Tandlæge pral - en stolt mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Nettemor

Mor til Frederic skriver:

Havde nok forventet at bh havde ringet og været ærlige.

Farmand og søn kom ud på mit arbejde og han var stadig så ked at han ikke ville med ud af bil. Han elsker ellers at rende rundt derude, kigge på de forskellige lastbiler og spise is.. Så måtte nærmest flå ham ud og lov at jeg satte ham tilbage i bil...

Derfor han fik lov at tegne på vores store wideboard tavle i frokost stuen.

Ja jeg tror jeg var blevet mega skuffet sur og bekymret for om der næste gang man hentede også var sket noget uden de havde givet besked..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Mor til Frederic og Freya

B&J skriver:

Ej hvor er han bare dygtig

og sikke da en skramme han har fået ved læben

Tak...

Ja det er helt andet ansigt end han plejer at have, spurgte nemlig farmand hvad de havde sagt i bh og han havde fået det svar at han 'blot havde bidt sig i læben' Har aldrig set et barn der ser sådan ud efter et bid i læben, så kunne de i det mindste have været ærlige og sagt at de ikke lige havde set hvad og hvordan det var sket...

han er skam hel igen, bare tanden der er grim..

Anmeld

9. november 2011

LilleLene skriver:

Ej har en veninde med til at holde mig i holden (da hverken kæresten eller min moaar kunne få fri)  

Men skal nok skrive om jeg kommer til at lide af tandlægeskræk resten af mit liv

thi hi... Her er det altid mig der tager alene afsted med ham, er nok den mere hårde i det end farmand - han er den bløde... Altid mig der har været indlagt med ham - til alle hans kontrol'er - da han skulle opereres i begge fødder og de 14 dage hjemme sammen med ham.

Er selv skide nervøs hvis det var mig der skulle i stolen, men med frederic tager jeg det altid roligt og har forklaret ham inden hvad vi skal og hvad der skal ske. Det har jeg altid gjort og måske derfor han tager det hele så let..

Bliver spændende at høre om idag...

Anmeld

9. november 2011

nettemor skriver:

Ja jeg tror jeg var blevet mega skuffet sur og bekymret for om der næste gang man hentede også var sket noget uden de havde givet besked..

Ja det tænker jeg også...

For han må have grædt en del og længe...

Anmeld

9. november 2011

Nettemor

Ja det tænker jeg også...

For han må have grædt en del og længe...

Ja det skulle man da mene.

Har i snakket med pædagogerne om det? (Sorry hvis jeg har overset en tråd om det)

Anmeld

9. november 2011

nettemor skriver:

Ja det skulle man da mene.

Har i snakket med pædagogerne om det? (Sorry hvis jeg har overset en tråd om det)

De holder fast i han har bidt sig i læben... På trods af han selv dagen efter kunne få ud af ham at han var faldet...

Vi skal til samtale i morgen, noget med at der er gået de der 3 mdr som opstart og de har kørt nogle test på ham - som jeg ikke er begrejstert for. Fik en bunke paire med hjem vi skulle udfylde med hans sprog og hvilke sætninger der passer bedst på ham.

Dertil havde hun vist ham nogle hoveder på papir; glad - sur - ked mm. og dem mente hun ikke han kunne kende forskel på... Et stort problem at han ikke kan det, mener hun. Hvor jeg ikke ser det som et problem da han hjemme og andre steder ikke har problemer med det...

Hvilket aldrig har været et problem i den virkelige verden, ser han en baby der græder - spørger han om hvorfor baby er ked af det. Og ser han en pige der skaber sig vildt fordi hun ikke må få den pose slik - spørger han hvorfor pigen er sur...

Har ikke været særlig positiv over den bh endnu. De nægter bla stadig at give ham sin middagslur og siger at det skal han nok hurtig komme over... Men nej, på fridage og weekender - lægger han sig selv i sin seng og sover til middag. Han er ofte en bleg og mega træt dreng at få med hjem og går kold inden kl er 18. Dertil kender de til hans spiseproblem, men siger samtidig at han spiser kanon godt. Hvordan kan 1-2 kvarte rugbrød være nok og dertil han drikker max 100 ml i bh. Så ingen udsigt til at vi kan slippe hans aff pulver endnu, som han har fået i over 2 år... Har set pædagoger skubbe og tage hårdt fat i børnen.

Anmeld

9. november 2011

Nettemor

De holder fast i han har bidt sig i læben... På trods af han selv dagen efter kunne få ud af ham at han var faldet...

Vi skal til samtale i morgen, noget med at der er gået de der 3 mdr som opstart og de har kørt nogle test på ham - som jeg ikke er begrejstert for. Fik en bunke paire med hjem vi skulle udfylde med hans sprog og hvilke sætninger der passer bedst på ham.

Dertil havde hun vist ham nogle hoveder på papir; glad - sur - ked mm. og dem mente hun ikke han kunne kende forskel på... Et stort problem at han ikke kan det, mener hun. Hvor jeg ikke ser det som et problem da han hjemme og andre steder ikke har problemer med det...

Hvilket aldrig har været et problem i den virkelige verden, ser han en baby der græder - spørger han om hvorfor baby er ked af det. Og ser han en pige der skaber sig vildt fordi hun ikke må få den pose slik - spørger han hvorfor pigen er sur...

