dårlig mavefornemmelse når barn afleveres i vuggestue hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.202 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Anonym trådstarter

Min søn er 1 år nu .. og jeg er stadigvæk ikke tilfreds med vuggestuen.

Jeg har arbejdet der før jeg fik min søn, og valgte han sku gå der, der jeg stolede på folket.

Men hver gang jeg aflevere ham, græder han så voldsomt og holder fast i mig og det gør så ondt.

Han har gået der i snart 3 mdr. men helt fra dag et har de været meget fraværende .. og når vi aflevere ham , tager de imod ham og så snart vi ude så sætter de ham ned og han græder løs, de skal trøste ham og få ham til at føle sig tryg.

Jeg fik afleveret ham i dag og gik ud, hørte ham græde, fik det bare såå DÅRLIGT. græd lidt. men jeg havde glemt noget så da jeg kom tilbage ku jeg se hende pædagogen (en ven) havde sat ham bar på gulvet og tog tøj på de andre børn. min søn var tudefærdig men hun var bare optaget og var sådan set ligeglad . Hans snut var helt ned ved løberne og hun havde taget hans sut som jeg havde givet ham . jeg fik det skidt og tog min søn hjem til min mor. hun var også ligeglad med en lille knægt som græd og græd i et hjørne. hun sagde bare hvorfro græder du hva? og ellers gjorde hun ikke andet.

Jeg har gang på¨gang opdaget at hende pædagogen som er en ven til mig behandler mit barn ikke godt. jeg er bange for at sige noget, da det vil ødelægge vores venskab ... hvordan gør jeg det ??

Jeg havde opsagt ham fra vuggestuen for en måned siden da jeg ikke følte mig tryg der .. men så tog jeg opsigelse fra da de blev ved med at sige de er så glad for ham og han har det sååå godt ... så ændrede jeg mening og tænkte jeg bare havde fået dårligt førstehåndsintryk ..

og nu har jeg fortrudt det forfærdelig meget.

Jeg kan simpelthen ikke aflevere ham i vuggestuen når hende pædagogen (min ven) er der .

Hjælp hvad gør jeg ?? er virkelig ked af om det er sådan i alle vuggestuer eller kun her og hvad kan jeg gør som forældre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Nemesis

du bestemmer dig for hvad der er vigtigst. din søn eller dit venskab!

Det er så i mine verden heller ikke en god kombination at blande den slags, for man kommer netop i situationer hvor det kan være svært at få sagt fra.

Så flyt din dreng vil jeg anbefale.

Sisse

Anmeld

8. november 2011

TaAsJu

Jeg havde valgt og flytte mit barn... Ingen tvivl...

Anmeld

8. november 2011

Kay

jeg arbejder selv i en vuggestue og jeg ville til hver en tid nægte at havde veninders børn på min stue... for det er bare ikke rat når priovat liv og arbejde bliver blandet på den måde

Anmeld

8. november 2011

Phoenix

Havde også flyttet mit barn. Vælg et sted som giver dig den rette mavefornemmelse og hvor du oplever dit barn er i trygge og omsorgsfulde omgivelser 

Anmeld

8. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg vil også sige flyt dit barn!! Det er virkelig synd for ham. Og tænk at dette har forgået i 3 måneder nu. Stakkels lille baby dreng Jeg har selv en på 13 måneder. Måske skulle du vælge en dagpleje istedet ? der er få børn og han vil føle sig mere tryg. Held og lykke fremover.

Anmeld

9. november 2011

Lone Jakobsen

får helt ondt i maven når jeg læser dit indlæg.

jeg ville hurtigst muligt be om et møde med ledelsen. det har du krav på efter 3 mdr. der ville jeg åbne helt op og fortælle om alt det du føler er forkert.

ændrede tingene sig ikke der efter ville jeg ikke tøve med at flytte ham.

Anmeld

9. november 2011

dpb

Ja, jeg havde altså også valgt at finde en anden plads til min søn hvis det var mig der havde det sådan!! Kan godt se det komplicere sagen at du har en veninde der netop arbejder der, men for din søns bedste tror jeg det vil være en god ide at flytte ham til en institution eller dagpleje hvor du ikke har et privat forhold til noget af personalet!!

Min mor er pædagog og dengang vi skulle sende vores ældste afsted var der tre institutioner i nogenlunde samme afstand fra vores bopæl!! Min mor arbejdede i den ene og gjorde det fra start klart at hun ikke ønskede at vi valgte den hun arbejdede i, da det netop ville blive svært også for vores søn da han ville få sværere ved at forstå forskellen på når han så hende der og så privat... altså hvorfor han ikke kunne være "midtpunkt" begge steder lidt svært at forklare...

De to andre var integreret, hvilket jeg ikke var helt tryg ved.... men min utryghed blev gjort til skamme. En af årsagerne til at vi dog valgte den ene frem for den anden var dog at den ene af dem der arbejdede der var en der havde arbejdet sammen med min mor og derfor en jeg havde kendt fra barnsben.... hvilket gjorde mig mere tryg da der var en jeg vidste jeg kunne stole på og det fungerede super!! men det at jeg kendte hende gjorde netop også at vi kunne vende de ting vi var uenige i på en let måde og uden sure miner

Da vi flyttede startede han med at komme ind i en børnehave hvor vi havde en dårlig fornemmelse hver gang vi afleverede og han ytrede ofte ønske om at blive hjemme.... Han græd ikke som din søn, men vi kunne alligevel mærke at han ikke havde det godt og efterhånden som han havde været der et stykke tid stod det også mere og mere klart for os at det havde meget med de voksne at gøre... han var nemlig af de voksne blevet udråbt til syndebuk!! og han fik ikke spist sin madpakke da der ikke var fælles spisning som han var vant til og de voksne hjalp tilsyneladende ikke med at huske ham på det... selom vi gjorde opmærksomme på det flere gange når den urørte madpakke kom med hjem!! Vi valgte at skrive ham op til flyt og få uger efter han var blevet flyttet var han vores glade dreng igen

Som sagt vil jeg anbefale at du rykker ham, hvis han ikke er tryg og glad når han er der! for det skader ham er være et sted han er utryg! og hvad angår din veninde, så behøver du måske ikke og sige at det er pga. hende du rykker ham og hvis du bruger den årsag så evt. sig det på en pæn måde a la at ja jeg ved det ski' ikke... hvis i ses en del privat med børn kan du måske bruge at det er svært for din søn at skelne ja jeg ved det ikke...

