Anonym skriver:
Min dreng på 6år har lige afsløret en hemmelighed.
Han vil slå sin lillesøster ihjel(hun er 10måneder).
Min dreng, min mand og min datter er ude i badeværelser og gør klar til at gå i seng. stemningen er god og vi hygger os. Mens vi børster tænder ude i badeværelset, så læner min søn sig hen mod mit øre og så hvisker han stille og roligt:
Mor jeg vil slå ......(lillesøsters navn) ihjel.
Jeg siger hvad siger du!! og han hvisker så igen det samme i mit øre. Jeg siger til min mand som står med min lille datter i favnen i døråbningen at de skal gå ind i stuen. Jeg spørger min dreng hvorfor han siger sådan noget. og han svare så at det er hans hjerne der fortæller ham at han skal gøre det, men at han ikke har lyst.
Jeg spørg om han ikke elsker hende, han svare ja
Jeg spørger ham om han ved hvad ordet slå ihjel betyder. han svare ja.
Jeg spørger om det er fordi han gerne vil have at det skal blive som det var før vi fik hende han svare nej
jeg spørger ham om hans hjerne også lige nu siger at han skal slå sin søster ihjel og han svare ja.
Han siger at han kan høre den sige det igen.
Jeg bliver lidt panikken og siger til ham at det må han ikke og at han aldrig må gøre hende noget ondt. Han siger det ved jeg godt mor men min hjerne siger det.
Han var så alvorlig at jeg faktisk tror på ham.
Fuck hvad gør jeg??? Min dreng og min datter er ellers uadskillelige de leger og pjatter dagen lang og der har ingen ballade været. Hvad skal jeg gøre, min dreng høre åbenbart stemmer. Kan man ringe til egen læge og få en henvisning til en phsykolog?? Er der nogen der har prøvet noget ligende.
Men jeg vil mene at det helt klart er børne- og ungedomspsykiatrien på det nærmeste sygehus du skal have fat i..
Tror desværre du oplever meget lang ventetid hvis du selv prøver at få fat i en psykolog.. og du skal jo have en med speciale indenfor børn..