Brugerbetaling i folkekirken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

Zeus

Tilmeldt skriver:

Inden jeg svarer, skal jeg lige forstå hvordan det kommer til at fungerer!!

Skal vi stadigvæk betale kirkeskat, og udover det ha brugerbetaling?

Hvis kirkeskatten bliver fjernet, og man kun skal betale når man skal bruge den til en dåb fx. så synes jeg det er het fint!

Stine og Lisa.

Hvor det er begge dele.. Både skat OG brugerbetaling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

karina1980

Zeus skriver:

Det er kun for dem som ér medlem af folkekirken i forvejen

Kunne lige høre i nyhederne, at der måske kommer brugerbetaling i kirkerne...

Personligt synes jeg det er så forkert Jeg er ikke religiøs, men er medlem alligevel, og det ville bestemt få mig til at melde mig ud..

jeg ville melde mig ud, og så kun betale til dem i tilfælde af mine børn ønsker at blive konfirmeret, hvilket de stadig kan bliver selvom jeg ikke er medlem af kirken, da de ikke er meldt ud, fordi jeg er

Anmeld

8. november 2011

havana

Jeg betaler omkring 6000,- i kirkeskat om året, og bruger måske kirken én gang hver 10'ende år. Det synes jeg er mere end rigeligt at betale for noget man ikke bruger.. Jeg melder mig ud af folkekirken uanset om der kommer brugerbetaling eller ej.. Jeg er meget mere for at droppe kirkeskatten, og så betale for brug af kirken..

Anmeld

8. november 2011

lio

Egentlig lyder det fair men tror hvis det sker at det kommer til at gå rigtig dårligt for kirkerne, så må de nok lukke lidt efter lidt... TROR JEG

Anmeld

8. november 2011

SussieThyssen

Zeus skriver:

Det er kun for dem som ér medlem af folkekirken i forvejen

Kunne lige høre i nyhederne, at der måske kommer brugerbetaling i kirkerne...

Personligt synes jeg det er så forkert Jeg er ikke religiøs, men er medlem alligevel, og det ville bestemt få mig til at melde mig ud..

Jamen så har jeg ikke stemt

Men jeg mener nu at når man betaler kirkeskat, så må det være rimeligt, at der ikke skal betales yderligere.

Anmeld

8. november 2011

mariesmavse92

Det ved jeg godt nok heller ikke hvad jeg synes om. Kristendommens budskab er jo for alle, og hvad så hvis man ikke har råd til en skide børnebibel, altså (undskyld den hårde tone, men synes det er et latterligt forslag)... nej religion og penge skal ikke blandes sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.