har lyst til at opgive amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Fru.Mäes <3

Kunne ligeså godt have været MIG, der havde skrevet dette indlæg for næsten et år siden.. Du skal dælme ikke tænke på at du er en dårlig Mor, hvis du stopper med at amme..

Jeg havde det på helt samme måde, og tænkte "Hvis mit barn skal have det godt - så skal jeg osse have det godt!" - så jeg stoppede og fortryder det bare slet slet ikke.. Så ta' en beslutning med dig selv og evt. din mand - man er ikke en dårlig mor, bare fordi man ikke ammer..

Så hvis jeg var dig var jeg hoppede på flasken - man skal ikke bryde sit hovede med HVER gang man skal amme!! Jeg kan huske jeg tænkte når han vågnede "NEJ, sov du videre - du skal ikke spise nu!" og sådan skal man ikke tænke!!!

Så held og lykke - og du er velkommen til at skrive privat til mig, hvis du har brug for det 

Krams Rikke - som gav flaske efter 1 måneders kamp med amning!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Sofia

Jeg kender alt til det - var i samme situation. Jeg måtte opgive amningen, det fungerede ikke og han fik ikke nok mad. Jeg malkede min mælk ud så længe jeg magtede det, en måned tror jeg, og derefter fik han mme. Kan du ikke, i en periode, malke din mælt ud og give det på flaske`? Når du ikke magter det mere gå over til mme.

Anmeld

6. november 2011

Avimater

Hej

Jeg har i den grad været hvor du er nu.
Jeg har en datter på 5 måneder og jeg havde problemer med amningen fra dag 1. I starten kæmpede jeg for at hun skulle få fat og da vi endelig havde lært det, begyndte hun at være sulten hele tiden og det var ikke bare appetitspring hun spiste konstant. Om natten var hun vågen i flere timer og manglen søvn var hård for min mælkeproduktion. Vi supplerede med flaske men jeg kæmpede til hun var 10 uger inden damen selv sagde fra. Set i bakspejlet var 10 uger for meget, men jeg havde brug for at føle jeg havde gjort hvad jeg kunne, hvis du føler det og det stadig ikke fungerer så prøv at stoppe i et par dage, du kan jo malke ud så får du det lidt på afstand.

Og så lige, min datter vokser som hun skal og hun er helt  med udviklingsmæssigt hun lægger an til at kravle og er super aktiv. Hun har heller ikke været syg endnu, og vi har masser af nussestunder sammen.

Mit råd er at kæmpe til du ikke føler for det længere og så stoppe men den viden at du gjorde hvad du kunne!

Anmeld

6. november 2011

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Synes bare ikke det fungerer.. Vores barn er en måned og har kæmpet siden dag 1 med hjælp det ene og det andet sted.. Og synes det kører så dårligt og der er stadig store problemer. Men føler mig som en dårlig mor hvis jeg opgiver. Så får han jo ikke den gode mælk.. :-(

altså jeg kan sagtens forstå dig. jeg kæmpede selv i 5 mdr med brysbetændelser og svamp i brystet.

kan du mulighvis have svamp i brystet, for det gør det altså ulideligt at amme?

men der kan godt gå noget tid før det kører på skinner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.