Synes i.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

chael

Anonym skriver:

At det er unfair hvis man vælger kun af få et barn? Min kæreste og jeg har en søn på næsten 10 mdr og vi er ret enige i om at vi ikke i have flere børn.

Nu er familien så begyndt at komme med små hints mht om vi ikke snart skal i gang med nr 2, når vi så siger at vi ikke har planer om flere børn bliver de helt forskrækket og mener at vi ikke kan være bekendt overfor vores søn at han er enebarn, de lære aldrig og dele og kommer ikke til at vokse op med børn/søskende.

Bliver meget ked af det når de ikke kan accepter vores valg og føler lidt at de ikke er tilfredse med vores søn siden de har så travlt med nr 2.

Nej, det er bestemt ikke unfair, det er helt og holdent jeres beslutning!!

Jeg kunne sagtens komme med tonsvis af gode grunde, til hvorfor I skulle vælge at få flere, men det har jeg ikke lyst til, for jeg ved hvorfor jeg har fået 3 og I ved hvorfor I har besluttet at få 1

Jeg syntes det er fint, så kan I give jer fukdt ud til jeres søn.

Men hvem ved, måske ændre det sig alligevel om nogen år, og måske gør det ikke

*Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

At det er unfair hvis man vælger kun af få et barn? Min kæreste og jeg har en søn på næsten 10 mdr og vi er ret enige i om at vi ikke i have flere børn.

Nu er familien så begyndt at komme med små hints mht om vi ikke snart skal i gang med nr 2, når vi så siger at vi ikke har planer om flere børn bliver de helt forskrækket og mener at vi ikke kan være bekendt overfor vores søn at han er enebarn, de lære aldrig og dele og kommer ikke til at vokse op med børn/søskende.

Bliver meget ked af det når de ikke kan accepter vores valg og føler lidt at de ikke er tilfredse med vores søn siden de har så travlt med nr 2.

Uanset holdning til, hvorvidt det er godt at være enebarn eller ej, så kan det ikke ændre på, at det bedste for jer og jeres barn/børn er det som I føler er det rigtige!

Det vil jo være synd for alle, hvis man vælger at få et barn til af pligt fremfor af lyst!

Det er jo rigtig hårdt at have børn, og jeg tænker at lysten vel skal være der, for at man føler at det er udfordringerne værd!

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Jeg synes I skal få det antal børn I har lyst til at få/har økonomi til/har overskud til.. At sætte flere børn til verden bare for at barn 1 skal have en søster eller bror eller fordi omverdenen forventer det, det holder jo ikke...

Jeres liv = jeres valg

Jeg må citere dig næste gang

Vores overskud og økonomi er ikke til flere børn, tak for at jeg fik noget jeg kan sige igen

Anmeld

4. november 2011

Anonym

Den søskende jeg har der er tættest på mig er over 7 år ældre end mig, så er faktisk vokset op, som noget nær enebarn vil jeg mene og der er mange af dem derude idag.
Min mor var enebarn og hun kunne godt have brugt søskende!
Men det var bestemt også en helt anden tid, hvor hun voksede op ude på en gård og ikke havde andre børn tæt på sig.

Kunne aldrig drømme om, at få børn pga presset fra familie og venner, synes der er nogen mennesker, der ikke tænker sig om inden de udtaler sig om et så følsomt emne som børn.
Glæder mig som en sindsyg til vores lille baby kommer om lidt og har haft alletiders graviditet, men da jeg ikke kender til rollen som mor og hvad det betyder og bringer med sig, så kan jeg virkelig ikke på nuværende tidspunkt sige om vi skal have en eller otte børn, det må tiden jo vise  

Anmeld

4. november 2011

Frk-Lotusblomst

Synes helt klart det er familien der er unfair her! Hvis i un vil have et barn, jamen så er det det valg i har taget!!!
Synes ikke det er synd for barnet....Det er et valg kun i to skal tage.

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Nej, det er bestemt ikke unfair, det er helt og holdent jeres beslutning!!

Jeg kunne sagtens komme med tonsvis af gode grunde, til hvorfor I skulle vælge at få flere, men det har jeg ikke lyst til, for jeg ved hvorfor jeg har fået 3 og I ved hvorfor I har besluttet at få 1

Jeg syntes det er fint, så kan I give jer fukdt ud til jeres søn.

Men hvem ved, måske ændre det sig alligevel om nogen år, og måske gør det ikke

*Camilla

Tak for de søde ord

Ja måske det ændre sig, det er jo ikke til at vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.