Nan2 hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2011

Mamalou

Kære alle!

Ja som overskriften lyder; hvornår skal min søn have NAN2?

Han får pt. to måltider om dagen, der erstatter en flaske. Et måltid grød og et måltid mos. 

Jeg husker at have læst, at den gives fra 6 måneder ELLER når de starter på fast kost. Er jeg helt galt på den?

Kh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

chael

Mamalou skriver:

Kære alle!

Han får pt. to måltider om dagen, der erstatter en flaske. Et måltid grød og et måltid mos. 

Jeg husker at have læst, at den gives fra 6 måneder ELLER når de starter på fast kost. Er jeg helt galt på den?

Kh. Louise

Jeg er temlig sikker på at det er fra de er 6 mdr.

Jeg mindes ikke at mine unger har fået det tidligere.

*Camilla

Anmeld

7. november 2011

Ansemusen

Du behøver ikke at skifte. Du kan sagtens bruge 1eren og så give jerndråber, som ammebørn også får.

Kvindens mælk i brysterne ændrer sig jo heller ikke, fordi barnet bliver 6 måneder.

Har min sundhedsplejerskes ord for, at der ikke er grund til at skifte.
Da vi skiftede fik Thias SÅ ondt i maven. Så vi gik tilbage til 1eren igen (han fik mest bryst, men blev supleret med flaske).

Anmeld

7. november 2011

Mamalou

chael skriver:

Jeg er temlig sikker på at det er fra de er 6 mdr.

Jeg mindes ikke at mine unger har fået det tidligere.

*Camilla

Oki - så er der ingen skade sket

Takker for hjælpen!

Anmeld

7. november 2011

Mamalou

Ansemusen skriver:

Du behøver ikke at skifte. Du kan sagtens bruge 1eren og så give jerndråber, som ammebørn også får.

Kvindens mælk i brysterne ændrer sig jo heller ikke, fordi barnet bliver 6 måneder.

Har min sundhedsplejerskes ord for, at der ikke er grund til at skifte.
Da vi skiftede fik Thias SÅ ondt i maven. Så vi gik tilbage til 1eren igen (han fik mest bryst, men blev supleret med flaske).

Jeg synes bare at min sundhedsplejerske har sagt, at jeg ikke skulle give jern, når han får MME. Men hun har måske ment NAN1 så? Ved du hvad forskellen er på NAN1 og 2?

Anmeld

7. november 2011

Ansemusen

Mamalou skriver:

Jeg synes bare at min sundhedsplejerske har sagt, at jeg ikke skulle give jern, når han får MME. Men hun har måske ment NAN1 så? Ved du hvad forskellen er på NAN1 og 2?

Ja det er netop forskellen. At hvis du giver MME2, så indeholder det ekstra jern, og så behøver du ikke gi jerntilskud, hvis dit barn får over en vis mængde MME i døgnet.

Der er muligvis også nogle andre ting i, men det er ikke noget som er nødvendigt. Jeg syntes det var fint at bruge jerndråber. Det kan bare kommes i maden, og smager ikke rigtigt af noget.

Anmeld

7. november 2011

Mamalou

Ansemusen skriver:

Ja det er netop forskellen. At hvis du giver MME2, så indeholder det ekstra jern, og så behøver du ikke gi jerntilskud, hvis dit barn får over en vis mængde MME i døgnet.

Der er muligvis også nogle andre ting i, men det er ikke noget som er nødvendigt. Jeg syntes det var fint at bruge jerndråber. Det kan bare kommes i maden, og smager ikke rigtigt af noget.

Oki Så kunne det være jeg bare skulle forsætte som nu. Så tages der ihvertfald ingen chancer i forhold til, om bettemanden skulle få ondt i maven eller lign. 

Tak for hjælpen!

Anmeld

7. november 2011

Tona

Mamalou skriver:

Kære alle!

Kh. Louise

Uden på Nan2 pakningen står der at det gives fra 4 mdr.

Inden i pakningen står der at det dog kan gives fra fødslen til børn der ikke ammes.

Anmeld

7. november 2011

Mamalou

Amandas-mor skriver:

Uden på Nan2 pakningen står der at det gives fra 4 mdr.

Inden i pakningen står der at det dog kan gives fra fødslen til børn der ikke ammes.

Oki takker!

Får din datter NAN2? Har du haft oplevet problemer med ondt i maven eller lign?

Anmeld

7. november 2011

S.Maria

Da jeg havde kostbesøg af sundhedsplejersken sagde hun at jeg bare skulle fortsætte med 1'eren og give mindst 400ml MME om dagen eller jerndråber. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.