Vil ikke ha' flaske!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. november 2011

MariaJulie

Min lille søn på 8 uger er ammebarn. Jeg skal til julefrokost i december og ville gerne have det lille spir passet hos farmor og farfar.

Så jeg har prøvet at give ham en flaske om aften, med mit mælk så han ligesom vænner sig til det. Men han vil bare ikke! Jeg har prøvet alverdens forskellige sutteflasker. Ligeså snart den bare nærmer sig hans mund, er han faktisk ved at kaste op

Da han var 4 uger fik ham lidt kamillete med sukker i, og det drak han næsten uden problemer på flaske. Men det gider han altså heller ikke i dag (jeg skulle jo lige se )

nogle gode råd? eller skal jeg bare blive hjemme fra julefrokost

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Nettemor

har du prøvet at det ikke var dig der gav ham det? kan godt være han bliver forvirret over at du giver ham flaske når han kan dufte du er der og kan amme.. jeg kunne heller ikke give min dreng flaske men min mor kunne.. i hvert fald da han var 8 uger.. da han blev ældre kunne man slet ikke (altså 3-4mdr) så prøv at det er farmor der giver ham.. eller farmand..

og så evt at sutten på flasken minder om den han har til sut hvis han bruger sut. og at hullet er den mindst mulige så han skal arbejde lidt for det ligesom han skal ved dig.. det kan jo godt gå lidt hurtigere fra flasken...

Anmeld

4. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

tja hvis det var mig, så havde jeg nok taget min lille baby med til julefrokost og så gået tidligt hjem, hvis folk blev for vilde eller han ikke gad mere.

Anmeld

4. november 2011

oerbaek

hmm jeg har samme problem men min søn er bare 7 mdr men bliver stadig ammet og jeg vil også gerne til julefrokost uden ham, men han nægter at tage flaske, han har kun gjort det en gang og der var han også ved at kaste op af det og jeg kan ikke få han til at tage den igen. desværre er der bare nogle børn der ikke vil tage flaske. og min dreng vil så heller ikke tage sut så det er ret svært for andre at trøste ham. SÅ jeg tror ikke der er andet at gøre end at tage lille baby med til julefrokost. 

Anmeld

4. november 2011

MetteMe

MariaJulie skriver:

Min lille søn på 8 uger er ammebarn. Jeg skal til julefrokost i december og ville gerne have det lille spir passet hos farmor og farfar.

Så jeg har prøvet at give ham en flaske om aften, med mit mælk så han ligesom vænner sig til det. Men han vil bare ikke! Jeg har prøvet alverdens forskellige sutteflasker. Ligeså snart den bare nærmer sig hans mund, er han faktisk ved at kaste op

Da han var 4 uger fik ham lidt kamillete med sukker i, og det drak han næsten uden problemer på flaske. Men det gider han altså heller ikke i dag (jeg skulle jo lige se )

nogle gode råd? eller skal jeg bare blive hjemme fra julefrokost

Ville nok også lade en anden give ham flasken Og måske er det heller ikke om aftenen at den skal introduceres. Vi havde succes med at give ham en eftermiddagsflaske de første gange. Om aftenen havde han simpelthen ikke overskud (tror jeg) og blev hys når vi prøvede. Første gang vi gav ham i dagtimerne så tog han den og nu er der ingen problemer

Held og lykke i hvert fald

Anmeld

4. november 2011

Williams'Mor

Du kan få de der sprøjter til babypanodil.
Når William ikke vil ta flasken bruger vi bare sprøjten. Det går altid fint nok. Hehe.

Men William havde også en periode hvor han slet ikke ville flasken. Snakkede med SP'en om det og hun sagde man bare skulle give ham det 1-2 gange om ugen, så man var sikker på han ville ta' den.
Det gjorder jeg så og nu går det fint med flasken. Men hvis han får sine "flip" med han ikke vil ha flaske bruger vi sprøjten!

Anmeld

6. november 2011

raca

begge mine har aldrig villet tage en flaske..

vi har prøvet- at far gav og farmor

vi har prøvet at gå rundt mens man gav..

vi har prøvet at give når de ikke var for sulte

vi har prøvet når de var sultene.. som i godt sultne

vi har prøvet morgen-middag og aften...

vi har prøvet dvs toppe...

vi har prøvet med min mælk

og med mme...

men mine tog bare ikke flaske..heldre sulte en flaske...

Anmeld

6. november 2011

raca

tja hvis det var mig, så havde jeg nok taget min lille baby med til julefrokost og så gået tidligt hjem, hvis folk blev for vilde eller han ikke gad mere.

Anmeld

8. november 2011

MariaJulie

tak for alle svar

intet virker her hjemme heller så der er vel ikke andet for en kort julefrokost

Anmeld

8. november 2011

Ciss

Min første tanke er, at du kan prøve forskellige typer flasketop. De forskellige mærker har ret forskellig facon/materialeblødhed. Mine unger har haft favoritter, og nogen de næsten ikke kunne finde ud af/gad at bruge.

De vokser jo meget på den alder, så det kan jo godt være, at den flaske, som var behagelig at drikke af for nogen uger siden, nu ikke er optimal længere?

Min søn var også kun interesseret i flaske, når han var hos andre end mig. Hvorfor lade sig nøje med det næstbedste...

Min store pige havde som lille totalt flaskenægt en periode. Da fik hun mælk fra en særlig lille drikkekop med meget afrundet tud/kant, og så fik hun en del med teske - dvs, hæld lidt ind bagerst i munden og vent på, at det bliver sunket. Det tager ret lang tid. Men for os var der ikke noget valg, for jeg havde ikke mælk til hende...

Jeg håber, I finder en løsning som fungerer for jer. Det gør det hele så meget nemmere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.