Forsøg med frosne æg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.739 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har brug for at høre andres erfaringer.

Jeg fik i 2010 en skøn datter i 2 forsøg med IVF. I den forbindelse fik jeg froset 3 æg ned. Jeg er nu nysgerrig på om det mon er nok til en guldklump mere.

Hvor mange går til i optøning?? Hvor mange skal de tø ad gangen??

Hvor store er ens chancer for graviditet??

Det skal lige tilføjes at jeg ingen problemer har med at bllive gravid. Vi fik hjælp da min mand blev steralliseret for mange år siden.

Håber i vil tage jer tid til at svare, da jeg meget gerne vil ha lidt klarhed.

(Er lige Ano da vores omgangskreds ikke er bekedt med at vi har fået hjælp)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Nessie

Anonym skriver:

Hej

Jeg har brug for at høre andres erfaringer.

Jeg fik i 2010 en skøn datter i 2 forsøg med IVF. I den forbindelse fik jeg froset 3 æg ned. Jeg er nu nysgerrig på om det mon er nok til en guldklump mere.

Hvor mange går til i optøning?? Hvor mange skal de tø ad gangen??

Hvor store er ens chancer for graviditet??

Det skal lige tilføjes at jeg ingen problemer har med at bllive gravid. Vi fik hjælp da min mand blev steralliseret for mange år siden.

Håber i vil tage jer tid til at svare, da jeg meget gerne vil ha lidt klarhed.

(Er lige Ano da vores omgangskreds ikke er bekedt med at vi har fået hjælp)

Første gang havde vi 3 æg i fryseren, og de 2 af dem overlevede og blev sat op. Blev gravid, men havde desværre en MA i uge 12. (Fik noget medicin, som jeg selv tror var skyld i det, og har ikke taget det siden)

2. gang vi havde fryseæg var der 2, og det ene overlevede og blev sat op, men blev desværre ikke til noget

Chancerne for graviditet er lige så store, som når det er "almindelig" behandling, så jeg vil da sige at med 3 æg, så er I godt på vej

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Første gang havde vi 3 æg i fryseren, og de 2 af dem overlevede og blev sat op. Blev gravid, men havde desværre en MA i uge 12. (Fik noget medicin, som jeg selv tror var skyld i det, og har ikke taget det siden)

2. gang vi havde fryseæg var der 2, og det ene overlevede og blev sat op, men blev desværre ikke til noget

Chancerne for graviditet er lige så store, som når det er "almindelig" behandling, så jeg vil da sige at med 3 æg, så er I godt på vej

Vil det sige at man skal regne med at der kun er til 1 forsøg.

Jeg tænker hvis et eller flere æg går til under optøning, nøjes man vel ikke med kun at optø et æg ad gangen.

Anmeld

1. november 2011

Nessie

Anonym skriver:

Vil det sige at man skal regne med at der kun er til 1 forsøg.

Jeg tænker hvis et eller flere æg går til under optøning, nøjes man vel ikke med kun at optø et æg ad gangen.

Vores blev frosset ned i "portioner", så de blev "alle" tøet op på én gang

Anmeld

1. november 2011

Wimmie

Nessie skriver:

Jeg må lige spørge nu hvor du har lidt erfaring med fryseæg: (undskyld jeg hacker din tråd TS - jeg er selv ret nysgerrig ang. fryseæg)

Vi har 2 fryseæg liggende - men jeg ved faktisk ikke om de er frosset ned enkeltvis eller sammen.

Hvis de er frosset ned hver for sig, så tør de vel kun det ene op ad gangen...eller hvordan?

Hvis de er frosset ned sammen, vil de så sætte begge æg op hvis de begge overlever?

Jeg ved ikke om du ved noget om det, jeg tænkte at du måske havde fået noget at vide da du selv var i behandling 

Anmeld

2. november 2011

Nessie

Wimmie skriver:

Jeg må lige spørge nu hvor du har lidt erfaring med fryseæg: (undskyld jeg hacker din tråd TS - jeg er selv ret nysgerrig ang. fryseæg)

Vi har 2 fryseæg liggende - men jeg ved faktisk ikke om de er frosset ned enkeltvis eller sammen.

Hvis de er frosset ned hver for sig, så tør de vel kun det ene op ad gangen...eller hvordan?

Hvis de er frosset ned sammen, vil de så sætte begge æg op hvis de begge overlever?

