Richard skreg som en stukket gris da han skulle have dåbskjolen på. Vi havde ikke øvet og vi stod ude i våbenhuset 2 min før vi skulle ind og alle sad på deres pladser og grinede over de vrede hyl
Men i den SKULLE han. Vores dåbskjole er mere end 100 år gammel og vi er alle døbt i den. Gruden til at han fik den på så sent er at den er ret skrøbelig så den kan ikke holde til for meget.
Jeg tror en af grundende til at han hylede var at vi fik lidt sved på panden, præsten der var 127 år gammel blev ved med at stå at sige at vi skulle slå ham i ryggen så han blev stille, ellers måtte vi gå ud af kirken med ham igen efter at vi var kommet ind osv osv osv.
Men da vi først gik ind i kirken og orglet spillede osv, så holdt han med at græde (ikke skrige hysterisk) og var et lille artigt dåbsbarn resten af tiden!
Så jeg ville ikke høre på hvad din dreng "mener". Prøv igen, og så prøv at tage det stille og roligt. Evt giv ham den på på puslebordet om morgenen som almindelige tøj. Så det er i en situation han er vant til. Jeg tror ikke at et så lille barn kan mærke forskel på tøjet. Vist kun på situationen.
Pøj pøj

Anmeld