Hjælp - ud for første gang!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Madam Blå

isabellamor skriver:

nåårrh i bruger brikker... ja så er det lidt mere omfattende..??

Ja, det er det nemlig. Men vil ikke rigtig rykke på pulver endnu. For amningen er ved at komme op at køre. Hun har kun fået 100ml mme det sidste døgn nemlig. Så det går den rette vej

Men nøj hvor er det besværligt, når vi skal ud. Håber bare at det lige passer med, at hun sover igennem det hele i morgen Er så nervøs... Tænk hvis hun vågner skrigende i bussen. Jeg kan jo ikke trøste hende så.. Puha - sikke en masse bekymringer hihi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Kamilla-m

jeg brugte også de NAN1 brikker i starten, og når vi sku ud på længere ture hældte vi kogende vand i en termokande, så forbliver det varmt, og så tog vi en lille skål med ved siden af, og når lucas eller mathilde var sultne hældte vi noget af det kogende vand i skålen og puttede mælken i flasken selvf, og satte den så ned i skålen, så bliver den hurtig varm, specielt når de er så små og ikke skal have så meget mælk . et godt råd er dog at løfte flasken lidt op engang i mellem og ryste den så alt mælken bliver varm og ikke kun bunden .

og tillykke med den lille

Anmeld

6. november 2011

Isabella_mor

Madam Blå skriver:

Ja, det er det nemlig. Men vil ikke rigtig rykke på pulver endnu. For amningen er ved at komme op at køre. Hun har kun fået 100ml mme det sidste døgn nemlig. Så det går den rette vej

Men nøj hvor er det besværligt, når vi skal ud. Håber bare at det lige passer med, at hun sover igennem det hele i morgen Er så nervøs... Tænk hvis hun vågner skrigende i bussen. Jeg kan jo ikke trøste hende så.. Puha - sikke en masse bekymringer hihi.

ellers findes der de der iiamo flasker med en patron i som varmer mælken op til den rette temperatur.. den er altid god at have, især hvis du så evt skal malke ud på et tidspunkt. til pasning eller andet, at så kan man varme mælken op uden mikrobølgeovn..

mere info om den her  

Anmeld

6. november 2011

Maja_4000

isabellamor skriver:

du kan have pulveret for sig målt op i en lille beholder... vi bruger denne 

og så kommer du kogt vand i en flaske og pakker den godt ind i en stofble og kommer den ned i pusletasken. så den bliver holdt varm.. iløbet af en time til halvanden så er vandet den temperatur det skal have, er det for varmt hav en flaske med med koldt kogt vand så du kan blande det lidt så det får den rigtige temperatur...

er der mikrobølgeovn der hvor du skal hen, så kan du bare nøjes med at have koldt kogt vand i flaskerne og så lune det op til den rette temperatur.. 

Sådan gjorde vi også

Jeg mener at brikker må drikkes som de er .. Altså ved stuetemperatur .. Det er dog ikke alle babyer som vil have det uden det er varmet

Anmeld

6. november 2011

Isabella_mor

Maja_4000 skriver:

Sådan gjorde vi også

Jeg mener at brikker må drikkes som de er .. Altså ved stuetemperatur .. Det er dog ikke alle babyer som vil have det uden det er varmet

når de er så små er det bedst at de har kropstemperatur.. men ja i nødstilfælde tror jeg ikke det skader at barnet får mælken når den er sturetemperatur... 

(nogle lægger faktisk brikkerne ind til barnet inder dynen så de bliver varmet op, men jeg ved bare ikke mht bakterierne når den så ikke har været åbnet... )

Anmeld

6. november 2011

Nessie

isabellamor skriver:

ellers findes der de der iiamo flasker med en patron i som varmer mælken op til den rette temperatur.. den er altid god at have, især hvis du så evt skal malke ud på et tidspunkt. til pasning eller andet, at så kan man varme mælken op uden mikrobølgeovn..

mere info om den her  

Den havde vi, og var rigtig glade for den

Bare lidt MME fra en brik ned i, patronen i og dreje, og vupti, så var der lun mælk til basse

Anmeld

6. november 2011

Isabella_mor

Nessie skriver:

Den havde vi, og var rigtig glade for den

Bare lidt MME fra en brik ned i, patronen i og dreje, og vupti, så var der lun mælk til basse

jeg har faktisk aldrig haft en.. vi gjorde det altid meget mere besværligt.. 

Anmeld

6. november 2011

Nessie

isabellamor skriver:

jeg har faktisk aldrig haft en.. vi gjorde det altid meget mere besværligt.. 

He he, nogen skal bare være mere besværlige end andre

I USA købte vi MME, som bare skulle rystes og på med en sutteflaske sut. Når han var færdig med flasken smed vi den bare ud. Tog selvfølgelig sutten med hjem og vaske, men det var simpelthen så nemt at have med på tur.

Ville være smart hvis de ville lave det herhjemme, men de mener ikke der er et marked for det

Anmeld

6. november 2011

Isabella_mor

Nessie skriver:

He he, nogen skal bare være mere besværlige end andre

I USA købte vi MME, som bare skulle rystes og på med en sutteflaske sut. Når han var færdig med flasken smed vi den bare ud. Tog selvfølgelig sutten med hjem og vaske, men det var simpelthen så nemt at have med på tur.

Ville være smart hvis de ville lave det herhjemme, men de mener ikke der er et marked for det

okay smart nok.. men jeg tænker lidt  hvordan funger det lige..

men jeg har det også bare sådan lidt med den slags, at jeg helst vil undgå færdigblandinger og det. jeg er total sippet på det område. men villads har da fået det alligevel hvis der ikke har været andet.. men det er sket en eller to gange hvfor han har fået færdigmad på glas eller pulver. (undtagen MME som han har fået fast siden han var 3 mdr)

det kan være der er mange flere der er som jeg og derfor er det ikke et marked for det.. jeg tænker bare at der må være noget kemi eller sådan noget der gør at det varmer selv og blander sammen, og jeg ved jeg ikke om jeg ville kunne give mit barn med god samvittighed... 

Anmeld

6. november 2011

Nessie

isabellamor skriver:

okay smart nok.. men jeg tænker lidt  hvordan funger det lige..

men jeg har det også bare sådan lidt med den slags, at jeg helst vil undgå færdigblandinger og det. jeg er total sippet på det område. men villads har da fået det alligevel hvis der ikke har været andet.. men det er sket en eller to gange hvfor han har fået færdigmad på glas eller pulver. (undtagen MME som han har fået fast siden han var 3 mdr)

det kan være der er mange flere der er som jeg og derfor er det ikke et marked for det.. jeg tænker bare at der må være noget kemi eller sådan noget der gør at det varmer selv og blander sammen, og jeg ved jeg ikke om jeg ville kunne give mit barn med god samvittighed... 

Det skulle slet ikke varmes, derfor det var så smart og praktisk at have med på tur. Vi gemte jo ikke lige på en rygsæk med en mikro i, og behøvede heller ikke at slæbe rundt på varmt vand, det var bare lige at ryste den, på med sutten og så kunne den drikkes

(Ved faktisk ikke om det var nødvendigt at ryste den, men det gør jeg bare automatisk med alt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.