Men så længe det fungerer for jer så er det jo dejligt!
Hehe her tjekkes der også et par gange i løbet af aften/ natten. Og manden gør det også
De første vel ca 5 dage efter jeg havde født sov jeg i gennemsnit 2 timer i døgnet og vel maks 1 time, tit kun 20 min. af gangen, fordi jeg simpelthen var skrækslagene for at han lige pludselig ikke trak vejret. (skal lige siges at han den første nat var ved at blive kvalt i fostervand, så nok også derfor mine sensorer var ekstra følsomme + at han trak vejret så let så jeg kunne ikke høre ham ej heller sådan se det på ham ordentligt)
Ja faktisk var det sådan til sidst at jeg ofte gik i søvne og stod og roede rundt om natten (i ca en mdr efter han var født) over ved hans tremmeseng og kom til at vække ham Men det er heldigvis meget bedre nu Men tjekker som sagt stadig hvis jeg vågner om natten fordi han ikke har sagt en lyd længe Han er i dag snart 8 måneder og han sover stadig inde ved os, fordi vi er tryggest med at have ham tæt på os Jeg ligger som regel lige en let hånd på toppen af hans hoved, så kan jeg mærke han er varm og mærke hans puls på det bløde punkt på hovedet. Han vågner ikke af det, så han bliver ikke generet af det, så jeg synes ikke det er et problem.
Måske det ændre sig og man er mere rolig den dag der kommer en nr. 2? Men tror det nu ikke De er jo det dyrebareste vi har!!
Maria-s skriver: Hehe her tjekkes der også et par gange i løbet af aften/ natten. Og manden gør det også De første vel ca 5 dage efter jeg havde født sov jeg i gennemsnit 2 timer i døgnet og vel maks 1 time, tit kun 20 min. af gangen, fordi jeg simpelthen var skrækslagene for at han lige pludselig ikke trak vejret. (skal lige siges at han den første nat var ved at blive kvalt i fostervand, så nok også derfor mine sensorer var ekstra følsomme + at han trak vejret så let så jeg kunne ikke høre ham ej heller sådan se det på ham ordentligt) Ja faktisk var det sådan til sidst at jeg ofte gik i søvne og stod og roede rundt om natten (i ca en mdr efter han var født) over ved hans tremmeseng og kom til at vække ham Men det er heldigvis meget bedre nu Men tjekker som sagt stadig hvis jeg vågner om natten fordi han ikke har sagt en lyd længe Han er i dag snart 8 måneder og han sover stadig inde ved os, fordi vi er tryggest med at have ham tæt på os Jeg ligger som regel lige en let hånd på toppen af hans hoved, så kan jeg mærke han er varm og mærke hans puls på det bløde punkt på hovedet. Han vågner ikke af det, så han bliver ikke generet af det, så jeg synes ikke det er et problem. Måske det ændre sig og man er mere rolig den dag der kommer en nr. 2? Men tror det nu ikke De er jo det dyrebareste vi har!!
Puh en oplevelse! Så ville jeg også tjekke ham i tide og utide!
For ja, det er det aller kæreste og dyrbareste vi har!
Kan være jeg skal lære det med at mærke på hovedet hehe. Jeg lagde forsigtigt en hånd på hans arm i går - og alligevel vågnede han
Katte87 skriver: Årh hvor dejligt! Du trænger med garanti til lidt søvn Ja, han falder heldigvis hurtigt i søvn igen. Han bliver ammet i sengen og så lægger jeg ham over i hans egen seng igen Så snorksover han.
Årh hvor dejligt! Du trænger med garanti til lidt søvn
Ja, han falder heldigvis hurtigt i søvn igen. Han bliver ammet i sengen og så lægger jeg ham over i hans egen seng igen Så snorksover han.
Der er ikke noget bedre end at sidst på aften og de så bare lægger sig til at sove med det sammen igen. så kan mor også få en nattesøvn.
Katte87 skriver: Min dreng blev lagt i seng kl 18:30 - dvs. at han nu har sovet i godt og vel 6 timer! Det har han aldrig gjort før. Og hvad gør hans mor så !? Ja, hun går da ind og tjekker om han stadig trækker vejret! Og nu tror jeg ovenikøbet at jeg er kommet til at vække ham! hehe Det er jo helt tosset, som man kan blive nervøs over alting. Hvad gør jeg ikke, når han en dag sover igennem hihi
Min dreng blev lagt i seng kl 18:30 - dvs. at han nu har sovet i godt og vel 6 timer! Det har han aldrig gjort før. Og hvad gør hans mor så !?
Ja, hun går da ind og tjekker om han stadig trækker vejret! Og nu tror jeg ovenikøbet at jeg er kommet til at vække ham! hehe
Det er jo helt tosset, som man kan blive nervøs over alting. Hvad gør jeg ikke, når han en dag sover igennem hihi
Hooold da op, en nap han snuppede sig der!
Jeg tjekker også hele tiden - også ude i barnevognen, hvis der har været stille lidt for længe! (læs: nok ikke mere end 15 min) haha
Jeg tjekker tit til min søn om han trækker vejret, mest fordi han bevæger sig forholdsvis meget om aften inden jeg går i seng, så når han er helt stille tjekker jeg lige, og gør jeg også når jeg går i seng, hvis jeg ikke kan høre om han trækker vejret. (han sover i sin egen seng på mit værelse) og han bliver 10 måneder
Katte87 skriver: Ja det er virkelig forfærdeligt! Puha! Der er ikke noget bedre end at kigge på sin lille sovende guldklump!
Ja det er virkelig forfærdeligt! Puha!
Der er ikke noget bedre end at kigge på sin lille sovende guldklump!
Nej, det er skønt at kigge på sin sovende lille guldklump, men synes nu at det er endnu bedre at kigge på sin vågne, lille guldklump, når han smiler, pludrer og griner. Vores guldklump forstår lige at charme sig direkte ind i alle folks hjerter, fordi at han er så glad og pludrerne.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128