Forslag til aftensmad til mine forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

Billemyre

Maja_4000 skriver:

Det synes jeg også
Ja , det gør jeg ! Så kan jeg måske få kæresten til at spise feta Hehe

Ja, for søren! Det må du prøve på - Jeg synes jo personligt at feta gør næsten alt dobbelt så godt 
Måske liiige bortset fra marmelademadder og After Eight 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Maja_4000

Billemyre skriver:

Ja, for søren! Det må du prøve på - Jeg synes jo personligt at feta gør næsten alt dobbelt så godt 
Måske liiige bortset fra marmelademadder og After Eight 

Marmelade og after eight samtidig ?

Anmeld

2. november 2011

Billemyre

Maja_4000 skriver:

Marmelade og after eight samtidig ?

Orv.. Den var ny!
Måske sku' man prøve  

Anmeld

2. november 2011

Mamalou

Hvis det har din interesse, så har jeg en rigtig nem ret på kylling i fad med ris. Risene bliver lavet i fadet sammen med kyllingen, og det er rigtig godt. 

Giv lyd, hvis du vil have en opskrift! 

Anmeld

3. november 2011

Steph_Laurits

Mamalou skriver:

Hvis det har din interesse, så har jeg en rigtig nem ret på kylling i fad med ris. Risene bliver lavet i fadet sammen med kyllingen, og det er rigtig godt. 

Jeg vil gerne

Anmeld

3. november 2011

Maja_4000

Mamalou skriver:

Jeg vil også gerne

Anmeld

3. november 2011

Mamalou

Jeg har ikke de præcise mål, da det er en opskrift der bare sidder i hovedet, men det kan ikke gå galt.

Til fire personer:

Der skal bruges 4 kyllingefiletter, hvori der laves en lomme. Heri kommer der en halveret soltørret tomat og hvidløg skåret i tynde skiver (man kan sagtens putte andet i også). Fileterne kommes i et ildfastfad, krydres med salt og peber og herover hældes løse ris, til fileterne næsten er dækket.  Der kommes en kvart fløde over og hønsebouilion, så risene (og fileterne) er dækket. Der kan lægges en pakke skiveskåret bacon over (der var ingen der sagde det skulle være sundt ) Retten skal have 50 minutter ved 180 grader. Under vejs skal man lige tjekke, at der er væde ved risene, hvis ikke kommes der lidt mere bouilion over. 

Det er supernemt og passer stort set sig selv - og altid en sikker vinder  Jeg laver ofte gulerodssalat til, det er guf!

God appetit!

Anmeld

3. november 2011

Maja_4000

Mamalou skriver:

Jeg har ikke de præcise mål, da det er en opskrift der bare sidder i hovedet, men det kan ikke gå galt.

Til fire personer:

Der skal bruges 4 kyllingefiletter, hvori der laves en lomme. Heri kommer der en halveret soltørret tomat og hvidløg skåret i tynde skiver (man kan sagtens putte andet i også). Fileterne kommes i et ildfastfad, krydres med salt og peber og herover hældes løse ris, til fileterne næsten er dækket.  Der kommes en kvart fløde over og hønsebouilion, så risene (og fileterne) er dækket. Der kan lægges en pakke skiveskåret bacon over (der var ingen der sagde det skulle være sundt ) Retten skal have 50 minutter ved 180 grader. Under vejs skal man lige tjekke, at der er væde ved risene, hvis ikke kommes der lidt mere bouilion over. 

Det er supernemt og passer stort set sig selv - og altid en sikker vinder  Jeg laver ofte gulerodssalat til, det er guf!

God appetit!

Dét lyder godt
Gulerodssalat ? Er det råkost ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.