Jeg ved ikke om du ved noget om det, jeg tænkte at du måske havde fået noget at vide da du selv var i behandling 

Jeg vil tro at de er frosset ned sammen. Men der kan måske være forskel på hvordan de gør, på de forskellige klinikker. Vi var på Brædstrup.

Overlevelsesprocenten er ca. 50%, og vi fik at vide at det var derfor de blev frosset ned sammen.

De lægger begge op, hvis de overlever, så der er ikke noget der bliver "spildt"

Spørg endelig

Anmeld

2. november 2011

Wimmie

Nessie skriver:

Jeg vil tro at de er frosset ned sammen. Men der kan måske være forskel på hvordan de gør, på de forskellige klinikker. Vi var på Brædstrup.

Overlevelsesprocenten er ca. 50%, og vi fik at vide at det var derfor de blev frosset ned sammen.

De lægger begge op, hvis de overlever, så der er ikke noget der bliver "spildt"

Spørg endelig

Ok, spændende egl. - det kunne være jeg skulle ringe ind til klinikken og høre... Jeg har egl. hele tiden troet at de altid blev frosset ned hver for sig 

Jeg har jo heller ikke problemer med at blive gravid...faktisk er vi ret superfertile i min familie, så hvis æggene overlever optøningen tror jeg chancerne er ret gode 

Måske endda for tvillinger hvis de begge overlever 

...Uha, vi vil jo gerne igang med nr. 2 så snart vi overhovedet kan igen, men jeg havde faktisk ikke lige overvejet at de måske kunne finde på at sætte begge fryseæg op anden gang... Tænk hvis man fik tvillinger 2. gang 

Anmeld

2. november 2011

Nessie

Wimmie skriver:

Ok, spændende egl. - det kunne være jeg skulle ringe ind til klinikken og høre... Jeg har egl. hele tiden troet at de altid blev frosset ned hver for sig 

Jeg har jo heller ikke problemer med at blive gravid...faktisk er vi ret superfertile i min familie, så hvis æggene overlever optøningen tror jeg chancerne er ret gode 

Måske endda for tvillinger hvis de begge overlever 

...Uha, vi vil jo gerne igang med nr. 2 så snart vi overhovedet kan igen, men jeg havde faktisk ikke lige overvejet at de måske kunne finde på at sætte begge fryseæg op anden gang... Tænk hvis man fik tvillinger 2. gang 

Jeg vil næsten tro at de har begge frosset ned sammen

Men ja, prøv at høre ad, for det kan jo være de gør det anderledes på jeres klinik.

Hvis der skulle blive tvillinger ud af dem, ja så har I jo heldigvis lidt tid at vænne jer til det

Vi fik lagt det sidste æg op, for et år siden, og må indrømme at jeg virkelig havde regnet med at det blev til noget, så jeg blev meget skuffet da jeg ikke blev gravid

Anmeld

2. november 2011

foto på lærred

Jeg tror det kommer an på om de er froset ned sammen. Så vidt jeg ved så gør de oftes det (som strå) Chancen for at blive gravid skulle være lidt lavere men ved ikke om det kun er indtil de har delt sig, men jeg kender nu 3 som er blevet gravide ved frys

Om de sætter 1 eller to op er op til behandlingsstedets politik og din "historie" og hvad du selv ønsker (altså hvis du f.eks kun ønsker 1 op) Sidste år var det meget oppe at behandlingsstederne blev påpeget kun at sætte 1 æg op så vidt muligt fordi der var for mange tvillinge graviditeter (som er dyrt og risikofyldt set ud fra økonomisk vinkel) men om retningslinierne bliver fyldt ved jeg ikke.

Jeg håber I hvertfald I bliver gravide med en lille eskimo-baby

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

Vi har nu besluttet at vores 3 fryse æg skal have en chance. De er froset ned sammen så det gir os EN eneste chance for endnu en guldklump. Puha hvor gør det os nervøse.

Vi har ikke pengene til at betale os ud af endnu en behandling, så det må blive skæbnen der bestmmer om vi skal beriges med endnu et stykke guld.

Jeg er fra idag gået i gang med at forberede min krop til at tage imod et guld æg. Startet på gravitamin, og gået på kur. Jeg vejer 5 kg for meget i forhold til min normalvægt og vil gerne tabe dem først, så det ihvertfald ikke skal være det der gør det ikke lykkedes.

Så jeg tror vi tilmelder os et forsøg i januar eller februar, hvis det så lykkedes vil der blive 2 år mellem vores børn, hvilket jeg syntes er en fin aldersforskel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.