har lyst til at opgive amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.807 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. november 2011

Anonym trådstarter

Synes bare ikke det fungerer.. Vores barn er en måned og har kæmpet siden dag 1 med hjælp det ene og det andet sted.. Og synes det kører så dårligt og der er stadig store problemer. Men føler mig som en dårlig mor hvis jeg opgiver. Så får han jo ikke den gode mælk.. :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Op med humøret  Husk at en god mor sidder ikke i amningen! Tværtimod. Hvis man vælger at give flaske fordi det er til barnets eget bedste så er man jo en super god mor som tænker på sit barns behov!

Må jeg spørge hvad det er der ikke fungerer?

Anmeld

6. november 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Synes bare ikke det fungerer.. Vores barn er en måned og har kæmpet siden dag 1 med hjælp det ene og det andet sted.. Og synes det kører så dårligt og der er stadig store problemer. Men føler mig som en dårlig mor hvis jeg opgiver. Så får han jo ikke den gode mælk.. :-(

hvor længe har du ammet???

Amning tager tid og tålmodighed at få til at fungere..... men når det kører --- jaaa så kører det og er SUPER skønt og nemt

Anmeld

6. november 2011

PJessen

først lige en krammer her fra...

Og vil så sige du er bestemt ikke nogen dårlig mor fordi det ikke fungere med amming, jeg amme heller ikke min datter, fordi det fungere heller ikke og derfor måtte vi går over til flasken, hun blev

en mere og tilfreds pige efter vi holde med og amme, det kræver lidt mere når man skal i byen, du er en god mor når du tænker på hvad der er bedste for dig og dit barn....

Anmeld

6. november 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Hvad er det der ikke kører? Vil han ikke tage fat? Modermælken er jo 100 % bedst, så kan godt forstå at du har de følelser som du har. Prøv at beskrive dine problemer, så kan det jo være at der er nogle af os langtidsammere der kan hjælpe 

Anmeld

6. november 2011

Røverdatter

Jeg havde lyst til at stoppe amningen efter en uge eller to, også selvom det egentlig kørte helt fint - nærmest perfekt. Grunden var mest at han suttede hele tiden, var utrolig sulten og spiste måltider på omkring 2 timer hver gang, sov ikke så meget.. ret hårdt for mit sind.

Men nu, hvor han bare er 1 måned, har jeg det MEGET bedre med amningen ! Er SÅ glad for at jeg ikke bare gav op, men blev ved - synes allerede det er blevet meget hyggeligere! tror også at det er i takt med at han ikke ligger og sutter i 2 timer mere, men højst en time - vi har nu givet ham narresut (havde jeg ellers ikke lyst til da jeg var gravid) og det hjælper virkelig til at han ikke ligger og hygger 'for meget'.... Så jeg er faktisk blevet super glad for at amme - det er nemt og kontakten med ham er dejlig..

Hvis amningen kører udemærket hos dig, altså hvis det ikke virkelig går dig på, så vil jeg råde dig til at give det en chance.. Måske vil du synes bedre om det, om bare 2 uger, eller få dage?

Anmeld

6. november 2011

Carslund

En trøstekrammer fra mig også.....

Jeg synes bestemt heller ikke at man er en dårlig mor, hvis man vælger at stoppe med at amme. Om det så er af den ene eller den anden grund.

Jeg valgte af egoistiske grunde at stoppe med at amme. Aske ammede fint, men jeg havde det rigtig skidt med at amme ham. Jeg tror at jeg så det som noget seksuelt måske, og jeg ville ikke amme ham andre steder end hjemme, så jeg tog hjem for at amme og kom hellere tilbage til der hvor vi evt var når jeg var færdig... åndsvagt! Jeg ved det, men jeg kunne virkelig ikke lide det.

