Hejsa kloge kvinder
Hver mor har jo sine bekymringer og selvom jeg ved at der er mange af jer der har meget større problemer med jeres børn og mad så håber jeg alligevel at i kan/vil hjælpe mig.
Min søn som lige er blevet 1 år er ikke særlig glad for mad. Herhjemme spiser han ok til morgen hvor han for yougurt med havregryn.
Når han er i dp spiser han rigtig godt til frokost men hvis han er hjemme vil han ikke have andet end leverpostej og spiser ca det halve af hvad han ville havet spist i dp.
Når vi så kommer til aftensmad spiser han næsten ingenting, han vil helst selv og for derfor lov til at sidde med maden selv men oftest smager han ikke på maden og hvis han gør bliver det ikke til meget mere end et par bidder.
Skal jeg bare acceptere at han er småtspisende??? skal jeg blive ved med at give ham det samme til aftensmad som os eller skal jeg satse på en af de få ting han spiser (pastaskruer uden noget)
er der noget man kan gøre for at han for mere lyst til at smage på mad og dermed også kommer til at spise mere?
Håber at der er nogen der kan hjælpe da jegefterhånden føler at intet jeg gør er rigtigt når han ingenting spiser.
Mia
Vi har lige været til foredrag ang. mad til børn mellem 0-3 år og hun sagde at det vigtigste var - IKKE presse barnet til at spise...! Man skal helst helt undlade at kommentere på barnets spisning (vil du ikke have mere, spis lige den der m.m.) og så vide "at der er ingen børn, der er døde af sult mellem 2 måltider".
Vi laver ikke særskilt mad til Anton, det tror jeg bare bliver svært at komme ud af igen - han spiser dog også godt, men vi kan sagtens se forskel på om vi får noget, han rigtig godt kan lide eller om vi får noget, han ikke er helt vildt med 
Han spiser også væsentlig mere, når han er i DP - jeg tror det handler om samværet med andre børn 
Foredragsholderen sagde også at børn meget tit skal smage nye ting MANGE gange, før de synes om det - det kan være helt op til 20 gange
så bare bliv ved at servere maden for ham og så kig på hans almene "tilstand" - hvis han er frisk og rørig og ikke virker besværet af ikke at spise, så har han måske ikke brug for mere.
Ved ikke om det kan hjælpe dig, men ville bare lige dele mine "erfaringer"