Synes i.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2011

Anonym trådstarter

At det er unfair hvis man vælger kun af få et barn? Min kæreste og jeg har en søn på næsten 10 mdr og vi er ret enige i om at vi ikke i have flere børn.

Nu er familien så begyndt at komme med små hints mht om vi ikke snart skal i gang med nr 2, når vi så siger at vi ikke har planer om flere børn bliver de helt forskrækket og mener at vi ikke kan være bekendt overfor vores søn at han er enebarn, de lære aldrig og dele og kommer ikke til at vokse op med børn/søskende.

Bliver meget ked af det når de ikke kan accepter vores valg og føler lidt at de ikke er tilfredse med vores søn siden de har så travlt med nr 2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Corn

Bare fordi jeg  (som eksempel) elsker at få børn, både graviditet, fødsel og barnet derefter, forventer jeg ikke at andre har det på samme måde, og det må jeres omgangskreds bare acceptere...

Vi har et hold venner som slet ikke ønsker børn, og det forstår jeg ærlig talt godt. Det er da mega hårdt til tider, og de vil så mange ting med deres liv, som ville være "besværligt" med et eller flere børn.

Så synes det er fedt at I melder ud, og hvem ved, om 5 år ser I måske anderledes på det. Eller også gør I ikke.

Vil dog lige tilføje, da jeg har tre drenge selv, at der ikke er tvivl om, at søskende er den største gave man kan give sine børn...

Men når det så er sagt, så skal det jo være rigtigt for både børn og forældre

Anmeld

4. november 2011

Anonym

Synes det er familien der er unfair!
Det er da jeres valg vil jeg mene. Jeg venter vores første barn og vi har gjort det meget klart over for alle, at vi ikke ved om vi skal have flere end det ene barn og det må de jo altså acceptere.

Anmeld

4. november 2011

Troldemommi

Jeg syntes overhovedet ikke der er noget i vejen for at man vælger kun at få et barn, jeg tror så bare i skal være opmærksomme på at jeres barn når han bliver lidt ældre får nogle legekammerater nu han ikke har nogle søskende :-)

Anmeld

4. november 2011

Stumpen

Jeg synes I skal få det antal børn I har lyst til at få/har økonomi til/har overskud til.. At sætte flere børn til verden bare for at barn 1 skal have en søster eller bror eller fordi omverdenen forventer det, det holder jo ikke...

Jeres liv = jeres valg

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

Corn skriver:

Bare fordi jeg  (som eksempel) elsker at få børn, både graviditet, fødsel og barnet derefter, forventer jeg ikke at andre har det på samme måde, og det må jeres omgangskreds bare acceptere...

Vi har et hold venner som slet ikke ønsker børn, og det forstår jeg ærlig talt godt. Det er da mega hårdt til tider, og de vil så mange ting med deres liv, som ville være "besværligt" med et eller flere børn.

Så synes det er fedt at I melder ud, og hvem ved, om 5 år ser I måske anderledes på det. Eller også gør I ikke.

Ja, det er jo lige præsic det, måske ser verden anderledes ud om nogle år, men hvorfor skal folk altid blande sig...

Men tak for din forståelse

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes det er familien der er unfair!
Det er da jeres valg vil jeg mene. Jeg venter vores første barn og vi har gjort det meget klart over for alle, at vi ikke ved om vi skal have flere end det ene barn og det må de jo altså acceptere.

Mange tak for forståelse og tillykke med den første

Anmeld

4. november 2011

serinasmor

Anonym skriver:

At det er unfair hvis man vælger kun af få et barn? Min kæreste og jeg har en søn på næsten 10 mdr og vi er ret enige i om at vi ikke i have flere børn.

Nu er familien så begyndt at komme med små hints mht om vi ikke snart skal i gang med nr 2, når vi så siger at vi ikke har planer om flere børn bliver de helt forskrækket og mener at vi ikke kan være bekendt overfor vores søn at han er enebarn, de lære aldrig og dele og kommer ikke til at vokse op med børn/søskende.

Bliver meget ked af det når de ikke kan accepter vores valg og føler lidt at de ikke er tilfredse med vores søn siden de har så travlt med nr 2.

nej det synes jeg ikke ... overhovedet ... måske styrker det barnet at have søskende måske ikke ... de bånd man kan have med en søster eller bror kan sagtens skabes med en anden person i stedet .... det betyder nok mest at i skal huske at være opmærksomme når hun bliver lidt ældre ... er der en pige deer er blevet en særligt god veninde .. så se om i ikke kan være med til at styrke båndet mellem dem ...

læs de vedhæftede artikler til inspiration også inspiration til argumenter og hvorfor folk i familien måske stejler ...

man skal da ikke få et barn til hvis man vitterlig ikke har lyst til at have det... og 10 mdr.. er det ikke også lige lidt tidligt for familien at begynde at spørge ind til det ??

http://voresborn.dk/barn-psykologi-og-udvikling/5715-styrk-dit-enebarn?Udvikling=

http://voresborn.dk/barn-psykologi-og-udvikling/6242-eneborn-er-som-alle-andre-born?Udvikling=

Anmeld

4. november 2011

Corn

Anonym skriver:

Ja, det er jo lige præsic det, måske ser verden anderledes ud om nogle år, men hvorfor skal folk altid blande sig...

Men tak for din forståelse

har lige tilføjet noget mere til første indlæg

Men igen, jeres barn er 10 mdr, der er der da mange der ikke har fået lyst til endnu en...

Har en veninde der har seks år mellem hendes børn, og det var sådan det passede bedst i deres liv.

Men søskende er klart ikke et must

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Jeg syntes overhovedet ikke der er noget i vejen for at man vælger kun at få et barn, jeg tror så bare i skal være opmærksomme på at jeres barn når han bliver lidt ældre får nogle legekammerater nu han ikke har nogle søskende :-)

Ja han skal selvfølgelig have venner og vi skal være obs på at han ikke kommer til at side alene, men det lære man jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.