Efter 1½ måned ammede jeg kun om natten (med meget modstand fra min kæreste og andre omgivelser) og efter 3 mndr stoppede jeg helt. Aske og jeg fik det SÅ meget bedre sammen og alt i vores hverdag gik meget lettere. Vi fik også et meget stærkere bånd mellem os, da amningen ikke forstyrrede mere, og vores lille familie fungerede 100 gange bedre. Kæresten måtte også erkende det...

Det med at vidregive sine antistoffer osv.. Din guldklump har jo allerede fået en del af den nu...

Til mit eget forsvar så kender jeg mange børn der er blevet ammet til var både 6 og 12 måneder, som i dag har div sygdomme som allergi, astma og bronkitis og nogen har feber hver 2. uge. Aske bliver 2 til januar og har ikke været syg endnu. Han har haft lidt feber 2 gange i 24 timer efter vaccinationer, men ellers ikke noget. Så jeg tror på at der også er andre faktorer som spiller ind....

At være mor er ikke at amme. Gør det du føler er bedst for dig og tid barn. INGEN andre ved det bedre end dig...

Anmeld

6. november 2011

Mettefpigen

Du skal ikk have et dårligt over det! Jeg har selv en søn på 2 måneder, og jeg ammede den første måned og det gik også rigtig skidt...

Min mælk mættede ham ikk rigtig og jeg kunne amme hele døgnet for ham var sulten HELE tiden!... Da han var 11 dage blev min mor slået ned så var på sygehuset hele tiden, så min kæreste sad hjemme og gav ham flaske... Efterfølgende ammede jeg lidt igen, men det var svært at få "dem" til at løbe til og endte med at få brystbetændelse og til sidst droppede jeg det... Det var simpelthen så svært.. Men det var også en svær beslutning, og snakkede med sundhedsplejersken om det og hun sagde at jeg skulle gøre det som jeg følte var bedst...

En god mor er en glad mor, og hvis man ikk er glad når man ammer så skal man lade være....  Der sker ikk noget med børnene fordi de får flaske!...

Anmeld

6. november 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

hvis det er du føler at det er det der skal til så er det det der skal til. du skal overhovedet ike føle dig som en dårlig mor.. 

jeg taler også af eraring.. jeg havde det så psykisk dårligt og var ved at gå helt ned pga det amning. selvom det var oppe og køre og der ikke var nogle fysiske problemer.. jef følte mig SÅ fanget og jeg følte mig blottet for verden, jeg havde det skidt med at sidde og amme når der var andre til stede end min kæreste.. jeg følte mig ikke tilpads og jeg følte min krop var et fængsel.. og jeg var fanget.. jeg havde det dårligt.. RIGTIG dårligt.. men jeg var så stolt over den ros jeg fik af min sundhedsplejeske når hun kom på besøg fordi jeg havde kæmpet et kamp for at få det op og køre, jeg ville havde det skulle lykkedes og det terroriserede mig så i sidste ende.. så da han var 3 mdr så besluttede jeg mig endeligt for at sige at det var det... det var en svær beslutning men det er en beslutning jeg stadig ikke fortryder... og det kommer jeg ikke til... 

du skal lytte til dig selv, og afgøre hvad der er bedst for dig og dit barn.. du skal ikke vælge en løsning der kun tilgodeseer dit barn så du står tilbage og har det elendigt. 

man skal ikke amme for enhvær pris... 

håber du finder ud af det.

Anmeld

6. november 2011

Rødhætte

Anonym skriver:

Har også været der.. Min søn ville bare ikke tage fat.. Jeg følte mig som en rigtig dårlig mor da jeg måtte stoppe!! MEN da jeg tog beslutningen og så hvor meget bedre det var for mig og min søn var jeg ikke i tvivl om at det var det rigtige.. Dem som menere at ammningen skal køre for en hvert pris kan jeg slet ikke følge.. Ved godt mm er det bedste, men nu hvor jeg ser på min søn (og mig selv da jeg også fik mme) kan jeg ikke se hvad vi skulle mangle!! Gør det du føler er det rigtige!

Kærligheden sidder IKKE i brysterne!

Mange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.