andre der har/haft spiral ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.571 visninger
24 svar
0 synes godt om
3. november 2011

Hougaard92

Hej Piger

Jeg fik sat en spiral op for lidt over en måned siden. Efter det fik jeg af vide af venner at man kunne blive steril af at have en spiral.

Nogle som kender noget til dig?

Nogle som har oplevet at tabe spiralen og så blive gravid ?

Kram Julia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

mariah84

Man bliver kun steril hvis man har en underlivsbetændelse man ikke opdager i tide da det lukker æggelederne til. har aldrig hørt om at man kunne tabe den..

Men skal dog fortælle jeg har haft en 2 gange og første gang blev jeg indlagt akut 3 dage efter oplæggelsen med en kraftig underlivbetændelse at jeg skulle have antibiotika via drop. ente med den måtte fjernes,  og blev alligevel gravid efter et par mdr. efter noget tid prøvede jeg igen, den havde jeg godt 1 år, igen med 3 underlivsbetændelser. og nu venter jeg så vores andet, barn, så tror virkelig der skal meget til for at blive steril.

Anmeld

3. november 2011

Hougaard92

mariah84 skriver:

Man bliver kun steril hvis man har en underlivsbetændelse man ikke opdager i tide da det lukker æggelederne til. har aldrig hørt om at man kunne tabe den..

Men skal dog fortælle jeg har haft en 2 gange og første gang blev jeg indlagt akut 3 dage efter oplæggelsen med en kraftig underlivbetændelse at jeg skulle have antibiotika via drop. ente med den måtte fjernes,  og blev alligevel gravid efter et par mdr. efter noget tid prøvede jeg igen, den havde jeg godt 1 år, igen med 3 underlivsbetændelser. og nu venter jeg så vores andet, barn, så tror virkelig der skal meget til for at blive steril.

synes også det var noget mærkeligt noget, og lægen havde jo selv forslået hormon spiral til mig. Er også glad for den, da jeg har laktoseallergi og helst ikke må tage p-piller. Og så skal man hellere ikke huske noget .

Der er bare et minus ved den, og det er at man har slet ikke styr på sine menstuation.

Anmeld

3. november 2011

helle85

JuliaHougaard92 skriver:

Hej Piger

Jeg fik sat en spiral op for lidt over en måned siden. Efter det fik jeg af vide af venner at man kunne blive steril af at have en spiral.

Kram Julia

jeg har kobber spiral og har ikke haft nogen problemer. har haft den lidt over et år.

Anmeld

3. november 2011

Hougaard92

helle85 skriver:

jeg har kobber spiral og har ikke haft nogen problemer. har haft den lidt over et år.

godt at høre

Anmeld

3. november 2011

ano14316

JuliaHougaard92 skriver:

Hej Piger

Kram Julia

Ej jeg har aldrig hørt om at man kan blive steril, men gravid tilgengæld

Jeg blev selv gravid med spiral.. jeg havde haft den i 9 mdr. 

Men det kommer også lidt an på om det er kobberspiral eller hormonspiral.. jeg havde kobber.. 

Jeg har heller aldrig hørt om at man kan tabe den.. 

Anmeld

3. november 2011

Hougaard92

ano14316 skriver:

Men det kommer også lidt an på om det er kobberspiral eller hormonspiral.. jeg havde kobber.. 

jeg har hormonspiral  .

Men forstår ikke hvordan man kan blive gravid på en spiral, da den jo er sat fast ?

Anmeld

3. november 2011

ano14316

JuliaHougaard92 skriver:

Hej Piger

Kram Julia

Anmeld

3. november 2011

ano14316

JuliaHougaard92 skriver:

jeg har hormonspiral  .

Men forstår ikke hvordan man kan blive gravid på en spiral, da den jo er sat fast ?

en kobberspiral er "kun" 98% sikker, hvor p-piller og hormonspiral er 99,8 dvs. den er 10 gange så usikker.. 

Den virker ved at slimhinderne danner noget sejt slim, som forhindre at æget sætter sig fast... sådan som jeg har forstået det.. 

Anmeld

3. november 2011

Hougaard92

ano14316 skriver:

en kobberspiral er "kun" 98% sikker, hvor p-piller og hormonspiral er 99,8 dvs. den er 10 gange så usikker.. 

Den virker ved at slimhinderne danner noget sejt slim, som forhindre at æget sætter sig fast... sådan som jeg har forstået det.. 

det er også noget være indviklet noget haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.