Købe sex - Ja eller Nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

Muhmi

Toffi skriver:

Lige præcis det, er jo en svær debat. For selvfølgelig må de selv bestemme hvad de vil gøre med deres liv. Og det er den primære grund til at jeg går ind for at det er mændende der bliver kriminaliseret. Og ja hvis de skulle blive det, ødelægger det forretningen for de kvinder der nu engang selv har valgt det.

Men jeg kan bare ikke forstå at det kan være tilladt at handle med menneske kroppe på den måde. Jeg kan ikke forstå at der er nogle der vil købe et andet menneske, bare for at få udløsning. Jeg mener ikke det er værdigt at kvinden bliver en handelsvare på linie med en bil.

Der er jo ikke følelser når de knalder, så hvorfor bruger mændende ikke bare højre hånd? (Eller venstre).

Jeg får sådan en lyst til at ryste de her piger og sige at de er så meget mere værd end at være lolita for mænd, der finder det okay at købe piger.

Og nej, jeg kender intet til miljøet, andet end hvad man kan læse om eller se i tv.

Lykkelig, ikke lykkelig, det går jeg ikke så meget op i. Men værdighed er nok lidt min kæphest.

Jeg ved ikke om du fik noget som helst ud af mit svar, men jeg prøver at forklare det så godt jeg kan

Kan godt forstå dig og er til dels enig, jeg er bare for... Hvis man gør det mere "lovligt" så tror jeg heller ikke at folk ville gemme sig i skyggerne og heller ikke rode sig ud i alle mulige andre ting... Man bør have et godt sted at arbejde, ligemeget HVOR man arbejder og ligemeget med hvad man så end arbejder med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

*Toffee*

Muhmi skriver:

Kan godt forstå dig og er til dels enig, jeg er bare for... Hvis man gør det mere "lovligt" så tror jeg heller ikke at folk ville gemme sig i skyggerne og heller ikke rode sig ud i alle mulige andre ting... Man bør have et godt sted at arbejde, ligemeget HVOR man arbejder og ligemeget med hvad man så end arbejder med

Vi er helt enige i at man skal have en god arbejdsplads, uanset hvor man arbejder.

Men at det skal være lovligt er vi ikke enige i, men det er selvfølgelig også ok.

Anmeld

4. november 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Tullen85 skriver:

Jeg er meget imod!

Det kan godt være der findes få af den såkaldte "lykkelige luder" men jeg er nu stadig overbevist om det ligger noget bag ved. Om det så er pga misbrug i barndommen der har gjort man ikke længere kan "mærke" sammenhængen mellem krop og sind, desperart mangel på penge, eller bare det at de bliver afhængige af de "lette" mange penge og bliver i branchen selvom den måske ikke længere er så ønsket. Synes vi skal passe på vores samfunds svageste, og de få som siger de ER lykkelige, og de elsker deres job opvejer ikke (for mig) de mange der ikke er, eller er under tvang af både bagmænd og personlige problemer. Der skal være andre tilbud til sådan kvinder.

Går ind for man gør som i Sverige, kriminalisere kunderne. Der har det været sådan i mener det er 10 års tid, og nu synes langt de fleste svenskere det er forkert med købesex, så tror på det kan ske i danmark. Og håber på den nye regering gennemfører det. For der er Helle og jeg heldigvis enige..

Jeg har kendt flere tidligere prostituerede, som selv have valgt det.

De blev desværre ødelagte af det BAGEFTER.

Det er jo langt fra ofte, man kan gennemskue konsekvenserne af sine valg før bagefter.

Mennesker er IKKE en vare og det skal stoppes så vidt muligt!!!!!

Anmeld

5. november 2011

modesty

Hvis man gerne vil sætte sig lidt mere ind i problematikken - og hvad pigerne selv synes:

http://www.sfi.dk/resultater-4726.aspx?Action=1&NewsId=3013&PID=9422

Anmeld

5. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Tullen85 skriver:

Jeg er meget imod!

Det kan godt være der findes få af den såkaldte "lykkelige luder" men jeg er nu stadig overbevist om det ligger noget bag ved. Om det så er pga misbrug i barndommen der har gjort man ikke længere kan "mærke" sammenhængen mellem krop og sind, desperart mangel på penge, eller bare det at de bliver afhængige af de "lette" mange penge og bliver i branchen selvom den måske ikke længere er så ønsket. Synes vi skal passe på vores samfunds svageste, og de få som siger de ER lykkelige, og de elsker deres job opvejer ikke (for mig) de mange der ikke er, eller er under tvang af både bagmænd og personlige problemer. Der skal være andre tilbud til sådan kvinder.

Går ind for man gør som i Sverige, kriminalisere kunderne. Der har det været sådan i mener det er 10 års tid, og nu synes langt de fleste svenskere det er forkert med købesex, så tror på det kan ske i danmark. Og håber på den nye regering gennemfører det. For der er Helle og jeg heldigvis enige..

Jeg er helt enig med dig - mennesker er ikke en handelsvare.

Anmeld

5. november 2011

katrineoerum

Det er mege svært at svare på fordi jeg synes generalt at piger selv skal bestemme om de vil sælge deres krop eller ej men problemet er hvis du bære med på dårlige oplevelser fra tidliger som gør at de ikke respektere deres krop og sig selv eller hvis de ikke ser nogen anden ud vej.

Jeg synes også det er farligt at gøre det ulovligt fordi at det så bare bliver skjult og så kan det være svært at hjælpe dem som har brug for det eller de kvinder som er handlet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.