Julefrokost - med eller uden baby...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.783 visninger
22 svar
0 synes godt om
7. november 2011

Frk.S

Hej.

Jeg er lige blevet inviteret til julefrokost på mit arbejde, og det vil jeg jo rigtig gerne med til. Men nu skal jeg så til at bestemme mig for, om jeg skal tage Freja med eller ej.

Til den tid er hun ca. 3½ måned. Jeg overvejer lidt at malke ud til hende, så hendes far bare kan have hende, og give hende flaske.
Tænker så at amme hende inden jeg tager afsted, og så skal han måske give hende flaske en enkelt gang.

Men jeg er lidt i tvivl om det er ok, eller om det er bedre at tage hende med?

Det bliver ikke nogen vild julefrokost - vi skal mødes ved 16-tiden, spise kl. 18, og så regner jeg bestemt ikke med det bliver ret sent.
Freja har fået flaske før - 1 døgn, fordi jeg havde fået lavet en CT scanning med kontrast - og det gik rigtig fint (også med at amme bagefter igen)
Kæresten er rigtig god til at tage sig af hende, så jeg kan sagtens overlade hende til ham nogle timer.
Det er tæt på hvor jeg bor, så jeg kan hurtigt komme hjem.

Alligevel er jeg i tvivl om det er ok.

Hvad ville i gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

PsychedeliC

Jeg ville personligt ikke gøre det

Anmeld

7. november 2011

MetteT

Hvis det går fint med at malke ud og hun gerne vil ta flasken... Så ville jeg lade hende blive hjemme... Du får lidt "alene" tid og far får også alene tid med bebsen.... Det er også godt for de to... 

Knus Mette

Anmeld

7. november 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Jeg ville personligt godt gøre det. Du kan malke ud, som du skriver, du har før gjort det med succes.

Du kan komme hurtigt hjem, farmand får nogle dejlige alene timer med jers barn - det er også guld værd.

Kom du afsted til julefrokost - nyd det

Anmeld

7. november 2011

MetteT

2skønnebørn skriver:

Jeg ville personligt godt gøre det. Du kan malke ud, som du skriver, du har før gjort det med succes.

Du kan komme hurtigt hjem, farmand får nogle dejlige alene timer med jers barn - det er også guld værd.

Kom du afsted til julefrokost - nyd det

Knus Mette

Anmeld

7. november 2011

Jonatansmor

Frk.S skriver:

Hej.

Jeg er lige blevet inviteret til julefrokost på mit arbejde, og det vil jeg jo rigtig gerne med til. Men nu skal jeg så til at bestemme mig for, om jeg skal tage Freja med eller ej.

Til den tid er hun ca. 3½ måned. Jeg overvejer lidt at malke ud til hende, så hendes far bare kan have hende, og give hende flaske.
Tænker så at amme hende inden jeg tager afsted, og så skal han måske give hende flaske en enkelt gang.

Men jeg er lidt i tvivl om det er ok, eller om det er bedre at tage hende med?

Det bliver ikke nogen vild julefrokost - vi skal mødes ved 16-tiden, spise kl. 18, og så regner jeg bestemt ikke med det bliver ret sent.
Freja har fået flaske før - 1 døgn, fordi jeg havde fået lavet en CT scanning med kontrast - og det gik rigtig fint (også med at amme bagefter igen)
Kæresten er rigtig god til at tage sig af hende, så jeg kan sagtens overlade hende til ham nogle timer.
Det er tæt på hvor jeg bor, så jeg kan hurtigt komme hjem.

Alligevel er jeg i tvivl om det er ok.

Hvad ville i gøre???

Jeg ville da elske at være indehave af et stks far der vil, kan og gør og efterlade ham med baby og nyde min frihed?

Herhjemme var jeg lige akkurat blevet clearet af lægen (hullet i maven var lukket og jeg måtte opføre mig som menneske igen) før jeg var afsted til venindehygge og overnatning.

Baby er 50/50 - uden sjov og leg, dur mor bare ikke

Anmeld

7. november 2011

Palaja

Jeg synes også du skal lade bettemusen blive hjemme. Der har hun det bedst, og hun skal nok få det dejligt sammen med sin far. Du kan jo øve lidt med flaske, så du ved om hun vil tage den.

Jeg var også til julefrokost sidste år da min datter var 3,5 måned. Det var meget underligt, og jeg stortudede da jeg tog afsted. Men jeg endte med at have mig en rigtigt dejlig aften. Det er godt at komme lidt væk og give ansvaret til en anden. Tror det er meget sundt 

Anmeld

7. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg havde taget hende med

Hvis de andre bliver for vilde eller din datter ikke gider mere så ville jeg tage hjem.

Anmeld

7. november 2011

henh01

Jeg ville lade hende blive hjemme eller selv blive hjemme hvis ikke jeg kunne undvære hende.

Jeg har det svært ved at der er børn sådanne steder hvor man VED at der drikkes massevis af alkohol, musikken er høj og folk er vilde. Ville som deltagende til en julefrokost hvor en anden havde sit barn med føle mig meget begrænset af det barn og det ville hindrer mig i at folde mig helt ud
Samtidig tror jeg ikke du ville have så sjov en aften ved hele tiden at skulle vise hensyn osv.

Jeg ville tage af sted, lade farmand passe den lille og så more mig

Anmeld

7. november 2011

Frk.S

Palaja skriver:

Jeg synes også du skal lade bettemusen blive hjemme. Der har hun det bedst, og hun skal nok få det dejligt sammen med sin far. Du kan jo øve lidt med flaske, så du ved om hun vil tage den.

Jeg var også til julefrokost sidste år da min datter var 3,5 måned. Det var meget underligt, og jeg stortudede da jeg tog afsted. Men jeg endte med at have mig en rigtigt dejlig aften. Det er godt at komme lidt væk og give ansvaret til en anden. Tror det er meget sundt 

He he, ja jeg tror også jeg får svært ved at undvære hende, selvom der kun er tale om få timer.

Men på den anden side ville det sikkert være godt for mig at komme lidt ud.

Det er i hvert fald rart at høre, jeg ikke er helt vanvittig når jeg har tanken om at lade hende blive hjemme ved far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.