Kan man fjerne fugt pletter på en hvid kaleche?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.864 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. november 2011

patella

Åh det skrækkelige er sket - vi har købt en tvillinge klapvogn brugt. Den var i virkelig fin stand. (den skal bruges som søskendevogn) Men vi har været så DUMME!!! at placere den i vores lukkede garage, indtil vi lige ku få plads og tid til at få den bakset et andet sted hen indendøre. Nu har det jo været så fugtigt i vejret længe og i dag kommer jeg tilfældigvis til at kigge på den - den er blevet jordslået på det hvide stykke der sidder indvendig i kalechen  Jeg er TOTALT grædefærdig - hvordan kunne vi være så dumme????? Den er også jordslået på noget af det sorte stof. Kan vi få det af??? Er der nogle gode husmoderråd derude, som vi evt. ku få gavn af???

På forhånd tak for hjælpen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Skouboe

Jeg tror ikke at du kan få selve misfarvningen af, men tag den af og læg den i blød i Rodalon og derefter en tur i vaskemaskinen, så er al lugt og bakterier væk.

Anmeld

2. november 2011

patella

Jeg tror ikke at du kan få selve misfarvningen af, men tag den af og læg den i blød i Rodalon og derefter en tur i vaskemaskinen, så er al lugt og bakterier væk.

Tak Rodalon har jeg, det må jeg lige sætte manden igang med når han kommer hjem (han er nemlig ikke gravid )

Anmeld

2. november 2011

patella

Andre der evt. kender til at fjerne misfarvningerne også?

Kan klorin mon tage det?

Anmeld

2. november 2011

Sabsy

patella skriver:

Andre der evt. kender til at fjerne misfarvningerne også?

Kan klorin mon tage det?

Jeg ville vaske det i en god gang VANISH!! Når min søn kommer hjem med rigtig beskidt tøj - så en tur i vasken med V og det er rent som nyt.. Hvor bor du?? Min farmor kan få alt af alt! Min onkel havde en dyr hvid skjorte der var spilt rødvin på + han på en mpde havde fået olie på.. To dage efter lignede den noget der var spritny

Anmeld

2. november 2011

MSM

patella skriver:

Åh det skrækkelige er sket - vi har købt en tvillinge klapvogn brugt. Den var i virkelig fin stand. (den skal bruges som søskendevogn) Men vi har været så DUMME!!! at placere den i vores lukkede garage, indtil vi lige ku få plads og tid til at få den bakset et andet sted hen indendøre. Nu har det jo været så fugtigt i vejret længe og i dag kommer jeg tilfældigvis til at kigge på den - den er blevet jordslået på det hvide stykke der sidder indvendig i kalechen  Jeg er TOTALT grædefærdig - hvordan kunne vi være så dumme????? Den er også jordslået på noget af det sorte stof. Kan vi få det af??? Er der nogle gode husmoderråd derude, som vi evt. ku få gavn af???

På forhånd tak for hjælpen... 

Du kan købe nnoget i matas som fjern fugt og pletter. Men er ikke sikkert på at du må vaske det med andet inden.

Kan desværre ikke huske hvad det hedder, men de har det i hvert fald i Matas

Håber du kan få pletterne af.

Anmeld

2. november 2011

patella

Jeg ville vaske det i en god gang VANISH!! Når min søn kommer hjem med rigtig beskidt tøj - så en tur i vasken med V og det er rent som nyt.. Hvor bor du?? Min farmor kan få alt af alt! Min onkel havde en dyr hvid skjorte der var spilt rødvin på + han på en mpde havde fået olie på.. To dage efter lignede den noget der var spritny

Jeg bruger også vanish rigtig meget og kan altid få rødvin af mine hvide duge. Olie på tøj har jeg kunne klare med sådan noget mekanikerne bruger til at få olie af fingrene Men jeg tvivler ret meget på at vanish tager jordslåethed Jeg ringede endda til et renseri idag, de sagde at de ikke kunne gøre noget ved det

Anmeld

2. november 2011

patella

MSM skriver:

Du kan købe nnoget i matas som fjern fugt og pletter. Men er ikke sikkert på at du må vaske det med andet inden.

Kan desværre ikke huske hvad det hedder, men de har det i hvert fald i Matas

Håber du kan få pletterne af.

Jeg ringede til Matas i dag og hendes eneste bud var Rodalon og hun sagde at det kun NOGLE gange ku tage pletter. Min mand har renset den grundigt her til aften med Rodalon og det har IKKE taget det sorte på kalechen  Han får lov at prøve med klorin i morgen - det må være den sidste mulighed - snøft

Anmeld

2. november 2011

M&M's Mor

3. november 2011

patella

M&M's Mor skriver:

ikke længe siden der var en lignende tråd her inde...

https://www.baby.dk/debat/133190pi2/babyudstyr/min-basson-barnevogn-har-jordslaaet-pletter.aspx

Tak fordi du gjorde opmærksom på den tråd, den havde jeg ikke fundet selv. Jeg skal da helt sikkert ud og købe det Cilit bang her i formiddag Det ser jo ud til at virke.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.