Købe sex - Ja eller Nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

*Toffee*

Jeg er imod købe sex.. Det burde ikke være muligt at kunne købe et andet menneske på den måde, til den slags.

Jeg er klar over at der er nogle grupper der så ikke kan få stillet deres behov, men det mener jeg ærlig talt ikke er nok til at det er i orden at købe et andet menneske.

Jeg går ind for at kriminalisere køberne.

Rent personligt, tror jeg ikke at pigerne kommer hele ud af et liv med prostitution, men det er ikke noget jeg kan bevise eller på andre måder dokumentere. Det er bare en fornemmelse jeg har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Muhmi

Toffi skriver:

Rent personligt, tror jeg ikke at pigerne kommer hele ud af et liv med prostitution, men det er ikke noget jeg kan bevise eller på andre måder dokumentere. Det er bare en fornemmelse jeg har.

Men hvorfor skal vi også bestemme hvad de bruger deres liv til?

Det er selvfølgelig ikke i orden at man bliver truet på livet, men derfor skulle man lave nogle mere "kontrolerede" forhold så der var styr på sagerne og ingen blev tvunget til noget de ikke har lyst til...

Men dem der faktisk hár valgt det som deres levevej, skal de ikke selv have lov til at bestemme hvordan deres liv skal leves... Tænker at nogle kunne være ligeså glade og måske endda mere, end nogle af os andre?

Anmeld

4. november 2011

MelikkazMoar

*Louise* skriver:

Hejsa Piger
Skal købe sex være lovligt elller ulovligt??
Jeg er selv både for og imod....
IMOD: Fordi jeg syntes det er så forfærdeligt at der sidder SÅ mange piger derude og bliver udnyttet og som ikke selv har valgt deres erhverv.....
FOR: Fordi jeg tror at hvis man gør købesex ulovligt så vil vi få en stor procentdel flere voldtægter. Og hvad med de handicappede som er afhængelige af købesex for at få deres seksuellebehov tilfredsstillet? (Kan vi overhovedet som samfund tage os af at handicappede får tilfredsstillet deres seksuelle behov)
Gade Prostitution syntes jeg er rigtig grimt, fordi det ofte er stakler som er nød til at sælge sig selv for at få penge til stofffer osv, og det hele foregår måske i en beskidt baggård. Ellers også er det piger der bliver trunget af en eller anden syg bagmand.... Så jeg syntes helt sikkert gade prostitution skal ulovliggøres......
På en klinik foregår det for det meste af eget valg fra pigerne. Man kan i hvert fald hurtig se på deres hjemme sider eller udenfor klinikken om det er et sted hvor pigerne har det "godt" og at de er der efter eget valg..... Der er rent og pænt og der er andre piger på samme tid, så de kan holde øje og hjælpe hinanden hvis en kunde bliver grov.
Der sidder nok mange prostitiuerede derude som lige pt. er stærke og selv har taget et valg om at sælge sig selv, men hvad om ti år er de så stadig psygiske og fysiske stærke og glade for det valg de engang tog???

Hvad syntes du????

jeg går ind for det skal være lovligt i det omfang at det foregår i 'hyggelige' lokaler.. altså steder der er beregnede til det .. og meget imod at det sker på gader og streder ..

Anmeld

4. november 2011

*Toffee*

Muhmi skriver:

Men hvorfor skal vi også bestemme hvad de bruger deres liv til?

Det er selvfølgelig ikke i orden at man bliver truet på livet, men derfor skulle man lave nogle mere "kontrolerede" forhold så der var styr på sagerne og ingen blev tvunget til noget de ikke har lyst til...

Men dem der faktisk hár valgt det som deres levevej, skal de ikke selv have lov til at bestemme hvordan deres liv skal leves... Tænker at nogle kunne være ligeså glade og måske endda mere, end nogle af os andre?

Lige præcis det, er jo en svær debat. For selvfølgelig må de selv bestemme hvad de vil gøre med deres liv. Og det er den primære grund til at jeg går ind for at det er mændende der bliver kriminaliseret. Og ja hvis de skulle blive det, ødelægger det forretningen for de kvinder der nu engang selv har valgt det.

Men jeg kan bare ikke forstå at det kan være tilladt at handle med menneske kroppe på den måde. Jeg kan ikke forstå at der er nogle der vil købe et andet menneske, bare for at få udløsning. Jeg mener ikke det er værdigt at kvinden bliver en handelsvare på linie med en bil.

Der er jo ikke følelser når de knalder, så hvorfor bruger mændende ikke bare højre hånd? (Eller venstre).

Jeg får sådan en lyst til at ryste de her piger og sige at de er så meget mere værd end at være lolita for mænd, der finder det okay at købe piger.

Og nej, jeg kender intet til miljøet, andet end hvad man kan læse om eller se i tv.

Lykkelig, ikke lykkelig, det går jeg ikke så meget op i. Men værdighed er nok lidt min kæphest.

Jeg ved ikke om du fik noget som helst ud af mit svar, men jeg prøver at forklare det så godt jeg kan

Anmeld

4. november 2011

MelikkazMoar

Muhmi skriver:

Åååh sikke et dejligt spørgsmål...

Jeg kunne sagtens forestille mig at en masse af disse piger er kommet i kontakt med "det dårlige slæng" da de var yngre og derfor har valgt en sti der har ført til prostitution og stoffer... Men personligt mener jeg at mange af de piger selv har valgt at tjene deres penge som de gør og at de nyder deres fag ligeså meget (måske lidt mere) som alle os andre der har fundet den rette sti for os...

Om jeg synes det er i orden?

