En trøstekrammer fra mig også.....
Jeg synes bestemt heller ikke at man er en dårlig mor, hvis man vælger at stoppe med at amme. Om det så er af den ene eller den anden grund.
Jeg valgte af egoistiske grunde at stoppe med at amme. Aske ammede fint, men jeg havde det rigtig skidt med at amme ham. Jeg tror at jeg så det som noget seksuelt måske, og jeg ville ikke amme ham andre steder end hjemme, så jeg tog hjem for at amme og kom hellere tilbage til der hvor vi evt var når jeg var færdig... åndsvagt! Jeg ved det, men jeg kunne virkelig ikke lide det.
Efter 1½ måned ammede jeg kun om natten (med meget modstand fra min kæreste og andre omgivelser) og efter 3 mndr stoppede jeg helt. Aske og jeg fik det SÅ meget bedre sammen og alt i vores hverdag gik meget lettere. Vi fik også et meget stærkere bånd mellem os, da amningen ikke forstyrrede mere, og vores lille familie fungerede 100 gange bedre. Kæresten måtte også erkende det...
Det med at vidregive sine antistoffer osv.. Din guldklump har jo allerede fået en del af den nu...
Til mit eget forsvar så kender jeg mange børn der er blevet ammet til var både 6 og 12 måneder, som i dag har div sygdomme som allergi, astma og bronkitis og nogen har feber hver 2. uge. Aske bliver 2 til januar og har ikke været syg endnu. Han har haft lidt feber 2 gange i 24 timer efter vaccinationer, men ellers ikke noget. Så jeg tror på at der også er andre faktorer som spiller ind....
At være mor er ikke at amme.
Gør det du føler er bedst for dig og tid barn. INGEN andre ved det bedre end dig...
Anmeld