Tror I jeg kan amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2011

Wimmie

AnneBJ skriver:

Mine bryster var megaømme de første par uger - allerede inden jeg kunne teste positiv - og voksede en HEL skålstørrelse på 1 uge!!

Men der så var ligesom ro på dem, helt indtil Felix var født. Jeg havde ingen brystspændinger, de voksede ikke, og der var ingen mælk før han var født! Jeg kunne ikke engang trykke noget ud af dem, inden fødslen.

Håber du kan amme, hvis det er det du ønsker!

Ja, det håber jeg nu at jeg kan... Ved godt at det på ingen måde er verdens undergang hvis jeg ikke kan, og operationen var jo et valg jeg selv tog i sin tid - men alligevel... 

Men det er da rart at høre at folks bryster reagerer så forskelligt under en graviditet, så er jeg mere rolig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Wimmie

serinasmor skriver:

Hejsa

Jeg er ikke brystopereret men havde heller ingen tegn på mælkeproduktion overhovedet mens jeg var gravid ... det betød at mælken var enormt længe om at løbe til men det kom til sidst ...

det er jo ikke ensbetydende med at du kan være helt rolig med de ods ... men jeg synes du skulle vide at der ikke er grund til at give op endnu  ... dog kan jeg godt være i tvivl om hvor behageligt det er med mælkeSPÆNDTE bryster og arvæv ... men tag det som det kommer

Ja, jeg frygter også at det måske kommer til at gøre nas - de brystspændinger jeg havde i starten af graviditeten (ca. en måneds tid tror jeg) gjorde ret ondt i området omkring arrene 

Men ok, så slemt var det nu ikke - bare træls og ømt...

Anmeld

3. november 2011

Wimmie

Tina&Martin skriver:

Jeg hepper på dig!!

Jeg kunne kun se råmælk hvis man klemte mit bryst gul og grønt så bare rolig.. Ikke alle lækker før baby kommer.
Og mine bryster lignede sig selv, syntes jeg, men det mente mine BHer ikke...

Hehe, jeg kan stadig passe ca. halvdelen af mine BH'er - resten blev lige en tand for små, men en hel størrelse er de ikke vokset... endnu 

Anmeld

3. november 2011

Wimmie

Caroline86 skriver:

jeg havde ingen "mælketegn" før fødsel og jeg ammede Laura til hun var 11½ måned og selv sagde fra

Jeg voksede én skål under graviditeten og endnu en mens jeg ammede...

Som du selv siger er det super svært at spå om, men udfra de ting du beskriver vil jeg ikke sige det er det mindste smule unormalt

knus

Det er betryggende at høre 

Jeg må vente og se; i det mindste ved jeg at der er ca. 50% chance for at jeg kan, så uanset hvad er det jo ikke nogen overraskelse 

Anmeld

3. november 2011

Wimmie

jette1983 skriver:

Jeg har termin om 2 uger og jeg har heller ikke set skyggen af mælk, det gjorde jeg heller ikke sidste gang, det kom først efter fødslen, jeg er ikke bryst opereret så jeg ville ikke tage det så tungt hvis jeg var dig, det er vist helt normalt :-) jeg har heller ikke haft ømme bryster på noget som helst tidspunkt.

Ja, det lyder jo helt normalt så - det er altid rart at vide...operationer eller ej 

Tak 

Anmeld

3. november 2011

Wimmie

mortilflere skriver:

min mor fik fjernet 750 g på det ene bryst , sat vorterne ens , og har ammet 2 

jeg har kun en x fået bryst mælk før fødslen , og har enda ammet nr 3 og 4 , 11 og 17 mdr , det var nr 2 jeg ik mælk med det samme

Ja, der er da heldigvis brystopererede der kan amme, så jeg må jo håbe at jeg er én af de heldige 

Anmeld

3. november 2011

Henriette Aaby

Ja, jeg ved godt det nok er meget svært at sige endnu, men vil gerne lige høre hvad I umiddelbart tror...

Jeg fik for 3½ år siden en brystreduktion + løft og fik at vide at chancen for at kunne amme senere ville være 50/50

Jeg er nu 33+4 og der er absolut ingen tegn på mælk eller mælkeproduktion... Dog er jeg lidt i tvivl om hvorvidt det er helt normalt - også for ikke-opererede?

Jeg har ingen ømhed i brysterne (havde det i starten af graviditeten) og de er hverken svulmende eller spændte...og de er stort set ikke vokset i graviditeten (måske en anelse men jeg har jo også taget ca. 13 kg på)

Jeg ved ikke om noget af det har nogen betydning for om jeg ville kunne amme når jeg har født 

Synes bare jeg hører om folk der allerede lækker råmælk eller har diverse symptomer...

Jeg kan se vi er lige lang henne. Og jeg har ikke haft ret meget tegn på mælkeproduktion endnu. Det ene bryst har dryppe lidt 2 gange, og så har jeg haft meget lidt spænding i brysterne...

Det jeg vil sige er jeg tro (og håber da også) at det skal nok komme. Og også for dig

Jeg  i hvert fald fingere for os begge

Mange hilsner

Henriette 33+4

Anmeld

3. november 2011

lycly

Wimmie skriver:

Ok, så lyder det jo meget almindeligt uanset om man er opereret eller ej 

Jeg må nok bare vente at se - det ville bare være dejligt at vide om man skulle købe flasker til nyfødt og MME på forhånd...

Uanset hvad er det meget godt med et par flasker, MME har de på hospitalet når du føder (har de fleste i hvert fald)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.