dårlig mavefornemmelse når barn afleveres i vuggestue hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Hvordan kan det være at opsigelsen er på to mdr? eller skal det forståes sådan at der ikke er en plads i en anden før om to mdr??

Da det var vores søn det handlede om var vi så heldige at jeg stadig havde barsel med nr. 2 og derfor havde mulighed for at holde ham hjemme de dage han ikke havde lyst til at skulle afsted indtil der var plads i den anden børnehave vi har her i byen.

Nu ved jeg self. ikke hvordan jeres situation ser ud, men indtil muligheden for flyt er der så må han afleveres i den nuværende desvære hvis i ikke har andre der kan have ham i hverdagene... evt. prøve og gå pladsanvisningen lidt på klingen og forklare sagen... de kan nogen gange trylle lidt, men ikke altid.... det afhænger jo også meget af hvor fyldt der er i den anden i ønsker og om der evt. ligepludselig er nogen der rykker teltpælene op og flytter til en anden kommune

Men super at du har tænkt dig at flytte ham

Qnuz

jeg har snakket med dem og fandt endda en anden vuggestue som havde plads til min søn .. men pladsanvisningen sagde jeg ikk ku flytte ham over .. han sku blive i nuværende vuggestue i 2 mdr og dereter kan man .. forstår ikke

Men når han har været der mindst 5 mdr kan man overflytte vist ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

dpb

Anonym skriver:

jeg har snakket med dem og fandt endda en anden vuggestue som havde plads til min søn .. men pladsanvisningen sagde jeg ikk ku flytte ham over .. han sku blive i nuværende vuggestue i 2 mdr og dereter kan man .. forstår ikke

Men når han har været der mindst 5 mdr kan man overflytte vist ...

Det har jeg godt nok aldrig hørt om !! hvad er det for en kommune om jeg må spørge?? for syntes det lyder grotesk!! Det er jo ikke i barnets tarv!!

Anmeld

10. november 2011

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Det har jeg godt nok aldrig hørt om !! hvad er det for en kommune om jeg må spørge?? for syntes det lyder grotesk!! Det er jo ikke i barnets tarv!!

Det er århus kommune . Hun var også mærkelig . Og jeg aner ikke hvad jeg skal sige til hende næste gang. Skal jeg droppe min uddannelse for at passe ham

Anmeld

10. november 2011

dpb

Anonym skriver:

Det er århus kommune . Hun var også mærkelig . Og jeg aner ikke hvad jeg skal sige til hende næste gang. Skal jeg droppe min uddannelse for at passe ham

Syntes ikke du skal droppe din uddannelse.... og syntes heller ikke det er sådan du skal lægge det ud for hende.

Jeg syntes helt ærligt at du skal bringe dit barns tarv på bane! og direkte sige at du mener det skader ham at blive længere end allerhøjest nødvendigt!!

Af hvad jeg kender til så er der en mdrs opsigelse, hvad angår institutionspladser.... men du skriver at det ikke er pengene det kommer an på, så i princippet kunne de få lov at opkræve dobbelt en mdr hvis der bare var mulighed for at få ham flyttet med det samme (altså for både den han flytter fra og den han flytter til) så burde der ikke være nogen ko på isen hvis du spørger mig... lidt surt at skulle betale dobbelt men altså ja... men uanset hvad
og så vil jeg lige indskyde at jeg nu efter at have tjekket deres hjemmeside godt kan se at der er to mdr opsigelse! men syntes det står kringlet for i forbindelse med overflytning står der blot:

"I forbindelse med overflytning fra et dagtilbud til et andet, sker udmeldelsen automatisk fra det dagtilbud, barnet går i. Med mindre andet er aftalt, vil udmeldelsen blive den dato, hvorfra den nye plads er tilbudt.

Ved overflytning mellem et privat pasningstilbud og et kommunal pasningstilbud kan udmeldelsen ske med 1 måneds varsel. Vær opmærksom på at udmedelsen ikke sker automatisk."

Men syntes klart du skal ringe til dem igen, for det kan ikke være rigtigt at dit barn skal lide fordi de har nogle latterlige regler.... held og lykke

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.