Har ikke været særlig positiv over den bh endnu. De nægter bla stadig at give ham sin middagslur og siger at det skal han nok hurtig komme over... Men nej, på fridage og weekender - lægger han sig selv i sin seng og sover til middag. Han er ofte en bleg og mega træt dreng at få med hjem og går kold inden kl er 18. Dertil kender de til hans spiseproblem, men siger samtidig at han spiser kanon godt. Hvordan kan 1-2 kvarte rugbrød være nok og dertil han drikker max 100 ml i bh. Så ingen udsigt til at vi kan slippe hans aff pulver endnu, som han har fået i over 2 år... Har set pædagoger skubbe og tage hårdt fat i børnen.

hmm jeg kan godt forstå du ikke er videre begejstret for den børnehave. hvis en børnehave ikke kan rumme at nogle børn skal have ekstra omsorg så burde de vel slet ikke eksistere.(altså børnehaven) 

og nogle børn har altså bare brug for at sove mere.. min søn er 20 mdr og er først nu ved at droppe formiddagsluren.. han har simpelthen ikke været klar før, hvis han ikke fik en lille kort lur om formiddagen var han ved at segne kl 10.30. og det er jo ikke holdbart. så dp moren har da heldigvis bare givet ham den lille lur..

det virker mærkeligt at de ikke vil indrømme at der er sket noget andet og mere end at han bare har bidt sig i læben.. ellers må man sige at han har en hård læbe hvis det kan resultere i den tand der.. det virker lidt som om at det er fordi de enten ikke har set noget og ikke vil indrømme at han har været uden opsyn eller endnu værre at han er faldet efter at blive skubbet af en voksen (hvis du siger at du har set de gør det)

Anmeld

9. november 2011

LilleLene

thi hi... Her er det altid mig der tager alene afsted med ham, er nok den mere hårde i det end farmand - han er den bløde... Altid mig der har været indlagt med ham - til alle hans kontrol'er - da han skulle opereres i begge fødder og de 14 dage hjemme sammen med ham.

Er selv skide nervøs hvis det var mig der skulle i stolen, men med frederic tager jeg det altid roligt og har forklaret ham inden hvad vi skal og hvad der skal ske. Det har jeg altid gjort og måske derfor han tager det hele så let..

Bliver spændende at høre om idag...

Hehe mor er oftes bare mere hård til sådan noget

Havde faktisk ikke engang noget der skulle laves og havde den sødeste tandlæge, så der bare bare perfekt

Anmeld

9. november 2011

B&J

Tak...

Ja det er helt andet ansigt end han plejer at have, spurgte nemlig farmand hvad de havde sagt i bh og han havde fået det svar at han 'blot havde bidt sig i læben' Har aldrig set et barn der ser sådan ud efter et bid i læben, så kunne de i det mindste have været ærlige og sagt at de ikke lige havde set hvad og hvordan det var sket...

han er skam hel igen, bare tanden der er grim..

åhh det var godt

ja de kunne godt være ærlige fra starten af så kunne man da sige nå jamen okay.. for nej det er ikke et alm bid i læben sådan så Daniel da ikke ud i sidste weekend hvor han bed sig i læben

Anmeld

9. november 2011

hmm jeg kan godt forstå du ikke er videre begejstret for den børnehave. hvis en børnehave ikke kan rumme at nogle børn skal have ekstra omsorg så burde de vel slet ikke eksistere.(altså børnehaven) 

og nogle børn har altså bare brug for at sove mere.. min søn er 20 mdr og er først nu ved at droppe formiddagsluren.. han har simpelthen ikke været klar før, hvis han ikke fik en lille kort lur om formiddagen var han ved at segne kl 10.30. og det er jo ikke holdbart. så dp moren har da heldigvis bare givet ham den lille lur..

det virker mærkeligt at de ikke vil indrømme at der er sket noget andet og mere end at han bare har bidt sig i læben.. ellers må man sige at han har en hård læbe hvis det kan resultere i den tand der.. det virker lidt som om at det er fordi de enten ikke har set noget og ikke vil indrømme at han har været uden opsyn eller endnu værre at han er faldet efter at blive skubbet af en voksen (hvis du siger at du har set de gør det)

Vi havde snakket omkring ham og hans behov længe inden vi sagde ja til den bh.... Så er sådan lidt, når de så ikke magter det alligevel.

Meget er blevet bedre, men føler også at han er meget alene - på trods af han er god til at lege med andre osv. Kan se at han ikke helt hvad han skal gøre når de andre sige at de ikke gider lege med ham - at han ikke må være med osv.

Istedet for at kæmpe for det legetøj han evt leger med og en anden tager, finder han noget hvor han ved at den anden gerne vil lege med - så denne smider det han lige havde taget fra frederic og går hen og tager det frederic lige har fundet, for så går frederic stille tilbage til 'hans' legetøj igen..

Dejlig har sådan en god dp, der lytter til det enkelte barn og ikke hvad hun lige har behov for i hverdagen...

Har set en pædagog skubbe et barn ned fra en voksen stol, uden mulighed for at dette barn kunne svare. Han blev blot fejet ned med ordene; du ved du ikke må side på de her voksen stole. Han kigged blot op på hende og sagde; du må ikke skubbe... Sad lige på den anden side af bordet sammen med frederic og 2 andre drenge..

Tror mere det ermangel på opsyn.. For det var lige der hvor de skulle fra skurvognene og tilbage i deres nye bh (den gamle blev revet ned pga mug - svamp osv.) Så de ville kun have arbejds relatered børn den periode og de få bh børn der var, var på vs afd's skurvogne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.