Håber virkelig du finder den bedste løsning for dit barn og dig selv

Qnuz

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Ja, jeg havde altså også valgt at finde en anden plads til min søn hvis det var mig der havde det sådan!! Kan godt se det komplicere sagen at du har en veninde der netop arbejder der, men for din søns bedste tror jeg det vil være en god ide at flytte ham til en institution eller dagpleje hvor du ikke har et privat forhold til noget af personalet!!

Min mor er pædagog og dengang vi skulle sende vores ældste afsted var der tre institutioner i nogenlunde samme afstand fra vores bopæl!! Min mor arbejdede i den ene og gjorde det fra start klart at hun ikke ønskede at vi valgte den hun arbejdede i, da det netop ville blive svært også for vores søn da han ville få sværere ved at forstå forskellen på når han så hende der og så privat... altså hvorfor han ikke kunne være "midtpunkt" begge steder lidt svært at forklare...

De to andre var integreret, hvilket jeg ikke var helt tryg ved.... men min utryghed blev gjort til skamme. En af årsagerne til at vi dog valgte den ene frem for den anden var dog at den ene af dem der arbejdede der var en der havde arbejdet sammen med min mor og derfor en jeg havde kendt fra barnsben.... hvilket gjorde mig mere tryg da der var en jeg vidste jeg kunne stole på og det fungerede super!! men det at jeg kendte hende gjorde netop også at vi kunne vende de ting vi var uenige i på en let måde og uden sure miner

Da vi flyttede startede han med at komme ind i en børnehave hvor vi havde en dårlig fornemmelse hver gang vi afleverede og han ytrede ofte ønske om at blive hjemme.... Han græd ikke som din søn, men vi kunne alligevel mærke at han ikke havde det godt og efterhånden som han havde været der et stykke tid stod det også mere og mere klart for os at det havde meget med de voksne at gøre... han var nemlig af de voksne blevet udråbt til syndebuk!! og han fik ikke spist sin madpakke da der ikke var fælles spisning som han var vant til og de voksne hjalp tilsyneladende ikke med at huske ham på det... selom vi gjorde opmærksomme på det flere gange når den urørte madpakke kom med hjem!! Vi valgte at skrive ham op til flyt og få uger efter han var blevet flyttet var han vores glade dreng igen

Som sagt vil jeg anbefale at du rykker ham, hvis han ikke er tryg og glad når han er der! for det skader ham er være et sted han er utryg! og hvad angår din veninde, så behøver du måske ikke og sige at det er pga. hende du rykker ham og hvis du bruger den årsag så evt. sig det på en pæn måde a la at ja jeg ved det ski' ikke... hvis i ses en del privat med børn kan du måske bruge at det er svært for din søn at skelne ja jeg ved det ikke...

Håber virkelig du finder den bedste løsning for dit barn og dig selv

Qnuz

Jeg vil gerne flytte ham for har aldrig set ham glad i denne vuggestue og normalt er han en meget aktiv og glad fyr. Men opsigelsen er på 2mdr og hvem skal passe ham i to mdr . Jeg er ligeglad med pengene men vil gerne ha man ku flytte ham over til en anden vuggestue med det samme .
Og jeg er ligeglad om de tror jeg er skøre eller ej fordi for en måned siden havde jeg opsagt ham men fortrød det . Gav dem en chance men nu har vi fået nok

Anmeld

9. november 2011

dpb

Jeg vil gerne flytte ham for har aldrig set ham glad i denne vuggestue og normalt er han en meget aktiv og glad fyr. Men opsigelsen er på 2mdr og hvem skal passe ham i to mdr . Jeg er ligeglad med pengene men vil gerne ha man ku flytte ham over til en anden vuggestue med det samme .
Og jeg er ligeglad om de tror jeg er skøre eller ej fordi for en måned siden havde jeg opsagt ham men fortrød det . Gav dem en chance men nu har vi fået nok

Hvordan kan det være at opsigelsen er på to mdr? eller skal det forståes sådan at der ikke er en plads i en anden før om to mdr??

Da det var vores søn det handlede om var vi så heldige at jeg stadig havde barsel med nr. 2 og derfor havde mulighed for at holde ham hjemme de dage han ikke havde lyst til at skulle afsted indtil der var plads i den anden børnehave vi har her i byen.

Nu ved jeg self. ikke hvordan jeres situation ser ud, men indtil muligheden for flyt er der så må han afleveres i den nuværende desvære hvis i ikke har andre der kan have ham i hverdagene... evt. prøve og gå pladsanvisningen lidt på klingen og forklare sagen... de kan nogen gange trylle lidt, men ikke altid.... det afhænger jo også meget af hvor fyldt der er i den anden i ønsker og om der evt. ligepludselig er nogen der rykker teltpælene op og flytter til en anden kommune

Men super at du har tænkt dig at flytte ham

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.