Hjælp - har jeg tildraget mig en løbeskade?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.908 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Dinna88

Jeg ved ikke om det er her den skal lige, men nu forsøger jeg

Jeg er bange for at jeg har tildraget mig en løbeskade. Jeg har i to måneder løbet hver anden dag, dog MEGET lidt. Startede ud med kun at løbe sådan 2 x 2 minutter osv. Er i dag oppe på at løbe 11 minutter i træk (længe leve løbeprogrammer der starter langsomt op)

Nå... Men nu er mit knæ totalt fucked. Undskyld mit franske.

Det startede i forgårs hvor jeg var ude at vandre. Min knæ begyndte at gå over et "hak" hver gang jeg tog et skridt. Sådan virkelig som om der var noget der rykkede derinde. Det gik over og det blev som om der var noget under min knæskal der var knust - man kunne mærke noget rasle derinde, når jeg bøjede det.

Og dette har så fortsat. Dog er det mere slemt nogle gang, og andre gange er der INTET. Hele tiden er der dog ubehag i mit knæ. Som om det spænder - I ved, ligesom hvis man går med skuldrene oppe konstant.

I dag har jeg så gået meget, fordi jeg har hjulpet min kæreste farmor med at flytte. Og nu er mit knæ hævet. Ikke meget, men lidt. Jeg kan ikke strække benet ud, fordi det så føles endnu mere ubehageligt og anstrengrende. Må lgie påpege, at det ikek gør ONDT, det er bare ubehageligt. Meget ubehageligt.

Kan dette lyde som en knæskade? Jeg ringer til lægen i morgen og får en akut tid, men min svigerfar der kender en del til skader osv siger at lægen nok bare til sige at mit knæ skal hvile - dog ved han ikke konkret hvad der er galt, eller OM der er noget galt... Jeg ved bare, at mit knæ ikke skal skramle og føles som om det trænger til olie.

Hvad tænker I?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Caroline86

jeg synes det lyder som grus i brusken på bagsiden af knæskalden...

Den gør at knæet ikke kører så "smooth" når man bøjer og strækker det...

Daniel lider af det og har måtte droppe at løbe fordi hans bliver så slemt at knæet låser

Knæ kan fejle mange ting... heldigvis kan de fleste ting løses med træning

håber det kan løses

Anmeld

8. november 2011

Isabella_mor

ligesom man kan få musearm, kan man også få det i knæet... prøv at søge på musearm og se om det stemmer overens med det du har i dit knæ.. min søster har det samme. og hun smører så med felden og noget andet noget der køler når det er hævet og så går hun med støtte i 2 timer om dagen... ( i afslapnings mode )

Anmeld

8. november 2011

AnneBJ

Caroline86 skriver:

Daniel lider af det og har måtte droppe at løbe fordi hans bliver så slemt at knæet låser

håber det kan løses

Enig!

Jeg skal til læge torsdag og tjekkes, da både lægen og jeg mener jeg også døjer med det. Min mor har slidgigt i begge knæ (i en alder af 49) så derfor vil jge godt have lægens vurdering samt råd og vejledning.. 

Anmeld

8. november 2011

Dinna88

Caroline86 skriver:

håber det kan løses

Bummelum.... Lyder hans meget værre end mit? Jeg vil virkelig helst ikke undvære at løbe!!

Jeg håber mit knæ bare har fået en chok over det pludselige løb

Tak! 

Anmeld

8. november 2011

Dinna88

isabellamor skriver:

ligesom man kan få musearm, kan man også få det i knæet... prøv at søge på musearm og se om det stemmer overens med det du har i dit knæ.. min søster har det samme. og hun smører så med felden og noget andet noget der køler når det er hævet og så går hun med støtte i 2 timer om dagen... ( i afslapnings mode )

Det kunne godt lyde som det, men der er det ved mit knæ at det også knækker. (det så jeg ikke nævnt nogle af de steder jeg læste om det) det hakker, knirker, knækker, knaser og alt muligt!

Anmeld

8. november 2011

Dinna88

AnneBJ skriver:

Enig!

Jeg skal til læge torsdag og tjekkes, da både lægen og jeg mener jeg også døjer med det. Min mor har slidgigt i begge knæ (i en alder af 49) så derfor vil jge godt have lægens vurdering samt råd og vejledning.. 

Vil du ikke forklare mig hvordan du oplever det?  

P.S.  for at du ikke har det.

Anmeld

8. november 2011

Isabella_mor

Dinna88 skriver:

Det kunne godt lyde som det, men der er det ved mit knæ at det også knækker. (det så jeg ikke nævnt nogle af de steder jeg læste om det) det hakker, knirker, knækker, knaser og alt muligt!

en ting du kan gøre hvis du ikke gør det.. spis 2-3 fiskepiller hver dag sammen med dine vitaminpiller.... det hjælper rigtig godt på led og knogler osv osv osv... 

Anmeld

8. november 2011

Dinna88

isabellamor skriver:

en ting du kan gøre hvis du ikke gør det.. spis 2-3 fiskepiller hver dag sammen med dine vitaminpiller.... det hjælper rigtig godt på led og knogler osv osv osv... 

den må jeg tænke lidt over. spiser ikke fisk nemlig, så vil ikke bryde mig om at skulle tage dem men tak!

Anmeld

8. november 2011

Dinna88

arg fuck altså.... det er bare så ubehageligt det her.. kan ikke  finde en måde at ligge på her i sengen. er ved at gå ud af mit gode skind!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.