Hjælp til fjernelse af pletter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2011

netdaddy

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Klumpe-dumpe

dpb skriver:

ja, og så blev jeg jo lige nysgerrig Så måtte da lige kigge på den jeg har stående... og syntes ikke lige jeg blev så meget klogere for citrus står ikke direkte listet men derimod står der:

5-15% Anioniske midler, <5% amphotere tensider, parfume, latic acid

Så blev man så meget klogere eller egentlig lidt skræmmende...

Qnuz

latic acid er citrus  citrus kan hedder meget, men acid er altid citrus, men foran acid kan der stå meget ;)

det er også det der i 99% af hårshampooer, og som mange er overfølsom overfor, så de får kløe i hovedebunden, uden at de ved det faktisk er det der giver kløen, så folk tror det er tør hovedebund.

Anmeld

3. november 2011

Lou87

Lille fe skriver:

Hejsa

Det er rigtigt at opvaskemiddel er fantastisk til pletter, dog har jeg opdaget, det skal være opvaskemiddel uden farve (altså det skal være det med citrusduft) for er der farve i det, kan det i sig selv give pletter.

-Hvis jeg opdager pletterne, idet jeg smider det i maskinen, så gnider jeg det på og vaske med det samme, ellers putter jeg det på, og putter tøjet i pose og lukker den indtil jeg skal vaske.

Muligvis dumt spørsmål... men hva hedder de farvefri ??

MÅ simpelthen afprøves... er træt af tomat og chokolade pletter... Vanish har svigtet der mange gange...  !

Har faktisk en temlig ny body i råhvid hun self har fået tomat på.. vanish ku ikk hjælpe - ka man prøve igen, eller er man bare fortabt når det er vasket en gang ?

Anmeld

3. november 2011

dpb

Lille fe skriver:

latic acid er citrus  citrus kan hedder meget, men acid er altid citrus, men foran acid kan der stå meget

det er også det der i 99% af hårshampooer, og som mange er overfølsom overfor, så de får kløe i hovedebunden, uden at de ved det faktisk er det der giver kløen, så folk tror det er tør hovedebund.

Super, tak for info

Så blev man så meget klogere (altså hvis jeg kan formå at huske det... hehe)

Qnuz

Anmeld

3. november 2011

dpb

MÅ simpelthen afprøves... er træt af tomat og chokolade pletter... Vanish har svigtet der mange gange...  !

Har faktisk en temlig ny body i råhvid hun self har fået tomat på.. vanish ku ikk hjælpe - ka man prøve igen, eller er man bare fortabt når det er vasket en gang ?

den jeg har pt. er fra Vel, men har også haft brugt andre bla. den fra Neutral... og Froggy har også en...

Så det er bare ned i nærmeste supermarked og se hvad de har

og ang. det tomat på den råhvide body, så kan du altid prøve igen... det værste der kan ske er at resultatet er det samme og så er du jo bare stillet som før... hvorimod hvis det virker jamen så det jo bare super

Qnuz

Anmeld

3. november 2011

Klumpe-dumpe

Lou87 skriver:

de hedder lidt forskelligt.

kan se jeg har en fra rema1000, som hedder opvask /citrus

og så en fra fakta (tror jeg det er) den hedder rigtig ren / citrus.

Så bare gå efter det med citrus i.

der sker jo intet at prøve på den body, men jeg ville smørre den godt i på pletterne med opvaskemiddel, og så putte den i pose, hvor jeg klemmer luften ud af den og så knude på posen, og så ville jeg lade den lægge i et lille døgnstid.

ellers er der jo klorinmetoden, men så forbliver den nok ikke råhvid, men bliver hvid. Men det er vel også bedre end en body der ikke kan bruges.

Anmeld

3. november 2011

Isabella_mor

Lille fe skriver:

Ufarvet opvaskemiddel er = opvaskemiddel med citrusduft

kan man ikke også bare bruge noget uden tilsætningsdufte som f.eks neutral. änglamark eller minirisk?? 

Anmeld

3. november 2011

Klumpe-dumpe

isabellamor skriver:

kan man ikke også bare bruge noget uden tilsætningsdufte som f.eks neutral. änglamark eller minirisk?? 

Jo det kan du da

Anmeld

3. november 2011

lycly

Har ikke lige læst alle svarene, så det er meget muligt det allerede er nævnt, men jeg bruger Glycerin til alt. Det er bare MIRAKEL middel

Anmeld

3. november 2011

Klumpe-dumpe

dpb skriver:

Super, tak for info

Så blev man så meget klogere (altså hvis jeg kan formå at huske det... hehe)

Qnuz

det var da så lidt :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.