Det der med med...Barn syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.394 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Anonym trådstarter

Hvordan er de regler?

Jeg havde min første Barn syg her for leden dag. Da jeg kommer på arbejde siger min leder så: Husk på at hvis du har for mange BARN SYGEDAGE så kan du få frataget retten til dem! SMASK! TAG DEN!

Nu sidder jeg igen med en syg søn og måske må jeg blive hjemme imorgen  Har vildt dårligt samvittighed for har en del jeg skal ordne... Men mit barn kommer først. Min kæreste har ikke mulighed for at være hjemme imorgen... det er sgu svært.

Hvad gør I? Vi har ikke rigtig nogle der bare kan komme og passe.

SUK...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Solstrålen

Jeg tror at jeg ville prøve at ringe til fagforeningen for en sikkerheds skyld ..

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

Har læst på reglerne nu.

Jeg sidder her igen idag med barn syg og jeg har vildt dårlig samvittighed overfor mit arb. MEN hvorfor ? Jeg kan jo ikke gøre for min pige er syg!

Anmeld

2. november 2011

Jonatansmor

Har læst på reglerne nu.

Jeg sidder her igen idag med barn syg og jeg har vildt dårlig samvittighed overfor mit arb. MEN hvorfor ? Jeg kan jo ikke gøre for min pige er syg!

Du har dårlig samvittighed fordi vi har os et samfund, hvor arbejdet er pine død det bsolut vigtigste i vores tilværelse. Jobbet har bare lige glemt, at langt de fleste af os arbejder for at kunne leve - ikke lever for at kunne arbejde.

Du skal begrave din dårlige samvittighed, du kan ikke styre din datters sygdom og går ud fra at din magiske tryllestav er ligeså upålidelig som vores andres er. Har du snakket med din fagforening om den udmelding?

Det ville jeg gøre og så ellers få sat den chef godt og grundigt på plads bagefter - trusler er noget der hører et amfundslag til, som man bare ikke er en del af når man hedder Boss!

Anmeld

2. november 2011

henh01

Jonatansmor skriver:

Du har dårlig samvittighed fordi vi har os et samfund, hvor arbejdet er pine død det bsolut vigtigste i vores tilværelse. Jobbet har bare lige glemt, at langt de fleste af os arbejder for at kunne leve - ikke lever for at kunne arbejde.

Du skal begrave din dårlige samvittighed, du kan ikke styre din datters sygdom og går ud fra at din magiske tryllestav er ligeså upålidelig som vores andres er. Har du snakket med din fagforening om den udmelding?

Det ville jeg gøre og så ellers få sat den chef godt og grundigt på plads bagefter - trusler er noget der hører et amfundslag til, som man bare ikke er en del af når man hedder Boss!

godt sagt!

Til TS: hvor ofte er det sket at du har måtte tage barn syg?

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

godt sagt!

Til TS: hvor ofte er det sket at du har måtte tage barn syg?

Jamen min datter er 13 mdr. og jeg havde min aller første barn syg i sidste uge. og det er 2. gang idaJeg startede på arb efter barsel og ferie i starten af oktober.

Anmeld

2. november 2011

henh01

Anonym skriver:

Jamen min datter er 13 mdr. og jeg havde min aller første barn syg i sidste uge. og det er 2. gang idaJeg startede på arb efter barsel og ferie i starten af oktober.

hmm ja så ville jeg også lige kontakte fagforenigen og fortælle den om den udtalelse din chef kom med.

Anmeld

2. november 2011

maria87

Jonatansmor skriver:

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

kunne det tænkes at det ikke var en trussel, men et velmeende råd, hvis du lige er startet her for en mdr siden og "allerede" har to barnest sygedage ( ikke det er din eller  barnets skyld)  så kan det være chefen lige ville give dig et heads up på at firmaet kan finde på at tage den ret, som du har nu til at få den første sygedag ? 

Hvad vi gør, da jeg havde små børn, delte vi, han tog hver anden gang. men vi havde ikke mange sygedage, men jeg havde mange dage på sygehuset i udredninger, og dem fleksede jeg så "bare" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.