Tror I jeg kan amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.849 visninger
27 svar
0 synes godt om
3. november 2011

Wimmie

Ja, jeg ved godt det nok er meget svært at sige endnu, men vil gerne lige høre hvad I umiddelbart tror...

Jeg fik for 3½ år siden en brystreduktion + løft og fik at vide at chancen for at kunne amme senere ville være 50/50

Jeg er nu 33+4 og der er absolut ingen tegn på mælk eller mælkeproduktion... Dog er jeg lidt i tvivl om hvorvidt det er helt normalt - også for ikke-opererede?

Jeg har ingen ømhed i brysterne (havde det i starten af graviditeten) og de er hverken svulmende eller spændte...og de er stort set ikke vokset i graviditeten (måske en anelse men jeg har jo også taget ca. 13 kg på)

Jeg ved ikke om noget af det har nogen betydning for om jeg ville kunne amme når jeg har født 

Synes bare jeg hører om folk der allerede lækker råmælk eller har diverse symptomer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Stéphanie

Wimmie skriver:

Ja, jeg ved godt det nok er meget svært at sige endnu, men vil gerne lige høre hvad I umiddelbart tror...

Jeg fik for 3½ år siden en brystreduktion + løft og fik at vide at chancen for at kunne amme senere ville være 50/50

Jeg er nu 33+4 og der er absolut ingen tegn på mælk eller mælkeproduktion... Dog er jeg lidt i tvivl om hvorvidt det er helt normalt - også for ikke-opererede?

Jeg har ingen ømhed i brysterne (havde det i starten af graviditeten) og de er hverken svulmende eller spændte...og de er stort set ikke vokset i graviditeten (måske en anelse men jeg har jo også taget ca. 13 kg på)

Jeg ved ikke om noget af det har nogen betydning for om jeg ville kunne amme når jeg har født 

Synes bare jeg hører om folk der allerede lækker råmælk eller har diverse symptomer...

Kender flere der fået en reduktion + løft der ingen problemer havde med at amme, de fleste havde ligesom dig ingen tegn på mælk i graviditeten, så tror måske ikke at det har så meget at sige 

Anmeld

3. november 2011

lycly

Jeg kunne først presse meget lidt mælk ud i ugen op til terminen . Jeg kunne så godt nok heller ikke amme ret længe da jeg ikke havde mælk nok, men tror nu det er meget normalt. Mælken løber jo alligevel først til efter fødslen

Anmeld

3. november 2011

lycly

Jeg er ikke opereret skulle jeg måske lige tilføje

Anmeld

3. november 2011

Wimmie

Stéphanie skriver:

Kender flere der fået en reduktion + løft der ingen problemer havde med at amme, de fleste havde ligesom dig ingen tegn på mælk i graviditeten, så tror måske ikke at det har så meget at sige 

Ja, det har jeg nemlig også hørt - bliver bare helt i tvivl når jeg er så langt henne og der absolut ingen tegn er 

Jeg vil gerne amme, men jeg er også bange for at det bliver meget smertefuldt for mig 

Anmeld

3. november 2011

Wimmie

LunaLykke skriver:

Jeg kunne først presse meget lidt mælk ud i ugen op til terminen . Jeg kunne så godt nok heller ikke amme ret længe da jeg ikke havde mælk nok, men tror nu det er meget normalt. Mælken løber jo alligevel først til efter fødslen

Ok, så lyder det jo meget almindeligt uanset om man er opereret eller ej 

Jeg må nok bare vente at se - det ville bare være dejligt at vide om man skulle købe flasker til nyfødt og MME på forhånd...

Anmeld

3. november 2011

Stéphanie

Wimmie skriver:

Ja, det har jeg nemlig også hørt - bliver bare helt i tvivl når jeg er så langt henne og der absolut ingen tegn er 

Jeg vil gerne amme, men jeg er også bange for at det bliver meget smertefuldt for mig 

Tror ikke du skal ligge så meget i om der er mælk før eller ej

Jeg er en af dem der måtte gå med ammeindlæg fra uge 15 af eller noget i iden retning, og jeg kæmper med at producerer nok mælk til bettemanden og har gjort det i 2 måneder nu (han bliver lige straks 5 måneder) men ingen af os har lysten til at stoppe så vi bliver ved lidt endnu i hvert fald.

Kan godt forstå du gerne vil amme, men hvorfor tror du det bliver smertefuldt?

Anmeld

3. november 2011

Wimmie

Stéphanie skriver:

Tror ikke du skal ligge så meget i om der er mælk før eller ej

Jeg er en af dem der måtte gå med ammeindlæg fra uge 15 af eller noget i iden retning, og jeg kæmper med at producerer nok mælk til bettemanden og har gjort det i 2 måneder nu (han bliver lige straks 5 måneder) men ingen af os har lysten til at stoppe så vi bliver ved lidt endnu i hvert fald.

Kan godt forstå du gerne vil amme, men hvorfor tror du det bliver smertefuldt?

Jeg tror det kommer til at gøre ondt da mine brystvorter har været enormt følsomme efter operationen; jeg kan slet ikke holde ud af min mand nærmer sig dem 

Jeg havde ellers mistet følelsen det første års tid efter operationen, men så skal jeg da lige love for at den kom tilbage...

Men måske bliver det noget helt andet med amningen; jeg giver det da i hvert fald et forsøg.

Men man får vel MME inde på sygehuset hvis man ikke selv kan amme?

Anmeld

3. november 2011

Stéphanie

Wimmie skriver:

Jeg tror det kommer til at gøre ondt da mine brystvorter har været enormt følsomme efter operationen; jeg kan slet ikke holde ud af min mand nærmer sig dem 

Jeg havde ellers mistet følelsen det første års tid efter operationen, men så skal jeg da lige love for at den kom tilbage...

Men måske bliver det noget helt andet med amningen; jeg giver det da i hvert fald et forsøg.

Men man får vel MME inde på sygehuset hvis man ikke selv kan amme?

Hvis jeg skal være helt hudløs ærlig, så ja, tror måske også det kommer til at gøre ondt, men tror tilgengæld også at det "bare" vil være de første par dage (det kan selvfølgelig også være nok). Men hatten af for dig for at du vil prøve 

Ja, det før de, så det skal du slet ikke være urolig for 

Anmeld

3. november 2011

Jonatansmor

Da jeg fik mit pks var der slet ikke skyggen af mælk i mine bryster.. tror det tog 2 dages tid før det begyndte så småt og natten til 4. dagen eksploderede det nærmest så jeg blev nødt til at stå op, skifte ammeindlæg, tøj og sengetøj

Om du kan amme med din brystreduktion, aner jeg ikke, men du skal bare tage det helt med ro med mælken, det kommer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.