Hader at fortælle mit barns navn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

th

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved godt at jeg burde være sk*de ligeglad - og det er jeg tildels også..

Jeg lavede egentlig først denne tråd anonym - men ombestemte mig da det er lidt nemmere at forholde sig til, når i kender navnet. 

Vores datter skal hedde Bella Elina

Men det er bare ikke fedt når folk spørger: Hvad skal hun så hedde? Først så siger de "hvad?", så må man jo fortælle det igen. Men når man så  får en "  " eller "  "  reaktion, så er det sgu ærligt talt ikke særlig fedt. Jeg har slet ikke lyst til at svare, når folk spørger.

Og min svigerfamilie kan dårligt huske hendes navn.

Jeg er nok lidt for nærtagende - men forleden sammenlignede min gamle kollega navnet med en hest, og spurgte om det var en hest vi fik... fordi hendes niece legede med noget heste-legetøj som vidst hedder Bella Sara.

Jeg synes bare det er virkelig øv - for jeg kan rigtig godt lide det navn, og selvfølgelig må folk stille spørgsmålstegn ved det.. men man kan jo gøre det lidt diskret.

Åh.. jeg var bare så meget i tvivl om navnet i starten, men vi fandt ud af at selvfølgelig skulle hun hedde det - men nu er jeg blevet lidt i tvivl igen ihh.

Undskyld mit sure opstød - tak fordi du læste med.

synes du skal være ligeglad, vores familie grinte også da vi sagde vores søn skulle hedde oscar, de spurgte om det var en and vi skulle have...

man nu er han 4 md- og nu kan de godt se de har været lidt åndsvage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

signe.

Ditte_Marie skriver:

Jeg lavede egentlig først denne tråd anonym - men ombestemte mig da det er lidt nemmere at forholde sig til, når i kender navnet. 

Men det er bare ikke fedt når folk spørger: Hvad skal hun så hedde? Først så siger de "hvad?", så må man jo fortælle det igen. Men når man så  får en "  " eller "  "  reaktion, så er det sgu ærligt talt ikke særlig fedt. Jeg har slet ikke lyst til at svare, når folk spørger.

Jeg er nok lidt for nærtagende - men forleden sammenlignede min gamle kollega navnet med en hest, og spurgte om det var en hest vi fik... fordi hendes niece legede med noget heste-legetøj som vidst hedder Bella Sara.

Jeg synes bare det er virkelig øv - for jeg kan rigtig godt lide det navn, og selvfølgelig må folk stille spørgsmålstegn ved det.. men man kan jo gøre det lidt diskret.

Åh.. jeg var bare så meget i tvivl om navnet i starten, men vi fandt ud af at selvfølgelig skulle hun hedde det - men nu er jeg blevet lidt i tvivl igen ihh.

jeg kan godt lide navnet meget endda... synes det rigtig ærgeligt du får de reaktioner... nogle gange skal folk holdes deres mening for sig selv, for der kommer da intet ud af at sammenligne din datter med en hest! suk... synes du godt kan fortælle din datters navn med stolthed i stemmen

Anmeld

2. november 2011

2babygirls

kamtok skriver:

Lige mine ord

Jeg reagerede måske heller ikke helt efter hensigten, da min veninde for over 3 år siden fortalte at hendes dreng skulle hedde Storm - men kan på ingen måde forestille mig at han skulle hedde andet nu. Jeg var bare så forbavset over navnet, da det ikke var "moderne" på det tidspunkt. Han er den dejligste og har taget mig med Storm (ha ha ha ha)

Hehe, ja der kommer mange nye navne man skal forholde sig vil. Men på længe det ikke er helt ude i hegnet på vænner man sig hurtigt vil det

Anmeld

2. november 2011

Ciss

Det der kender jeg!

Vores datter har også et navn lidt uden for top-10.

De to værste, jeg fik serveret var "Hvorfor dog det?" - med ekstrem vantro i stemmen og hele ansigtet ( - øh, fordi vi synes, det er det fineste navn i verden og det passer helt perfekt til vores lille pige? Hvad ellers?) Og "Hvad har hun dog gjort jer?" (Underforstået: Hvorfor skal I straffe hende ved at give hende det navn?)

Men vi vidste, at det var det navn, vi ønskede, og langt de fleste vi snakkede med var virkelig positive, selvom mange gerne lige ville høre det en gang til...

Nu er hun 4 år og kan selvfølgelig ikke hedde andet. - og den helt store overvægt af kommentarer ligger på den positive side. I dag er jeg absolut sikker på, at vi gjorde det rette valg.