Ja helt klart, mange af os andre har også dårlige arbejdsgivere som vi prøver at komme fra på den ene eller den anden måde... Man skal vel bare lave en prostitutions-fagforegning! Ej, den var bare for sjov.......  Men altså man kunne godt gøre flere tiltag for at beskytte den gadegående luder (Ja, sorry men prostituteret er sku for langt at skrive så mange gange og jeg mener intet ondt ved ordet luder, bare nemmere at skrive) Men om der var nogle der ville tage ind og sige "Min arbejdsgiver er en lort, han slår mig, får mig til at tage extasy og bolle uden kondom"..... Det tror jeg ikke..... Ganske enkelt fordi nogle af dem synes faktisk det er pinligt nok i sig selv at være derude... Men jeg er sikker på at nogle selv har valgt, ikke har en bagmand og elsker deres velbetalte job....

Mht. massagesteder og sådan... De har det jo som blommen i et æg... Gode arbejdstider, for det meste dejligt arbejde (Ja excuuuse me, men jeg ville sku gerne bolle hele dagen hvis jeg havde tid til det og det var med mænd jeg selv valgte til og fra hehehehe, "Johnny Depp, det er din tuuur...." ) andre piger til at passe på dem i tilfælde af at der er en dum kunde og så skal de ikke stå ude i kulden om vinteren...

Nej altså lad os åbne flere massagesteder og få alle luderne ind fra gaderne, ikke fordi jeg ikke vil se på dem, men fordi det skal gøres mere acceptabelt at man har lyst til at være luder og hvis det er det arbejde man vælger, ved du hvad, så skal man sku også have nogle gode arbejdeforhold....

Det blev måske en kende spasmageragtigt det her... Men ja... Sådan er det bare, læs eller lad være, det var min mening...

Vild med dit indlæg

- og enig !

Anmeld

4. november 2011

lycly

Jeg er lidt kynisk på det område. Jeg har slet ingen forståelse for at en kvinde sælger sin krop. Uanset om det er frivilligt eller ej. Synes det er så nedværdigende for en kvinde. Hvis det er ulovligt så ja, det vil nok gøre at man mister overblikket over det. Men kan heller ikke stå og sige at det skal være lovligt. For på den måde signalere man at det er i orden. Og det synes jeg på ingen måde det er.

Anmeld

4. november 2011

modesty

Jeg går ind for frit valg over eget liv.

Derfor mener jeg at hvis man vil prostituere sig, jamen så skal man da have lov til at gøre dette. Hvis man har lyst til at købe sex, jamen så værsgod (jeg havde skrevet be my guest, men det lød helt forkert).

Jeg tror ikke kun på den ulykkelige luder. Jeg har interviewet nogen på en klinik engang, og de virkede hverken ulykkelige, påvirkede af narko eller deprimerede. Jeg tror at os der ikke er inde i miljøet skal passe meget på med ikke at dømme dem alle sammen som usle mennesker der har det dårligt og skal have hjælp.

Jeg mener naturligvis at alt tvang skal forbydes. Men sådan er det jo uanset hvad. Og mht om folk gør det for at få stoffer/whatever, så... jamen folk gør da så meget lort for at få stoffer, og så er det nok ikke prostitutionen der skal forbydes, men istedet skal de nok hjælpes ud af deres misbrug.

100% enig. Jeg har kendt en del sexarbejdere personligt. De har taget et frit valg og har været afklarede med det valg. Nogle har været stærke kvinder, andre har været knap så stærke, men har indrettet sig i tilværelsen så godt som muligt. Det kan være svært for andre kvinder at forstå at nogle kvinder har det OK med at sælge sex, men sådan er det nu engang.

Og ja, tvang er selvfølgelig ikke i orden, men er jo også ulovligt ifølge gældende lovgivning, så det burde slet ikke være en del af diskussionen da det siger sig selv at det selvfølgelig skal stoppes.

Anmeld

4. november 2011

saxa

JA under ordenlige forhold!

Som DK så fint formulerer "Jeg går ind for frit valg over eget liv"

Mere har jeg faktisk ikke at sige til det

Anmeld

4. november 2011

mariamiss6

Kort sagt, ludere på gaden skal være ulovligt, som altid....

Forretninger, der tilbyder kvinder til leje, med og uden sex, kan for min skyld godt blive lovliggjort.... 

Det er trods alt, i sidste ende, kvindes beslutning at sige ja eller nej tak til jobbet. Så er det "kun" et spørgsmpl om at finde en ordentlig arbejdsplads...

Anmeld

4. november 2011

SHERO

Jeg er meget imod!

Det kan godt være der findes få af den såkaldte "lykkelige luder" men jeg er nu stadig overbevist om det ligger noget bag ved. Om det så er pga misbrug i barndommen der har gjort man ikke længere kan "mærke" sammenhængen mellem krop og sind, desperart mangel på penge, eller bare det at de bliver afhængige af de "lette" mange penge og bliver i branchen selvom den måske ikke længere er så ønsket. Synes vi skal passe på vores samfunds svageste, og de få som siger de ER lykkelige, og de elsker deres job opvejer ikke (for mig) de mange der ikke er, eller er under tvang af både bagmænd og personlige problemer. Der skal være andre tilbud til sådan kvinder.

Går ind for man gør som i Sverige, kriminalisere kunderne. Der har det været sådan i mener det er 10 års tid, og nu synes langt de fleste svenskere det er forkert med købesex, så tror på det kan ske i danmark. Og håber på den nye regering gennemfører det. For der er Helle og jeg heldigvis enige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.