Julefrokost - med eller uden baby...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2011

S.Maria

Jeg ville lade baby blive hjemme og nyde at komme lidt ud :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

Frk.S

henh01 skriver:

Jeg ville lade hende blive hjemme eller selv blive hjemme hvis ikke jeg kunne undvære hende.

Jeg har det svært ved at der er børn sådanne steder hvor man VED at der drikkes massevis af alkohol, musikken er høj og folk er vilde. Ville som deltagende til en julefrokost hvor en anden havde sit barn med føle mig meget begrænset af det barn og det ville hindrer mig i at folde mig helt ud
Samtidig tror jeg ikke du ville have så sjov en aften ved hele tiden at skulle vise hensyn osv.

Jeg ville tage af sted, lade farmand passe den lille og så more mig

Jeg VED så at der ikke bliver drukket massevis af alkohol.

Vores julefrokoster plejer at være MEGET stille og rolige. Folk får måske et enkelt glas vin eller to (eller slet ingenting). Der har aldrig været nogen der var fulde - og de fleste skulle (og kunne) køre hjem.

Så det er såmænd heller ikke fordi jeg skal ud og drikke mig fuld og slå mig helt vildt løs.

Anmeld

7. november 2011

Palaja

Frk.S skriver:

He he, ja jeg tror også jeg får svært ved at undvære hende, selvom der kun er tale om få timer.

Men på den anden side ville det sikkert være godt for mig at komme lidt ud.

Det er i hvert fald rart at høre, jeg ikke er helt vanvittig når jeg har tanken om at lade hende blive hjemme ved far.

Nej det er du da bestemt ikke. Det er jo hendes far (og han er jo i princippet lige så vigtig som dig, selvom vi nok ofte føler os bare en lille smule vigtigere ) Det var noget andet hvis i begge skulle afsted og hun skulle passes af en anden. Det ville jeg nok alligevel ikke gøre så tidligt, men nogle ville måske, vi er alle forskellige.

Smut du bare til julefrokost og HYG dig 

Anmeld

7. november 2011

Sofia

Jeg ville malke ud og tage afsted og hygge mig, det lyder som om farmand sagtens kan passe lillepigen.

Anmeld

7. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Frk.S skriver:

Hej.

Jeg er lige blevet inviteret til julefrokost på mit arbejde, og det vil jeg jo rigtig gerne med til. Men nu skal jeg så til at bestemme mig for, om jeg skal tage Freja med eller ej.

Til den tid er hun ca. 3½ måned. Jeg overvejer lidt at malke ud til hende, så hendes far bare kan have hende, og give hende flaske.
Tænker så at amme hende inden jeg tager afsted, og så skal han måske give hende flaske en enkelt gang.

Men jeg er lidt i tvivl om det er ok, eller om det er bedre at tage hende med?

Det bliver ikke nogen vild julefrokost - vi skal mødes ved 16-tiden, spise kl. 18, og så regner jeg bestemt ikke med det bliver ret sent.
Freja har fået flaske før - 1 døgn, fordi jeg havde fået lavet en CT scanning med kontrast - og det gik rigtig fint (også med at amme bagefter igen)
Kæresten er rigtig god til at tage sig af hende, så jeg kan sagtens overlade hende til ham nogle timer.
Det er tæt på hvor jeg bor, så jeg kan hurtigt komme hjem.

Alligevel er jeg i tvivl om det er ok.

Hvad ville i gøre???

Jeg ville helt klart overlade pasningen til farmand. Så kan du komme ud og hygge dig en stund, og manden kan nyde lidt kvalitetstid sammen med betten. Win Win for alle 

Synes det er helt ok!! Ville ligefrem opfordre til det. 

Anmeld

7. november 2011

Frk.S

Ja, og jeg VED hun har det godt ved ham.

Nej, jeg er ikke klar til at lade andre passe hende - men det er efter min mening også noget andet end at hun er hos far.

Mange tak for dit svar..... og tak til alle i andre for jeres svar også.

Anmeld

7. november 2011

signe.

Frk.S skriver:

Hej.

Jeg er lige blevet inviteret til julefrokost på mit arbejde, og det vil jeg jo rigtig gerne med til. Men nu skal jeg så til at bestemme mig for, om jeg skal tage Freja med eller ej.

Til den tid er hun ca. 3½ måned. Jeg overvejer lidt at malke ud til hende, så hendes far bare kan have hende, og give hende flaske.
Tænker så at amme hende inden jeg tager afsted, og så skal han måske give hende flaske en enkelt gang.

Det bliver ikke nogen vild julefrokost - vi skal mødes ved 16-tiden, spise kl. 18, og så regner jeg bestemt ikke med det bliver ret sent.
Freja har fået flaske før - 1 døgn, fordi jeg havde fået lavet en CT scanning med kontrast - og det gik rigtig fint (også med at amme bagefter igen)
Kæresten er rigtig god til at tage sig af hende, så jeg kan sagtens overlade hende til ham nogle timer.

Hvad ville i gøre???

nu er vores dog flaskebarn, men vi skal også til julefrokost nu her, og der lader vi den store blive passet(18 mdr) og så tager vi den bette med(3 måneder) da han bare kan sove i sin barnevogn, hvor den store skal aktiveres og kræver meget, da han jo er vant til at ligge i sin seng kl 19

Anmeld

7. november 2011

Frk.S

Palaja skriver:

Nej det er du da bestemt ikke. Det er jo hendes far (og han er jo i princippet lige så vigtig som dig, selvom vi nok ofte føler os bare en lille smule vigtigere ) Det var noget andet hvis i begge skulle afsted og hun skulle passes af en anden. Det ville jeg nok alligevel ikke gøre så tidligt, men nogle ville måske, vi er alle forskellige.

Smut du bare til julefrokost og HYG dig 

Hov! Mit svar ovenfor skulle have været til dig. Glemte vist at citere.

Anmeld

7. november 2011

Pige2009

Frk.S skriver:

Hej.

Hvad ville i gøre???

Lad hende blive hjemme!  Ingen af jer får noget ud af det. Lauras far passede Laura, da hun var 6 uger gammel og hun fik flaske med mælk, jeg havde malket ud

Anmeld

7. november 2011

K&S

2skønnebørn skriver:

Jeg ville personligt godt gøre det. Du kan malke ud, som du skriver, du har før gjort det med succes.

Du kan komme hurtigt hjem, farmand får nogle dejlige alene timer med jers barn - det er også guld værd.

Kom du afsted til julefrokost - nyd det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.