Anonym skriver:
Mange tak for den besked. Det er dejligt at vide at andre også har/haft det på lidt samme måde.
Men ja, jeg fortæller næsten altid min kæreste ''sådan skal du gøre, istedet for det du gøre'' eller ''Nej, ikke gør det sådan'' Så tror sku heller ikke at det er lige sjovt altid at være ham.
Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal snakke med ham, end sådan som vi gøre nu. Føler jeg har prøvet på 100 måder, men han bliver så ekstremt hurtig sur
Og føler snart ikke at jeg magter mere.. Er altid bange for at vores søn kan mærke at mor og far er sure på hinanden, eller at jeg går og er ked af det. Men føler bare heller ikke at jeg skal finde mig i at blive kaldt en so eller en møg kælling..
Efter han har fået et nyt arbejde, er han bare ikke sig selv mere. Han har jo fået nye kollegaer + nye venner på arbejdet. Han er bare total forandret
Hmm... det med det nye arbejde har jeg måske en forklaring på... efter den samtale vi havde herhjemme, fortalte min mand at hans "get-away" var arbejdet. Han kunne ikke lide at være hjemme fordi der var en dårlig stemning, så når han kunne tog han overarbejde osv. Jeg følte også han var forandret (selvom han ikke havde fået nyt job), men tror det er fordi de prøver at indstille sig anderledes, for at komme igennem hverdagen...
Det er jo heller ikke sjovt at komme hjem til en sur kone/kæreste der hele tiden fortæller hvad man skal gøre og hvad man har gjort forkert! Så kan jeg godt forstå de ser én som en kælling, men om de så lige skulle sige det på den måde, er ikke det sødeste, men tror det er i afmagt/frustration over at alting kører skævt!

Det er bare sådan en dårlig vane at komme ind i, for hvor er det svært at få det vendt rundt igen... det er en kamp (og tro mig, det tager tid) Jeg er på 2. dagen nu - så det er altså ikke fordi jeg er nogen ekspert eller noget

Men jeg har indrømmet at jeg har været en kælling og er villig til at gøre noget ved det! Og vi havde bare den bedste dag i går! Ingen sure miner, snakkede pænt til hinanden og der var endda overskud til kys og kram! OG han havde mere overskud til den lille

Så jeg tror på at det kan lykkes, og vi skal passe på med at tage den nemme udvej og bare pakke tingene, for hvor har den idé dog været nærliggende

MEN der er jo en grund til at man har valgt at få barn med netop ham! Så man må kæmpe for det - ingen har påstået at det er let. Og den nemmeste måde er at starte med os selv. Så mit bedste råd er - prøv at finde energi og overskud til at snakke pænt, lade ham køre sit show med den lille UDEN at rette! Nyd i stedet at han har ham lidt og hav tiltro til at hans måde at gøre tingene på er lige så god og velment som din! Baby har kun godt af at mærke der er forskel på mor og far