Fugt på badeværelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.597 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. november 2011

CA

Vi bor i lejlighed og badeværelset er bare helt vildt fugtigt! Sådan helt trope-agtigt! 

Der er vindue, og vi lufter ud efter hvert bad, og derudover også når vi 2-3 gange om dagen laver gennemtræk i hele lejligheden. 

Der hænger en fugt pose(en af dem der suger fugten og omdanner det til vand).

Der er skruet mere op for varmen end vi synes er rart og pengepungen egentlig tillader.

ALLIGEVEL er der fugtigt, væggene er "våde", ingenting kan tørre  derude. 

I går vaskede jeg to pletter(5 kr. str.) der kunne ligne noget svamp ned fra væggen.

Har I nogle ideer til, hvad vi kan gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

skønneunger

Carina87 skriver:

Vi bor i lejlighed og badeværelset er bare helt vildt fugtigt! Sådan helt trope-agtigt! 

Der er vindue, og vi lufter ud efter hvert bad, og derudover også når vi 2-3 gange om dagen laver gennemtræk i hele lejligheden. 

Der er skruet mere op for varmen end vi synes er rart og pengepungen egentlig tillader.

I går vaskede jeg to pletter(5 kr. str.) der kunne ligne noget svamp ned fra væggen.

lade vinduet stå på klem altid?

det gør vi herhjemme, ellers bliver der også klamt og fugtigt her.

Anmeld

1. november 2011

CA

skønneunger skriver:

lade vinduet stå på klem altid?

det gør vi herhjemme, ellers bliver der også klamt og fugtigt her.

Tak for svar! Har ogå overvejet det. 

Men det er da ikke godt ALTID at have det koldt i et rum - så er det vel først der kommer  skimmel? Synes jeg har hørt at det er varmen der skal komme det til livs.
Tænker også, at det så kommer til at gå rimelig meget ud over rummet ved siden af, hvor radiatoren kommer til at kæmpe en kamp? Og tænker også om ikke et kommer til at trække på gulvet, hvor Johannes opholder sig altid. 

Anmeld

1. november 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Hvad med sådan noget "minus mug" "cilit bang - mug, skimmel og svamp"-ish? Jeg har aldrig prøvet det og ved derfor ikke om det virker. Og så ellers varme og frisk luft?

Anmeld

1. november 2011

skønneunger

Carina87 skriver:

Tak for svar! Har ogå overvejet det. 

Men det er da ikke godt ALTID at have det koldt i et rum - så er det vel først der kommer  skimmel? Synes jeg har hørt at det er varmen der skal komme det til livs.
Tænker også, at det så kommer til at gå rimelig meget ud over rummet ved siden af, hvor radiatoren kommer til at kæmpe en kamp? Og tænker også om ikke et kommer til at trække på gulvet, hvor Johannes opholder sig altid. 

herhjemme bliver det kun lukket hvis det er virkelig blæsevejr så det trækker, men syntes ikke det er galt men kommer nok også an på hvor i lejligheden toiletet ligger, vores er ude i gangen ved hoveddøren.

men altså skimmelsvamp forsvinder jo ikke i varme hvis det samtidig er fugtigt, jeg har altdi fået at vide at jeg skal have et vindue på klem derude.

i kan jo prøve det nogle dage inden det bliver rigtig koldt uden for og se hvordan det går.

Anmeld

1. november 2011

CA

skønneunger skriver:

herhjemme bliver det kun lukket hvis det er virkelig blæsevejr så det trækker, men syntes ikke det er galt men kommer nok også an på hvor i lejligheden toiletet ligger, vores er ude i gangen ved hoveddøren.

men altså skimmelsvamp forsvinder jo ikke i varme hvis det samtidig er fugtigt, jeg har altdi fået at vide at jeg skal have et vindue på klem derude.

i kan jo prøve det nogle dage inden det bliver rigtig koldt uden for og se hvordan det går.

God ide 

Anmeld

1. november 2011

CA

Mettemus skriver:

Hvad med sådan noget "minus mug" "cilit bang - mug, skimmel og svamp"-ish? Jeg har aldrig prøvet det og ved derfor ikke om det virker. Og så ellers varme og frisk luft?

Har brugt rodalon indtil videre og ja, så den pose der. Varmer og lufter u Fatter ikke hvordan det kan være så fugtigt! 

Anmeld

1. november 2011

AnneBJ

Tag fat i udlejer... Under alle omstændigheder er det vigtigt I orienterer om problematikken og helst skriftligt... Vær også opmærksomme på, om I får det anderledes: ondt i hovedet, ofte sygdom generelt, "besværet" vejrtrækning..

Anmeld

1. november 2011

CA

AnneBJ skriver:

Tag fat i udlejer... Under alle omstændigheder er det vigtigt I orienterer om problematikken og helst skriftligt... Vær også opmærksomme på, om I får det anderledes: ondt i hovedet, ofte sygdom generelt, "besværet" vejrtrækning..

Hmmm.. vil gerne løse det selv. Synes bare udlejere plejer at sige at man skal sørge for at lufte mere ud. 

Men ja, er obs på sygdom. Specielt hos Johs!! 

Anmeld

1. november 2011

Mor Til Oktober Børn

Carina87 skriver:

Herhjemme står vinduet altid åben på badeværelset,.

Vi har fået fliser på badeværelset, men før havde vi "tapet"? .. og eftersom maleren havde været herude 3 gange med rodalon og givet os de råd der skulle til at fjerne fugten, snakkede de med boligselskabet omkring nyt badeværelse .. Så det fik vi,. Vores var oss et rent tropehus at komme ind i før, men det her hjalp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.