Fugt på badeværelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

Filuca

Hvad med at få installeret sådan en ventilator/udsugning, som evt. tænder sammen med lyset? Sådan en, hvor der er udtag ud til? Sådan en havde jeg på badeværelset, da jeg boede i lejlighed, og der var aldrig fugtigt på badeværelset - og der var endda ikke engang vindue på badeværelset, så sådan én er tilsyneladende ret effektiv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Hmmm.. vil gerne løse det selv. Synes bare udlejere plejer at sige at man skal sørge for at lufte mere ud. 

Men ja, er obs på sygdom. Specielt hos Johs!! 

Du har helt ret! Men der er også forskel på at bede om udbedring, og så bare informere om det... Og det er det sidste jeg mener I skal gøre, sådan at HVIS der er en fugtskade på/i vægggen når I fraflytter, så kan I bevise at I har gjort opmærksom på problemstillingen og at det altså ikke skyldes, at I ikke har luftet ud i det antal år i har boet der.. 

Anmeld

2. november 2011

Sofia

Sådan er det også hos os.. og vi har ikke noget vindue, så det er så træls. Derudover er det så småt, så vi bader over toilettet, så hele gulvet er plasket til efter et bad. Jeg aner heller ikke hvad vi kan stille op, udover at holde det ud... og glæææææde os til vi kan købe et hus med et KÆMPE badeværelse, med VINDUER! (i flertal)

Anmeld

2. november 2011

MorDk

Hjemme ved os (bor i en gammel lejl) der er ikke vindue på badeværelset så der er også vildt fugtigt. Der er svamp i loftet i skabene osv. Vi skal have det undersøgt .... har også haft i soveværelset. Min kæreste har fået Astma... er bange for at vores søn også udvikler det. VIL BARE FLYTTE!

Anmeld

2. november 2011

Jonatansmor

Vi er i fuld sving med en huslejenævnssag der også involverer skimmel i både min mors og min søsters lejlighed (Vi bor i samme bygning, os på 2, mor på 1 og søster i stuen)

Skimmel kan man ikke fjerne ved udluftning eller opvarmning, det er en kompliceret proces hvor man først skal finde ud af hvor fugten trænger ind henne, have det udbedret, have tapetet af, rense råvæggen og have nyt tapet på.

Der skal luftes ud 2-3 gange om dagen, 1 gang når man står op, 1 gang når man kommer hjem og 1 gang om aftenen. Ca 10 minutters tid med alle vinduer åbne.

Jeg ville komme igang så hurtigt som muligt, min mors skimmel er gået fra hendes soveværelse, tværs igennem lejligheden og har nu angrebet begge stuer og det er bare på de 3 måneder vi indtil videre har ventet på huslejenævn og udlejer. Det eksploderer bare lige pludseligt og kan give alskens helbredsgener.

Anmeld

2. november 2011

Mettemus

Jonatansmor skriver:

Vi er i fuld sving med en huslejenævnssag der også involverer skimmel i både min mors og min søsters lejlighed (Vi bor i samme bygning, os på 2, mor på 1 og søster i stuen)

Skimmel kan man ikke fjerne ved udluftning eller opvarmning, det er en kompliceret proces hvor man først skal finde ud af hvor fugten trænger ind henne, have det udbedret, have tapetet af, rense råvæggen og have nyt tapet på.

Der skal luftes ud 2-3 gange om dagen, 1 gang når man står op, 1 gang når man kommer hjem og 1 gang om aftenen. Ca 10 minutters tid med alle vinduer åbne.

Jeg ville komme igang så hurtigt som muligt, min mors skimmel er gået fra hendes soveværelse, tværs igennem lejligheden og har nu angrebet begge stuer og det er bare på de 3 måneder vi indtil videre har ventet på huslejenævn og udlejer. Det eksploderer bare lige pludseligt og kan give alskens helbredsgener.

Det lyder ikke sundt! Håber i snart kan komme videre med den sag!

Hvem står med ansvaret - lejer eller udlejer? Altså af ren nysgerrighed

Anmeld

2. november 2011

Jonatansmor

Mettemus skriver:

Det lyder ikke sundt! Håber i snart kan komme videre med den sag!

Hvem står med ansvaret - lejer eller udlejer? Altså af ren nysgerrighed

Jamen det kommer jo an på hvor skimlen kommer fra. I vores tilfælde er det udlejer der ikke har forbedret skader fra en fyrværkeriulykke vi havde i byen for nogen år siden, der er store revner i muren så regn kan stå lige ind i væggen.

Men kan man godt fremprovokere skimmel. Men så skal du være ihærdig og leve et absolut svinsk liv..

Men som hovedregel er det jo udlejer der står med forbedringsansvaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.