Hvordan får jeg ro på min tilværelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Først får du et knus..og så vil jeg lige give dig et link på noget du kan kigge på..og hvis du synes det ringer hos dig, fordi du føler det passer på hvordan du var og er som person..så er du velkommen til at skrive til mig, for så tror jeg at jeg måske kan hjælpe dig lidt til at lære at leve med den du er.

http://www.mentiqa-odense.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=158

Kærligst
Sussie

Mange tak for input. Jeg kan sagtens se mig selv i mange af de ting der refereres til, men jeg føler dog ikke at jeg er særligt begavet.

Men, jeg har det med at snakke ned til folk, være overlegen, kede mig hurtigt. Jeg har svært ved at bevare koncentrationen og det værste jeg ved er når folk i en klasse bliver ved og ved med at ville tale om opgaver, som forlængst er uddebateret. Endvidere fungerer jeg utrolig dårligt i gruppearbejde med mindre jeg finder nogen, som kan give mig modstand!

Gir det mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Mange tak for input. Jeg kan sagtens se mig selv i mange af de ting der refereres til, men jeg føler dog ikke at jeg er særligt begavet.

Men, jeg har det med at snakke ned til folk, være overlegen, kede mig hurtigt. Jeg har svært ved at bevare koncentrationen og det værste jeg ved er når folk i en klasse bliver ved og ved med at ville tale om opgaver, som forlængst er uddebateret. Endvidere fungerer jeg utrolig dårligt i gruppearbejde med mindre jeg finder nogen, som kan give mig modstand!

Gir det mening?

Nu er det ikke meningen du skal kunne sætte vinge i alt hvad der står, men sådan som du beskrev dig selv, så kunne jeg genkende Mentiqua-barnet, som jeg selv er, samt 2 af mine unger

Når man er som du er, så handler det om, at lære at holde focus.
Du bliver, nu du er voksen, ganske enkelt nødt til at hjælpe dig selv med at fastholde focus. Strukturere dit liv og holde en streng selvjustits mgt at gennemføre ting.

Sæt dig ned og lav lister over dine mål..de ting du gerne vil, og hold så fast i dem.
Selvom du føler det indre oprør, så er det vigtigt at du fastholder dem.
Læg lige mærke til at du ikke anser dig selv for at være særligt begavet
Ud fra den måde, du formulerer dig på vil jeg tro, at det er du, du vil bare ikke vise det.
Focus, focus..ellers hopper du livet igennem uden at komme nogen vegne..og det er SÅ frustrerende.
Du kan google Mentiqua og læse en del om "gifted children" og voksne..specielt amerikanerne er meget obs på den type børn og voksne.

En anden ting er at du kan læse bogen skrevet af Louise Hay, der hedder "Helbred dit liv".
Der kan du få en masse gode værktøjer til at hjælpe dig selv med at få struktureret dit liv.

Anmeld

7. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nu er det ikke meningen du skal kunne sætte vinge i alt hvad der står, men sådan som du beskrev dig selv, så kunne jeg genkende Mentiqua-barnet, som jeg selv er, samt 2 af mine unger

Når man er som du er, så handler det om, at lære at holde focus.
Du bliver, nu du er voksen, ganske enkelt nødt til at hjælpe dig selv med at fastholde focus. Strukturere dit liv og holde en streng selvjustits mgt at gennemføre ting.

Sæt dig ned og lav lister over dine mål..de ting du gerne vil, og hold så fast i dem.
Selvom du føler det indre oprør, så er det vigtigt at du fastholder dem.
Læg lige mærke til at du ikke anser dig selv for at være særligt begavet
Ud fra den måde, du formulerer dig på vil jeg tro, at det er du, du vil bare ikke vise det.
Focus, focus..ellers hopper du livet igennem uden at komme nogen vegne..og det er SÅ frustrerende.
Du kan google Mentiqua og læse en del om "gifted children" og voksne..specielt amerikanerne er meget obs på den type børn og voksne.

En anden ting er at du kan læse bogen skrevet af Louise Hay, der hedder "Helbred dit liv".
Der kan du få en masse gode værktøjer til at hjælpe dig selv med at få struktureret dit liv.

Mange tak for din oplysende tilgang til mig jeg kan se mig selv i meget af det du beskriver. Og ja, jeg ved at struktur er nøglen til et godt liv for mig! Det er bare så hårdt!

Jeg vil forsøge at holde fast i mine beslutninger - jeg kan sagtens, men keder mig hurtigt!!

Anmeld

7. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Mange tak for din oplysende tilgang til mig jeg kan se mig selv i meget af det du beskriver. Og ja, jeg ved at struktur er nøglen til et godt liv for mig! Det er bare så hårdt!

Jeg vil forsøge at holde fast i mine beslutninger - jeg kan sagtens, men keder mig hurtigt!!

Du har helt og aldeles ret..jeg er selv sådan, men du vil fortryde det senere i livet hvis du bare hopper fra det ene til det andet.
Da jeg var ung, stod jeg der med en mildest talt middelmådig eksamen, fordi jeg ikke havdet gidet åbne en bog, da jeg gik i skole

I realiteten havde jeg evnerne, jeg kedede mig bare helt enormt og gad derfor ikke arbejde med det.
I dag ville jeg ønske at jeg havde kunnet få den hjælp og støtte, der skulle til, for at fastholde mig, da jeg endeligt begyndte at vågne op i skolen (Mentiquabørn er meget sent udviklede hvad angår struktur og skolegang) Men på det tidspunkt vidste man intet om det, og selvom min far også var det og havde mange supergode pædagogiske ideer langt forud for sin tid, så var det med støtte og fastholdelse endnu ikke nået ind i hans tankerækker, så jeg fik bare lov til at lalre mig igennem også.

I dag ærgrer jeg mig over, at jeg har brugt meget af mit liv på at springe over hvor gærdet var lavest, så når jeg møder en som dig, så kan jeg kun nok så meget opfordre dig til at holde focus.
Gennemfør en uddannelse, uanset hvor meget du taber interessen undervejs, hold fast for det vil senere komme dig til gode.
Lær dig selv struktur på din hverdag, igen fordi det på sigt vil hjælpe dig i livet at indføre rutiner og rytmer, som gør hverdagen lettere for dig.
Og så kan du altid senere belønne dig selv med at lave lige præcis det du vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.