Hjælp til fjernelse af pletter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.635 visninger
24 svar
0 synes godt om
3. november 2011

Lunae

Hej piger.

Min datter er begyndt at lege godt og er derfor oftest er pletter på tøjet.

Også mad. Vi har noget tøj, hvor der er kommet en del æble på s hvordan kan man få æble af? Nogle husråd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Fru Aagaard

Jeg kommer opvaskemiddel på pletternbe, lader dem lægge en 30 min ca., og vasker det almindeligt.. Det har 7-9-13 fjernet alt her

Har prøvet vanish og sådan, det hjælper ikke, men et gammelt husmoderråd som opvaskemiddel, er bare her

Anmeld

3. november 2011

Lunae

Fru Aagaard skriver:

Jeg kommer opvaskemiddel på pletternbe, lader dem lægge en 30 min ca., og vasker det almindeligt.. Det har 7-9-13 fjernet alt her

Har prøvet vanish og sådan, det hjælper ikke, men et gammelt husmoderråd som opvaskemiddel, er bare her

Tak for tippet. Gør du det med det samme eller kan det godt være vasket uden og så efterfølgende få turen?

Anmeld

3. november 2011

Fru Aagaard

Lunae skriver:

Tak for tippet. Gør du det med det samme eller kan det godt være vasket uden og så efterfølgende få turen?

Velbekomme.

Altså opdager jeg pletterne kommer det jo på med det samme, men har da et par gange først opdaget det, da jeg hængte tøjet op efter vask, så fik det bare med det samme, også i vask igen. Det har aldrig betydet noget. Bare gnid det godt ind.

Selv malepletter og bananmos er kommet af på den måde

Anmeld

3. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg bruger også opvaskemiddel som pletfjerner til ALT!  

Gør det, at jeg smører pletten ind i sæbe, så hurtigt som muligt, mens tøjet er tørt, og så lader jeg det ligge et godt stykke tid. Nogle gange indtil dagen efter. Så vasker jeg tøjet som normalt efterfølgende. Er pletten meget slem, skyller jeg lige området først, for at se om det har hjulpet. Hvis ja, vasker jeg det bare som normalt, og hvis ikke giver jeg det en omgang mere. 

Anmeld

3. november 2011

Tullemuzz

Fru Aagaard skriver:

Velbekomme.

Altså opdager jeg pletterne kommer det jo på med det samme, men har da et par gange først opdaget det, da jeg hængte tøjet op efter vask, så fik det bare med det samme, også i vask igen. Det har aldrig betydet noget. Bare gnid det godt ind.

Selv malepletter og bananmos er kommet af på den måde

Tror også lige jeg skal have prøvet det tip af

Anmeld

3. november 2011

Klumpe-dumpe

Lunae skriver:

Hejsa :)

Det er rigtigt at opvaskemiddel er fantastisk til pletter, dog har jeg opdaget, det skal være opvaskemiddel uden farve (altså det skal være det med citrusduft) for er der farve i det, kan det i sig selv give pletter.

-Hvis jeg opdager pletterne, idet jeg smider det i maskinen, så gnider jeg det på og vaske med det samme, ellers putter jeg det på, og putter tøjet i pose og lukker den indtil jeg skal vaske.

Anmeld

3. november 2011

dpb

Lille fe skriver:

Hejsa

Det er rigtigt at opvaskemiddel er fantastisk til pletter, dog har jeg opdaget, det skal være opvaskemiddel uden farve (altså det skal være det med citrusduft) for er der farve i det, kan det i sig selv give pletter.

-Hvis jeg opdager pletterne, idet jeg smider det i maskinen, så gnider jeg det på og vaske med det samme, ellers putter jeg det på, og putter tøjet i pose og lukker den indtil jeg skal vaske.

Enig det var også det jeg tænkte...

ufarvet opvaskemiddel er det bedste pletfjerner middel herhjemme og har prøvet flere af vanish produkter og biotex pletfjerner, men intet tager det så godt som ufarvet opvaskemiddel.... ved dog ikke om der er citrus i det jeg bruger har brugt flere forskellige og har bare haft for øje at det skulle være ufarvet for har nemlig været ude for en hvid bluse med chokoladeplet hvor jeg behandlede med en grøn opvaskemiddel... chokoladepletten forsvandt, men istedet var der et skær af grønt ikke super fedt...

Håber det lykkes dig at få bugt med pletterne

Qnuz

Anmeld

3. november 2011

Klumpe-dumpe

dpb skriver:

Enig det var også det jeg tænkte...

ufarvet opvaskemiddel er det bedste pletfjerner middel herhjemme og har prøvet flere af vanish produkter og biotex pletfjerner, men intet tager det så godt som ufarvet opvaskemiddel.... ved dog ikke om der er citrus i det jeg bruger har brugt flere forskellige og har bare haft for øje at det skulle være ufarvet for har nemlig været ude for en hvid bluse med chokoladeplet hvor jeg behandlede med en grøn opvaskemiddel... chokoladepletten forsvandt, men istedet var der et skær af grønt ikke super fedt...

Håber det lykkes dig at få bugt med pletterne

Qnuz

Ufarvet opvaskemiddel er = opvaskemiddel med citrusduft ;)

Anmeld

3. november 2011

dpb

Lille fe skriver:

Ufarvet opvaskemiddel er = opvaskemiddel med citrusduft

ja, og så blev jeg jo lige nysgerrig Så måtte da lige kigge på den jeg har stående... og syntes ikke lige jeg blev så meget klogere for citrus står ikke direkte listet men derimod står der:

5-15% Anioniske midler, <5% amphotere tensider, parfume, latic acid

Så blev man så meget klogere eller egentlig lidt skræmmende...

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.