Jeg synes, I har fundet et rigtig smukt navn! Ikke lad nogle uforskammede forståsigpåere vippe jer af pinden. Navnet er hverken mærkeligt eller uforståeligt eller vanskeligt at stave. Jeg ser absolut ingen grund til, at det skal være til besvær for jeres pige. Stol på jer selv!

Anmeld

2. november 2011

DK

Ihh det har vi også prøvet. Da vi fortalte verden at den lille Bimmer var en Richard, så grinede folk. Helt bogstavligt. Og sagde sådan: ej seriøst? (Ved et familie arrangement med svigerne, spurgte en fætter, "hvad skal han så hedder?" og da vi sagde Richard, så fnisede mine svigerinder helt vildt og sagde til ham "hvad sagde vi, den er god nok, ha ha ha". Det er bare SÅ uhøfligt. Helt ærligt!)

Min svigermor fortalte at en sut nede i den by hvor hun bor der sidder og drikker guldøl dagen lang og er fra Grønland, hed Richard, og det var altid det hun tænkte på. Min mor synes bare ikke at navnet passede og synes at han skulle hedde Valdemar, og kaldte konsekvent babyen i maven for Valdemar, indtil jeg måtte bede hende strengt om at stoppe NU.

Min familie har normalt meget pli, så jeg fatter ikke hvad der tog dem. Derudover så synes jeg bare at det er noget af det mest UHØFLIGE at mobbe med det navn man har valgt. Det er virkelig den situation hvor man må holde sin mund hvis man ikke har noget godt at sige. Men folk synes ligesom at de har "ret" til det

Men i dag ER han jo bare en Richard og alle synes jo at det navn passer på en prik. Mange er kommet bagefter og sagt: Ej, han ER jo bare en Richard. Og det kommer de også til når jeres Bella Elina er kommet til. Så indtil da må du ignorere det og prøve at lade være med at blive alt for ked af det, selv om jeg godt ved at det sårer meget!

Anmeld

2. november 2011

Lilje82

JEG SYNES DET ER ET SØDT NAVN - Og hvad bilde folk dog ind at vise sin reaktion på den måde..... :/ Men heldigvis vænner omverdenen sig hurtigt til navne....

min far synes også at Noah var et underligt navn, fordi han har en kusine der hedder Nora  Kunne ikke lige sammenhængende i det :p

Anmeld

2. november 2011

Vial

Som mor til tvillingerne Viola & Alvin har jeg også måtte høre på meget. Det er drøn uforskammet!! En af de første kærlighedserklæring man giver sit barn er netop at finde det helt perfekte navn. Det skal man behandle med respekt.

Din datter har fået et smukt navn, som hun bliver stolt af, når hun forstår betydningen.

Fuck folks dumme holdninger.

Anmeld

2. november 2011

Sildefisk

Janni. skriver:

I mine ører lyder det altså pænt og harmonisk 

for navnet, jeg elsker det 

Anmeld

2. november 2011

AWO

lisbeth2910 skriver:

Jeg har en datter der hedder Elina og bare det alene gav i starten samme reaktion som du beksriver. Jeg blev også i tvivl men besluttede mig for at følge mit hjerte istedet for alle andres meninger.

Og idag er hun 17mdr og kan absolut ikke hedde andet. Heller ikke i alle ernes verden!

Så i/du skal vælge lige nettop det navn hvis det er det, jeres hjerter brænder for, så skal alle andre nok vende sig til det med tiden!!

Jeg synes det er et sødt navn og elsker navne der ikke er normale uden og være totalt unormale. hæ hæ håber du forstår hvad jeg mener:-)

Kan kun tilslutte mig søde Lisbeths ord!

Elina er et super sødt navn, og jeg synes egentlig ikke, det er SÅ usædvanligt endda. Jeg har i hvert fald ikke rigtig mødt nogen, der har kigget underligt på os, når vi fortæller, hvad datteren hedder.

Bella er også et rigtig sødt pigenavn - og skidt med, at det også bruges til dyr! Jeg kender flere heste, der hedder f.eks. Mie eller Frederikke, uden at der derfor ses skævt til de navne...

Sammensætningen er for mig lidt speciel, især når man tænker på, at det jo egentlig betyder "smukke" Elina, men det er jeres barn, og derfor er det allervigtigst, at i kan lide navnet!!! Så skal alle de andre nok vænne sig til det, og lære at holde af det, ligesom i gør.

Anmeld

3. november 2011

TheLittleOne

Ditte_Marie skriver:

Kan virkelig godt forstå dig!

Min datter hedder ELVA NUUNU og det er der også mange som syntes er mærkeligt!

Hold fast ved din beslutning!

Jeg syntes det er rigtig fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.