Ihh det har vi også prøvet. Da vi fortalte verden at den lille Bimmer var en Richard, så grinede folk. Helt bogstavligt. Og sagde sådan: ej seriøst? (Ved et familie arrangement med svigerne, spurgte en fætter, "hvad skal han så hedder?" og da vi sagde Richard, så fnisede mine svigerinder helt vildt og sagde til ham "hvad sagde vi, den er god nok, ha ha ha". Det er bare SÅ uhøfligt. Helt ærligt!)
Min svigermor fortalte at en sut nede i den by hvor hun bor der sidder og drikker guldøl dagen lang og er fra Grønland, hed Richard, og det var altid det hun tænkte på. Min mor synes bare ikke at navnet passede og synes at han skulle hedde Valdemar, og kaldte konsekvent babyen i maven for Valdemar, indtil jeg måtte bede hende strengt om at stoppe NU.
Min familie har normalt meget pli, så jeg fatter ikke hvad der tog dem. Derudover så synes jeg bare at det er noget af det mest UHØFLIGE at mobbe med det navn man har valgt. Det er virkelig den situation hvor man må holde sin mund hvis man ikke har noget godt at sige. Men folk synes ligesom at de har "ret" til det

Men i dag ER han jo bare en Richard og alle synes jo at det navn passer på en prik. Mange er kommet bagefter og sagt: Ej, han ER jo bare en Richard. Og det kommer de også til når jeres Bella Elina er kommet til. Så indtil da må du ignorere det og prøve at lade være med at blive alt for ked af det, selv om jeg godt ved at det sårer meget!

Anmeld