Brugerbetaling i folkekirken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Brugerbetaling i folkekirken

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.128 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Zeus

Det er kun for dem som ér medlem af folkekirken i forvejen

Kunne lige høre i nyhederne, at der måske kommer brugerbetaling i kirkerne...

Personligt synes jeg det er så forkert Jeg er ikke religiøs, men er medlem alligevel, og det ville bestemt få mig til at melde mig ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Silas&Mille

Er af helt samme holdning som dig.

Bliver der brugerbetaling, så melder jeg mig ud.

Så vigtigt er det heller ikke for mig at blive gift i en kirke eller få døbt mine børn. Dåben i kirken er i det store hele kun for oldernes skyld. De gamle er jo så glade for traditionerne

Anmeld

8. november 2011

K&S

Zeus skriver:

Personligt synes jeg det er så forkert Jeg er ikke religiøs, men er medlem alligevel, og det ville bestemt få mig til at melde mig ud..

Brugerbetaling på ceremonierne?

Anmeld

8. november 2011

Zeus

K&S skriver:

Brugerbetaling på ceremonierne?

Det var nyheder for syddanmark.. Bare lige for at få det på det rene

Men ja, han snakkede om 370 kr for en dåb, konfirmanderne skulle selv til at betale for et eller andet de bruger, børnebiblen skulle til at koste noget..?

Det var ikke på plads endnu, menighedsrådet skulle også snakke om det, men de var ikke afvisende

Anmeld

8. november 2011

prettybutterfly

På en måde er der jo allerede en slags bruger betaling i og med man betaler til folkekirken gennem skatten HVIS man ER medlem! Nu er jeg på SU, så har ik nogen stor indkomst, men syntes da jeg kom af med måske 700 kr eller lign til folkekirken fordi jeg er medlem, og jo automatisk beskattes lidt ekstra. Dem der tjener mange penge betaler så mere og ville egentligt ku spare penge ved ik at være medlem. Vi har et par venner som har meldt sig ud, direkte for at SPARE pengene!

Jeg ved ikke hvorfor jeg egentligt er medlem, men det føles bare som om jeg er det, "fordi det er sådan man gør" agtigt.  Tror der er mange der har det sådan!

Kh Mona

Anmeld

8. november 2011

Muffinmus

jeg er bare skide træt af diverse guder uanset hvilken det er...

MEN, grunden til jeg ikke har maldt mig ud endnu er at jeg ikke kan beslutte mig for om kirkerne i sig selv er værd at bevare for historiens skyld...for min skyld kunne alt kirkehalløjet godt ryge fløjten, er selv hverken viet i kirke, konformeret eller døbt og bliver det heller aldrig. Mine børn er heller ikke døbt og er jeg super heldig er de fornuftige nok til at fravæge konfirmationen hvis IKKE de tror på gud.

Så, brugerbetaling er jeg som sådan ret ligeglad med som det er nu, kommer ikke i kirken med mindre min mans familie skal giftes, have børn døbt eller andet. Jeg kan ikke lide alt det der foregår og alt det de siger, og at sidde der den 1 det tager er seriøst et mareridt for mig.

Men jeg kan lide deres udseenede, at de har historie der ofte går langt tilbage:-)

Måske melder jeg mig ud en dag....

Anmeld

8. november 2011

SjeBets

har stemt andet, jeg synes brugerbetaling er ok, og nej jeg er ikke medlem, og bliver det ikke igen, men det er rent fordi jeg ikke er troende, Men hvis jeg var skulle det ikke skræmme mig at give en 4-500 for at få barnet døbt, eller hvad en tusse for at bliver gift. Men igen .. jeg kan jo være ligeglad, 

Anmeld

8. november 2011

Zeus

prettybutterfly skriver:

På en måde er der jo allerede en slags bruger betaling i og med man betaler til folkekirken gennem skatten HVIS man ER medlem! Nu er jeg på SU, så har ik nogen stor indkomst, men syntes da jeg kom af med måske 700 kr eller lign til folkekirken fordi jeg er medlem, og jo automatisk beskattes lidt ekstra. Dem der tjener mange penge betaler så mere og ville egentligt ku spare penge ved ik at være medlem. Vi har et par venner som har meldt sig ud, direkte for at SPARE pengene!

Jeg ved ikke hvorfor jeg egentligt er medlem, men det føles bare som om jeg er det, "fordi det er sådan man gør" agtigt.  Tror der er mange der har det sådan!

Kh Mona

Det er det jeg mener.. Vi betaler jo allerede til kirken, det samme gør staten, så hvis man også skal til at betale for "brugen" af kirken, så ville jeg synes, at de penge jeg allerede støtter med, var spild.. Så kunne jeg tage de penge jeg betaler hvert år, og nøjes med at betale når jeg skulle bruge kirken til noget, uden synderligt dårlig samvittighed..

Anmeld

8. november 2011

Ka+Ma=Be

Jeg er ikke medlem af folkekirken, men hvis jeg var og der kom brugerbetaling, ville jeg melde mig ud (ok, det lød lidt dobbelt .)

Men altså, der er jo en grund til at man betaler kirkeskat Så brugerbetaling er no-go

Anmeld

8. november 2011

Zeus skriver:

Inden jeg svarer, skal jeg lige forstå hvordan det kommer til at fungerer!!

Skal vi stadigvæk betale kirkeskat, og udover det ha brugerbetaling?

Hvis kirkeskatten bliver fjernet, og man kun skal betale når man skal bruge den til en dåb fx. så synes jeg det er het fint!

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.