enebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg synes ikke det er synd kun at få eet barn, synes det ville være mere synd at få et barn mere som man ikke brænder for ligesom da man fik det første.
Tror der er både fordele og ulemper ved at være enebarn, men er ret sikker på at ingen børn tager skade af det

Når det er sagt så er jeg lykkelig for at have to børn, jeg bliver så glad når jeg ser dem lege sammen og jeg finder en eller anden tryghed i at de altid vil have hinanden. Men det er jo ikke til at vide, måske kan de slet ikke sammen når de bliver voksne...

Jeg synes bare du skulle tage det stille og roligt og nyde den søn du har. Hvem ved, måske kommer lysten til at få et barn mere om nogle år...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2009

Mathilde

Her er lidt af mine erfaringer og tanker...
Jeg var enebarn til jeg blev 10år. Det eneste jeg ønskede mig til hver jul og fødselsdag var en lillebror eller lillesøster. Jeg var ked af at være enebarn. Der manglede noget....
Idag er min lillebror 14år (vi har dog ikke samme far). Jeg har tit været træt af ham, men hold da op jeg vil nødig undvære ham. Her tænker jeg især på den dag når min mor ikke er her mere. Den dag ville jeg være enormt ked af at stå alene med sorgen, minderne osv.
Men det er bare sådan jeg har det. Du skal selvfølgelig gøre det der føles rigtigt for din lille familie.

Knus fra Mathilde

Anmeld

11. februar 2009

Truttenberg

Jeg har altid været rigtig ked af at være enebarn. Og er det til dels stadigvæk. Så jeg valgte at få mere end 1 barn, da jeg kunne.

Men som andre også skriver, så går det jo ikke hvis du får et barn du dybest set ikke ønsker dig.

Men ud fra egne erfaringer vil jeg også sige at den bedste gave du kan give dit barn er en søskende.

Anmeld

11. februar 2009

Miamaja

tak for alle jeres gode svar og erfaringer!! ja, jeg vil ihvertfald vente nogle aar for jeg synes det er dejligt kun at have en at nyde lige nu og pusle om og saa maa vi se tiden an til den tid. men kan godt folge den der med at naar man ikke er mere saa har de hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.