Miamaja skriver:
Jeg har faet mit drommebarn og har ikke rigtig nogen lyst til at faa mere lige nu. saa der er jo en god mulighed for at guldklumpen bliver enebarn
. det har jeg det egentlig godt med men er ogsaa itvivl. jeg vil kunne give et barn mere tid og omsorg og okonomi og saa er der heller ikke al den soskende rivalri.
meen der er jo osse en masse at gaa glip af. og nogle synes det er ligefrem synd for et barn at vare enebarn. men hvad synes i derude. jeg bliver efterhanden spurgt tit og ofte om vi ikke snart skal have flere born af venner og veninder og fremmede
jeg vil satte pris paa alle jeres egne meninger og erfaringer om det at vare enebarn
Tid og omsorg har du rigeligt af til 2, måske du bare skal have nogle år imellem dem

Økonomien bliver ikke helt så påvirket af nr. 2 som af nr. 1, mange ting kan genbruges, og der kommer større børnecheck. At søskende rivaliserer er i mine øjne ikke kun noget negativt, de lærer også en masse af hinanden

Når alt det så er sagt synes jeg, du skal følge dit

Det er dig, der skal være mor for dit eller jeres børn og dig der ved, hvad der fungerer bedst. De fleste børn er glade for at have søskende, nogle er glade for at være enebørn. Jeg har en lillebror som jeg ikke ser, så jeg er biologisk storesøster men funktionelt set nærmest enebarn. Jeg var glad for min lillebror, da vi var små, nu synes jeg mest han er en belastning, men det er jo simpelthen så individuelt, hvordan man har det med det.
Du behøver jo heller ikke beslutte dig lige nu

Tina
Anmeld