Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.819 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. november 2011

Anonym trådstarter

Min dreng på 6år har lige afsløret en hemmelighed.

Han vil slå sin lillesøster ihjel(hun er 10måneder).

Min dreng, min mand og min datter er ude i badeværelser og gør klar til at gå i seng. stemningen er god og vi hygger os. Mens vi børster tænder ude i badeværelset, så læner min søn sig hen mod mit øre og så hvisker han stille og roligt:

Mor jeg vil slå ......(lillesøsters navn) ihjel.

Jeg siger hvad siger du!! og han hvisker så igen det samme i mit øre. Jeg siger til min mand som står med min lille datter i favnen i døråbningen at de skal gå ind i stuen.  Jeg spørger min dreng hvorfor han siger sådan noget. og han svare så at det er hans hjerne der fortæller ham at han skal gøre det, men at han ikke har lyst.

Jeg spørg om han ikke elsker hende, han svare ja

Jeg spørger ham om han ved hvad ordet slå ihjel betyder. han svare ja.

Jeg spørger om det er fordi han gerne vil have at det skal blive som det var før vi fik hende han svare nej

jeg spørger ham om hans hjerne også lige nu siger at han skal slå sin søster ihjel og han svare ja. 

Han siger at han kan høre den sige det igen.

Jeg bliver lidt panikken og siger til ham at det må han ikke og at han aldrig må gøre hende noget ondt.  Han siger det ved jeg godt mor men min hjerne siger det.

Han var så alvorlig at jeg faktisk tror på ham. 

Fuck hvad gør jeg??? Min dreng og min datter er ellers uadskillelige de leger og pjatter dagen lang og der har ingen ballade været.  Hvad skal jeg gøre, min dreng høre åbenbart stemmer. Kan man ringe til egen læge og få en henvisning til en phsykolog?? Er der nogen der har prøvet noget ligende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Krussedulle

Anonym skriver:

Min dreng, min mand og min datter er ude i badeværelser og gør klar til at gå i seng. stemningen er god og vi hygger os. Mens vi børster tænder ude i badeværelset, så læner min søn sig hen mod mit øre og så hvisker han stille og roligt:

Jeg siger hvad siger du!! og han hvisker så igen det samme i mit øre. Jeg siger til min mand som står med min lille datter i favnen i døråbningen at de skal gå ind i stuen.  Jeg spørger min dreng hvorfor han siger sådan noget. og han svare så at det er hans hjerne der fortæller ham at han skal gøre det, men at han ikke har lyst.

Jeg spørger om det er fordi han gerne vil have at det skal blive som det var før vi fik hende han svare nej

jeg spørger ham om hans hjerne også lige nu siger at han skal slå sin søster ihjel og han svare ja. 

Jeg bliver lidt panikken og siger til ham at det må han ikke og at han aldrig må gøre hende noget ondt.  Han siger det ved jeg godt mor men min hjerne siger det.

Fuck hvad gør jeg??? Min dreng og min datter er ellers uadskillelige de leger og pjatter dagen lang og der har ingen ballade været.  Hvad skal jeg gøre, min dreng høre åbenbart stemmer. Kan man ringe til egen læge og få en henvisning til en phsykolog?? Er der nogen der har prøvet noget ligende. 

åh det lyder bare hårdt.. Kan godt forstå din reaktion! Jeg ville nok også panikke.. Er ked af at jeg ikke rigtig kan hjælpe.. Men ja jeg ved ikke, måske ville jeg snakke med lægen og/eller en skolelærer/pædagog øv en træls situation! Sender dig en masse kram..

Anmeld

5. november 2011

Anonym trådstarter

5. november 2011

PsychedeliC

jeg fik de vilde kyldegysninger da jeg læste det.

Jeg mener det er vigtigt at der bliver gjort et eller andet uden at han tror i straffer ham..

Anmeld

5. november 2011

Anonym trådstarter

PsychedeliC skriver:

jeg fik de vilde kyldegysninger da jeg læste det.

Jeg mener det er vigtigt at der bliver gjort et eller andet uden at han tror i straffer ham..

Jamen hvad

Anmeld

5. november 2011

JustMe

Jeg tror, det er rigtig rigtig vigtigt, at i hurtigst muligt får kontakt til en psykolog, så i kan finde årsagen til disse "stemmer"/"tvangstanker" og en løsning på problemet. Ikke mindst så i ikke ender i den forfærdelige situation, at han måske handler på det.

Anmeld

5. november 2011

CS

Ved ikke hvad jeg skal skrive, men ville ikke gå uden at sende et Men ja prøv at kontakte egen læge og hvis du ikke kan vente så kan du jo prøve at ringe til psykiatrisk skadestue, det kan være de kan være behjælpelig.

Anmeld

5. november 2011

Witt

Anonym skriver:

Har desværre ingen go råd til dig, men søg noget hjælp, snak med jeres læge ! .. Håber i får styr på det ..

Og så lige en kæmpe  til dig

Anmeld

5. november 2011

PsychedeliC

Anonym skriver:

Jamen hvad

En dygtig psykolog. Jeg har haft nogle stykker gennem mit liv (ikke pga det samme som din søn) som jeg snakkede med da jeg var yngre men det var ikke noget der gjorde godt for mig men jeg tror stadig at der findes nogle gode, de skal bare findes..

til dig

Anmeld

5. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Kuldegysninger over hele kroppen. Puhhh, hvor må det ikke være sjovt for jer at opleve!

Kæmpe kram herfra

Synes helt klart at i skal kontakte en læge eller psykolog. Sørg for at handle hurtigt og forklare ham samtidig at det ikke er for at straffe ham, men for at sikre at der intet dårligt sker.

Ej hvor må det ikke være sjovt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.